Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2005-02-19, 22:07
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan_
Med tanke på alla klubbar med ekonomiska problem nu så har nog snarare lönerna minskat än ökat...

Alla klubbar ? Både Leksand och Skellefteå har ett positivt eget kapital att sedan klubbar som Björklöven har satsad helt fel och är på konkursens brant är väl en annan sak
Citera
2005-02-19, 23:10
  #26
Medlem
ricksons avatar
Eftersom jag har en vissa kontakter i en del klubbar i allsvenskan så vet jag att snittlönen ligger runt 10-15000 kr. Vissa klubbar har inte ens råd med det.
[/quote]

De här summorna ligger närmast sanningen för de flesta klubbarna i elitserien. Jag vet en förstemålvakt i södra allsvenskan som tjänar 12.000 :-/månad. Utöver det får han plocka ut en klubb/plockhandske per år.

Alla besserwissrar tror och "vet" sååå mycket om löner och bla bla. Några få utländska stjärnor och några inhemska diton kanske tjänar summor som 50-100.000/månad. Sötebrödsdagarna är för de flesta allsvenska lag förbi för länge sedan.
Citera
2005-02-20, 01:32
  #27
Medlem
hiLis avatar
jovars, man blev ju inte speciellt mycket klokare av den här tråden, allt från 0-100k i månaden som medellön, jahapp då vet jag det. Då har jag nått och säga sen om man skulle råka hamna i en diskussion om spelarlönerna i allvenskar,tack!
Citera
2005-02-20, 08:43
  #28
Medlem
Thåströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paine
Kommer ihåg när Tingsryd hade fifflat med pengarna för ett par år sedan. Då hade man redovisat lönekostnader för ungefär 1.5 miljon. Övriga lag låg alla över 3 miljoner. Vet dock inte om detta gällde även personal anställda i klubben eller om det bara var spelare och tränare.
Eftersom jag själv är en hängiven TAIF anhängare så kan berätta lite...
Det gällde bara spelare, och det ryktas även att tränare hade erbjudits svarta kontrakt men de tackade nej till det.

TAIF ska inleda sitt kval till allsvenskan på onsdag, TAIF har en heltidanställd spelare som betalas utav supportra till klubben. Lönen är ju ungefär vad en industriarbetare tjänar.
Citera
2005-02-20, 10:34
  #29
Medlem
Flottiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daladans
Wernblom tjänar INTE mest i allsvenskan!

Johan väggen Hedberg i Stars tjänar runt 100000kr i månaden,dessutom är Moose värd sin vikt i guld.
Sveriges bästa keeper enligt mig


Kanske Sveriges bästa keeper, men INTE den bästa keepern i Sverige!!
Nu har ju Skellefteå NY Rangers målis, Mike Dunham
Han höll nollan första matchen och förhoppningsvis även nu ikväll...
Citera
2014-03-28, 19:02
  #30
Medlem
Moroten89s avatar
BUMP

9 år senare, de flesta lagen har arenor och HA är glödhet. Hur ser det ut idag? Vad tjänar t. ex en juniorspelare, en medelmåtting och en stjärnspelare i Allsvenskan?
Citera
2014-03-29, 00:46
  #31
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
BUMP

9 år senare, de flesta lagen har arenor och HA är glödhet. Hur ser det ut idag? Vad tjänar t. ex en juniorspelare, en medelmåtting och en stjärnspelare i Allsvenskan?
Borde inte sånt här gå att ta fram smidigast via taxeringskalendern? Inget drygt menat utan en tanke
Citera
2014-03-29, 15:28
  #32
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Borde inte sånt här gå att ta fram smidigast via taxeringskalendern? Inget drygt menat utan en tanke

Nej det går det inte eftersom spelarna avsätter en okänd summa i pensioner och du brukar kunna tidigast plocka ut dessa när du fyller 45. Taxeringskalendern avslöjar alltså 0-100 % av lönen.
Citera
2014-03-29, 17:31
  #33
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Nej det går det inte eftersom spelarna avsätter en okänd summa i pensioner och du brukar kunna tidigast plocka ut dessa när du fyller 45. Taxeringskalendern avslöjar alltså 0-100 % av lönen.

Har svårt att se att en juniorspelare eller en medelmåtta tjänar så bra att de ska avsätta någon större del i pensionsfonder och därför borde taxeringskalandern fungera bra för spelare som inte har jobb vid sidan om.
Citera
2014-03-29, 17:43
  #34
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Har svårt att se att en juniorspelare eller en medelmåtta tjänar så bra att de ska avsätta någon större del i pensionsfonder och därför borde taxeringskalandern fungera bra för spelare som inte har jobb vid sidan om.

Medelmåtta, det är inte ovanligt att spelare i Allsvenskan tjänar 40-50 k i månaden. Sen är det lika vanligt där att seniorspelarna även de pensionssparar.

Frågan är om det finns många lag i HA som inte har heltidsproffs? Finns det någon som tränar fortfarande kvällstid?
Citera
2014-03-29, 17:58
  #35
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Medelmåtta, det är inte ovanligt att spelare i Allsvenskan tjänar 40-50 k i månaden. Sen är det lika vanligt där att seniorspelarna även de pensionssparar.

Frågan är om det finns många lag i HA som inte har heltidsproffs? Finns det någon som tränar fortfarande kvällstid?

Spelare som tjänar 40-50k lär inte avsätta någon större del eftersom de inte tjänar något på det i princip eftersom statlig skatt går vid drygt 36k. Sen lär det vara ett antal som har jobb vid sidan av. Vet en som hade en undanskymd roll i ett av de sämre lagen och han hade 10k/mån och han jobbade halvtid.
Citera
2014-03-29, 21:10
  #36
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Spelare som tjänar 40-50k lär inte avsätta någon större del eftersom de inte tjänar något på det i princip eftersom statlig skatt går vid drygt 36k. Sen lär det vara ett antal som har jobb vid sidan av. Vet en som hade en undanskymd roll i ett av de sämre lagen och han hade 10k/mån och han jobbade halvtid.

Och topplagen HA har lönebudget närmare 25 miljoner. Dela det på en trupp och du kommer ha spelare som tjänar över 75 k.

Jag vet SHL-spelare som tar ut 20 000 i lön och stoppar undan resten. Tjänar du 40 000 så kan du alltså stoppa undan 15-20 k. Det är därför det blir jävligt svettigt för vissa spelare som får betala dryga böter.

Jag känner en SHL-spelare som lade hela sin lön i pensioner.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback