Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-22, 02:41
  #13
Medlem
vart knivrånad av gäng som omringade mig. Med kniv mot halsen fick jag lämna över lite grejer. bevarade lugnet då men chocken kom efteråt.
lyckligtvis var jag väldigt nära hemmet så det blev snabbt samtal till snuten och horungen som tryckte kniven mot halsen på mig och tog mina grejer plockades och fick ett år. fick veta i efterhand att han var påverkad av roppar och sprit.
Citera
2012-01-22, 02:43
  #14
Medlem
Akilles-själs avatar
Har blivit rånad många gånger i livet.

Första gången var när jag var sex-sju bast och då av en äldre kulturberikare som drog kniv, bytet: mina spelkulor :-(

Andra gången var jag nio, då vart jag och en polare rånade på våra klockor av två betydligt äldre killar som hota med yxa och såg plus de tillhörande boxar och lavetter.

Tredje gången var jag tio då jag och tre polare satt på tuben i en ensam vagn då tre äldre killar hoppa in i vagnen precis innan dörrarna stängdes och slog oss halvt gula och blå under tiden tåget var i rörelse mellan stationerna bytet för dom blev bara två spritpennor vi precis klottrat i vagnen med samt min keps.

Orkar inte rabbla upp alla andra gånger nu senare i livet, men det har säkerligen inträffat typ 4-7 rånförsök till, men då har man dock slagit tillbaka minat 3-4 sista gångerna när blev lite äldre och tuffare.

Hur man reagerat på detta är att man blivit bägge rädd och tuff på samma gång = rutin.
Citera
2012-01-22, 03:00
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Har blivit rånad många gånger i livet.

Första gången var när jag var sex-sju bast och då av en äldre kulturberikare som drog kniv, bytet: mina spelkulor :-(

Andra gången var jag nio, då vart jag och en polare rånade på våra klockor av två betydligt äldre killar som hota med yxa och såg plus de tillhörande boxar och lavetter.

Tredje gången var jag tio då jag och tre polare satt på tuben i en ensam vagn då tre äldre killar hoppa in i vagnen precis innan dörrarna stängdes och slog oss halvt gula och blå under tiden tåget var i rörelse mellan stationerna bytet för dom blev bara två spritpennor vi precis klottrat i vagnen med samt min keps.

Orkar inte rabbla upp alla andra gånger nu senare i livet, men det har säkerligen inträffat typ 4-7 rånförsök till, men då har man dock slagit tillbaka minat 3-4 sista gångerna när blev lite äldre och tuffare.

Hur man reagerat på detta är att man blivit bägge rädd och tuff på samma gång = rutin.

Förlåt men jag bara måste fråga, vad gör du för att dra till dig rånare som skit drar till sig flugor? Jag har varit ute och rört mig i mindre bra områden i stor sätt hela mitt liv (ja efter 13 då, när jag faktiskt börja muppa runt själv) och bara blivit utsatt en gång, och då va jag vuxen och skrämde bort rånaren.
Citera
2012-01-23, 03:09
  #16
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Förlåt men jag bara måste fråga, vad gör du för att dra till dig rånare som skit drar till sig flugor? Jag har varit ute och rört mig i mindre bra områden i stor sätt hela mitt liv (ja efter 13 då, när jag faktiskt börja muppa runt själv) och bara blivit utsatt en gång, och då va jag vuxen och skrämde bort rånaren.

Det är nog rätt simpelt egentligen nu när man har lite mer kött på benen och ser tillbaka på tiden som var ur nu mer vuxna ögon och har betydligt mer perspektiv på saker och ting än innan 14.
Jag var helt enkelt en mycket enkel måltavla då jag var väldigt snäll, godtrogen och nervöst lagd vilket speglade sig väldigt tydligt i mitt kroppsspråk och i mina ögon.
Sen växte jag upp i en betong förort också samt var ute väldigt sent och mycket på ofta helt fel platser för någon med mitt sinne (vilket då inte alls var lyckat många gånger).
Citera
2014-06-09, 03:47
  #17
Medlem
Nepposs avatar
Rånförsök 1 gång men jag drog kniven mot dem så dom sprang.

Rånad för inte längesedan av 4 killar som skjutsade ut mig i skogen och drog pistol och kniv, några sparkar och slag men jag behöll lugnet och var egentligen inte rädd, ville mest att dom skulle skjutsa mig till bankomaten så jag kunde åka hem. Dom fick med sig 1000:- och en trasig mobil, amatörerna
Citera
2014-06-09, 13:29
  #18
Medlem
Detta var ett par år sen men var på väg hem från krogen en gång vid 02:00-03:00 och fick för mig att 3 snubbar följde efter mig, blev nojjig som fan,började promenera raskt,började ta omvägar,gå i en cirkel på sidgator etc för att försöka se om de verkligen följde efter mig. konstigt nog var dom 15-20 meter bakom mig hela tiden.
Svängde där jag svängde etc så jag fattade att dom ville antingen bråka eller råna mig.
Började ställa in mig på "psycho" mode som är att om man hamnar ensam mot 2-3 är att gå all in på en snubbe och hoppas på att de andra skräms som för övrigt aldrig fungerat för mig haha.
Dessa snubbar försvann plötsligt när jag tittade bak men när jag tog en sväng runt ett hus mötte jag dom och de frågade efter cigg,De var andfådda och hade antagligen sprungit för hinna möta upp mig bakom huset.
Sa jag inte hade några cigg och en snubbe började dra sig bakom mig och jag började känna en olustig känsla,inte rädd men lite osäker på vad som skulle hända.
En snubbe sa ge mig din plånbok och telefon och när jag sa nej kände jag en knuff i ryggen och nån skrek det var ingen fråga din fitta.
Var lite halvdragen så hade lite extra mod i kroppen dessutom så frågade vad ska ni göra? misshandla mig för en jävla telefon eller?
kan ju säga att det inte var ett populärt svar för jävlar vad det braka lös efter det.
fick ett slag i ansiktet och vinglade till lite lätt och sedan började jag veva tillbaks och fokuserade bara på snubben framför mig.
kändes inte så mycket av slagen etc,kändes mer som lite hårda knuffar från 3 håll samtidigt men kände blodet rinna i ansiktet.
Det kändes som det var en jävla lång fajt men i verkligheten tror jag bara det gick någon minut eller två.
De sprang iväg efter en stund och såg att ena snubben blödde kraftigt från näsan och eller munnen så lite skada gjorde man nog.
De fick inte med sig ett skit av mina saker och jag tände en cigg,tryckte tröjjan mot ansiktet för det pissade blod överallt från ena ögat.
ranglade hem till en polare som senare körde mig till akuten för spräckt ögonbryn,hade även blivit knivhuggen i ryggen 3 ggr och blåtira på båda ögon.
Kände inte ens huggen eller såg någon kniv.
Det enda jag kände var att det var blött och klibbigt på ryggen efter fajten men fokuserade på ansiktet för det pissade blod från ögonbrynet.
Efter detta är jag lite nojjig för att folk som ska bråka har vapen.

Jag vet inte om jag egentligen tycker det är så mycket värt att "försvara" sina saker mot någon som försöker råna en med kniv eller vapen, kan ju sluta ganska illa om det är någon på droger eller nån störd jävel.
__________________
Senast redigerad av beccamockasin 2014-06-09 kl. 13:34.
Citera
2014-06-09, 15:56
  #19
Medlem
CarloMarxs avatar
Jag blev utsatt för rånförsök en gång på fyllan, var en ung kille som skulle leka rånare i princip, följde efter mig och började prata, sen drog fram elpistol och satte mot mitt ansikte, framåt mötte en annan av hans kumpaner upp mig på en eu-moppe.

Dock var jag full och har tendens att bli jäkligt kaxig då, så det som istället hände vilket nog dem inte var beredda på var att jag gav killen med elpistol på käften, han försökte använde den på mig men jag kände ingenting av någon anledning, efter att ha fått i några riktigt bra smällar så sprang jag därifrån.

De ville ha mobil, försöka få mig gå till en bankomat och ta ut pengar, det de fick istället var ett gapskratt i ansiktet och blev ett par smällar rikare. I regret nothing.
Citera
2014-08-28, 00:58
  #20
Medlem
remybonjaskys avatar
När jag var 14-15 år gammal försökte tre killar råna mig i en park. De ville att jag skulle ge dem allt jag hade, det vill säga mina pengar, min mobil och jacka, som jag vägrade att göra. Men jag var rädd, med tanke på att två av dem såg ut att vara mycket äldre och att de kanske hade knivar eller något liknande. Hur som helst, de lät mig gå, vilket jag tyckte att det var konstigt, men de ändrade sig snabbt och ville göra det igen. Jag tenderar att vara aggressiv, eftersom jag har borderline, och när folk gör såhär, vill jag verkligen döda dem. Jag fick adrenalin i kroppen och skallade den ena och spottade på den andra killen och sprang allt jag kunde. Det intressanta var att en av killarna är faktiskt två år äldre än vad jag är. Vi gick i samma skola och han berättade inte detta förrän två år senare och bad om förlåtelse. Naturligtvis blev jag chockad, men glad att han hade modet att berätta detta. Jag förlät honom, men snart började han att berätta för klassen om det här, och som ni alla vet, när någon inte berättar hela historien, kan det i sin tur få folk att tro på det. När jag ser tillbaka på hela händelsen verkade de se ut som ett gäng fegisar, faktiskt. För vid rånförsök, speciellt en tonårig, då borde fan inte tre killar vara tillsammans för att utföra det. De har varit tagna förut, så det gör inte något dåligt för mig alls. Förutom detta tar de droger och är i behov av det, så jag har förståelse för varför de gjorde det.
__________________
Senast redigerad av remybonjasky 2014-08-28 kl. 01:01.
Citera
2014-08-28, 01:27
  #21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Ni som blivit rånade på pengar, mobil eller liknande.

Vad hände, hur reagera ni och vad tog dom?

nyfiken, skulle nog panika som fan

Nej men har råkat ut för rånförsök ett antal gånger när jag var yngre. Alltid blattar med kass svenska, alltid kaxiga som fan, alltid minst 2 personer och alltid beväpnade med kniv. Idioter är de iaf, de kan inte slåss och de kan inte hantera kniven allt de kan är att vara kaxiga innan de får smaka asfalt. Är glad man slipper sådant numera.
Citera
2017-09-19, 07:40
  #22
Medlem
Aldrig blivit utsatt för ett rån som tur är.
__________________
Senast redigerad av E.R. 2017-09-19 kl. 07:43.
Citera
2017-09-19, 07:53
  #23
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Utomlands vi kom in på fel gata där ett gäng styrde Nu var vi tre personer och unga 18år rånarna hade pistol Blev några hundralappar och två mobiler höll mig förvånansvärt lugn och neutral sa något på knackig engelska om att vi inte vill ha något bråk. Det var så jävla overkligt därför lyckades jag hålla mig kall kändes som en dröm vilket det även gör när jag tänker tillbaka på incidenten.

New York hälsade på en kompis som jobbade som barnflicka. Aldrig varit med om ett rån innan eller senare har rört mig i Malmö och stockholms osäkrare områden Inte på kvällen vid 22:30 har jag varit inne.
__________________
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-09-19 kl. 08:00.
Citera
2019-09-06, 09:22
  #24
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
För en tidsrymd som jag väljer att inte närmare specificera sedan sedan blev jag rånad. Jag var rejält berusad vid tillfället. En ung kille klev ut i min väg på en mörk gångstig och mumlade något om min plånbok. Han såg ut att vara svensk och gav inte direkt ett skräckinjagande intryck. Full som jag var så reagerade jag som den idiot jag är och rusade på honom, tacklade ner honom och slog och slog och slog och slog mot huvudet tills jag tappade orken. Sedan sprang jag hem till min mor. Hon baddade mina knogar och jag var jätteupprörd, så jag var ju inte direkt hjälten i storyn.

Jag var livrädd i flera veckor efteråt att jag hade slagit ihjäl honom eftersom jag inte brydde mig om att kolla om han levde efter mitt fylleutbrott. Uppenbarligen gjorde han det eftersom inget stod i tidningen efteråt. Det verkar helt enkelt som att han har kravlat hem och gaskat upp sig. Jag hoppas att han mår bra idag och framförallt slutar smyga på folk på mörka industrivägar.

Jag har inte fått nånting efteråt. Och eftersom Flashback är anonymt så kan jag lätta mitt hjärta en aning här. Det är faktiskt ganska skönt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback