Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-28, 15:29
  #181
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piolek
Förstår inte hur folk i denna tråd får ihop utbyggnad/förtätning i solna med fler grönområden?

För att grönytor ökar värdet för kringliggande bebyggelse, så det ligger i kommunens intresse att expandera grönytor samtidigt som man förtätar staden
Citera
2016-06-28, 17:46
  #182
Medlem
hazzos avatar
Råsunda är en av de trevligare stadsdelarna i Stockholmsregionen. Bergshamra frågade du inte efter, men det ligger naturskönt med Ulriksdals slottsträdgård nästgårds. Nära Brunnsviken o Stocksundet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hej Kompis
Hej,
Behöver lite hjälp med att reda ut vilka områden som är ok i Solna.

Hur är ex.

Huvudsta
Bagartorp
Agnesberg
Råsunda
Hallonbergen

Tacksam för hjälp
Citera
2018-03-18, 20:24
  #183
Medlem
cann0ns avatar
Är det någon här som har bott inom HSB BRF Pampas i Huvudsta?

Jag har letat ett tag efter lägenheter i Solna och har fått upp ögonen för denna förening. Hur är det t.ex. med lyhördheten i byggnaderna? Är det ett tryggt område? Någon som kan dela med sig erfarenheter av att bo inom denna förening?
Citera
2018-03-20, 11:58
  #184
Medlem
semiproffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cann0n
Är det någon här som har bott inom HSB BRF Pampas i Huvudsta?

Jag har letat ett tag efter lägenheter i Solna och har fått upp ögonen för denna förening. Hur är det t.ex. med lyhördheten i byggnaderna? Är det ett tryggt område? Någon som kan dela med sig erfarenheter av att bo inom denna förening?

Jag har aldrig bott i föreningen men varit i området och området är lugnt och tryggt och det finns ju en hel del grönområden
Citera
2018-05-21, 12:08
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakristomt3n
Förstår inte folk som säger att Bagartorp är skit, har bott i Bagartorp i många år och tycker att de är ett bra område, kan garantera er att ni inte kommer bli rånade eller våldtagna. Dock så kan jag säga att ritorp som ligger över järnvägen är ganska sunkigt och fullt med skumma typer.


Bild på Ulriksdal med Bagartorp till höger: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...J%C3%A4rva.JPG
Jag är uppvuxen i Norra Ritorp. Är inte det minsta sunkigt och inte har jag sett några skumma typer. Är ett bra ställe och jag vill aldrig flytta härifrån.
Citera
2018-06-30, 13:55
  #186
Medlem
Solna, speciellt centrala delarna av Solna, kommer att vara ett paradis och guldgruva om några år med den nya gula linjen, hela tre stationer i staden, dessutom en ny pendeltågstation i Huvudsta, Solna har aldrig tidigare haft någon station på just denna pendeltågsgren mot Bålsta. Flera busslinjer som förbinder staden med Stockholms innerstad.

Två stora köpcentrum finns (mall of scandinavia/solna centrum), en multiarena (friends arena) plus en liten multiarena (solnahallen) som kommer att få sig en upprustning. Olika typer av barer finns, allt från sunkhak till lyxiga hotellbarer. Sen finns ju råstasjöns naturreservat, Hagaparken, Ulriksdals slottspark, Karlberg, Bockholmen, Huvudsta strandpromenad.

Lägsta skatten kommer staden att få behålla, bara inte sossedrägget kommer ta makten.

Invandrare syns lika mycket som dom gör runt omkring i Stockholms innerstad. Förhoppningsvis kommer boende invandrare från MENA-läner att minska när framtida projekt börjar bli klart som gör Solna mer attraktivt och dyrt.

Bor man i Solna, eller planerar att flytta till Solna, så är en röst i kommunalvalet bara värd om den går till den sittande alliansen, finns inget negativt att säga det styret.
Citera
2018-07-26, 09:20
  #187
Medlem
roggeees avatar
Bagartorpsringen, hur är det? Hört lite dåligt om det.
Citera
2018-09-04, 12:10
  #188
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roggeee
Bagartorpsringen, hur är det? Hört lite dåligt om det.


Bagartorp i Solna är betraktat som ett dåligt ställe. Bodde där för länge sedan.

Bra områden:

Solna Strand
Råsunda
Filmstaden extremt fint men dyrt. Ligger i Råsunda
Vasalund (inte Hagalund/Blåkulla dock)
Gamla Huvudsta (inte vid Huvudsta Centrum )
Solna Centrum
Frösunda men ligger ganska off
Nybyggda husen vid Västra Skogen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback