Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-03-05, 18:57
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Om du inte vet hur många kalorier du äter så har du ingen aning om gainern gör någon skillnad. Det är ju inte säkert att du kommer äta lika mycket mat om du dricker gainer. Jag tror allt man äter påverkar en på nått sätt utan att man tänker på det.

Gainer är ju kolhydrater och de ligger runt 400 kalorier per 100g. Så kolla hur mycket pulvret väger och räkna ut kalorierna. Skaffa dig koll på hur man får i sig mer kalorier genom kosten för du kommer ju märka att du enkelt kan få i dig kalorierna genom den vanliga kosten utan problem. Eftersom du dricker socker så kanske du hellre vill äta något annat. Det pågår ju en sockerdebatt hela tiden skulle jag vilja säga så sätt dig in i hur skadligt socker är för kroppen. Nu kallas sockret i gainer för maltodextrin så du kan googla det och skaffa dig en uppfattning och göra ett medvetet val.

Jo, sockerdebatten lär aldrig tonas ner. Däremot är det sjukdomar så som diabetes som jag har börjat oroa mig över. Vill som sagt lägga på mig lite, ser ut som en flaggstång just nu, men om jag riskerar att få diabetes så är det inte värt det. Däremot har jag förstått det som så att det ska till ett större intag än en mindre gainer alá cirkus 2 dl pulver om dagen för att man ska vara i någon riskzon. Det sagt utan att vara någon expert, så jag har säkert fel.

Tack för svart, förresten.
Citera
2015-03-05, 19:03
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treybolli
Jo, sockerdebatten lär aldrig tonas ner. Däremot är det sjukdomar så som diabetes som jag har börjat oroa mig över. Vill som sagt lägga på mig lite, ser ut som en flaggstång just nu, men om jag riskerar att få diabetes så är det inte värt det. Däremot har jag förstått det som så att det ska till ett större intag än en mindre gainer alá cirkus 2 dl pulver om dagen för att man ska vara i någon riskzon. Det sagt utan att vara någon expert, så jag har säkert fel.

Tack för svart, förresten.

Inga problem.

Diabetes lär du inte få av att dricka en gainer varje dag utan det är ju mer faktorer som skall till om man säger så. Mer socker och fler andra faktorer som stillasittande och övervikt kan göra att man hamnar i farozonen. Men jag är ingen expert på ämnet. Vill mer lugna dig.

Men räkna dina kalorier så ser du ju hur mycket kalorier gainern tillför till din kost varje dag.
Citera
2015-03-05, 23:24
  #27
Medlem
Jag hittade detta receptet i nån tråd för ett tag sen:

5dl mjölk
3dl havregryn
1/2 dl kakaopulver
1 dl proteinpulver
50 gram jordnötssmör (gör eget; Ica jordnötter plus matolja, mixa till valfri konsistens)
mixa i en minut. drick.

typ 60 gram protein eller nått och strax över 1000 kcal.
Skicka i dig en sån till frukost varje dag (eller lunch eller kvällsmål)
så har du ju typ täckt nästan halva din förbrukning bara där. Som en gainer men nyttigar, vill jag tro iaf.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback