Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-10-17, 01:06
  #61
Medlem
Har nu kört comhem i flertalet år med 1 kortläsare, och det dax att lägga till lite extra så har beställd en ny kortläsare 1x Argolis Triple Reader - 3x Smargoläsare. Ska bli kul att se om det fungerar med viasat - canal digital och comhem i samma läsare. Borde ju inte skapa störra problem egentligen att ha kabel och satellit i samma. Kommer också testa köra med samma oscam script med lite ändringar.

Vet det finns servrar ute i cyber som har löst detta men alltid roligt testa själv. Fråganär ju om det pallar med trafiken utan för mycket hack
Citera
2015-11-19, 12:50
  #62
Medlem
Vel vel... Blev lite strul med trippel läsaren Så köpte in 2 st infinity läsare i stället.

Alla 3 läsare nu connected till en hubb som då kopplas i PC.

Comhem kabel, viasat och Canal digital parabol. Fick tag på en äldre box för viasatkortet och fixade till det via telefon så kortet fungerar i den gamla boxen också...

Allt fungerar klockrent. Intitlements som de ska vara och au fungerar.

Kul när projekt fungerar. Nu är det dax hitta på nytt project. Lösning på HD kanaler kanske... vete fasiken om det går.
Citera
2015-12-23, 22:49
  #63
Medlem
Hur funkar det med att testa raspberry som oscam-server? De guider jag hittat verkar inte helt övertygande men kanske som ett experiment bara?
Citera
2016-01-17, 19:17
  #64
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cafe-opera
Hur funkar det med att testa raspberry som oscam-server? De guider jag hittat verkar inte helt övertygande men kanske som ett experiment bara?

Funkar ypperligt. Har kört så i flera år.
Citera
2018-01-14, 19:30
  #65
Medlem
ShellShockeds avatar
Jag bor i en villa med Viasat och vill ha tv i flera rum.
Hur behöver jag tillväga för att kunna göra det?
Jag har läst lite om oscam och har ett serverskåp i källaren där jag skulle kunna sätta en raspberry pi och streama kanalerna till nätverket, där finns också antenn så jag kan distribuera antennsignalen till hela huset.
Kan man sätta en dator i källaren och koda av signalerna med tv-kort och skicka dessa via nätverket, alltså streama kanalerna. Frågan är vilka tv-kort som går med viasat?
Skulle denna gå att använda med Raspberry pi?
https://www.macworld.co.uk/review/io...eview-3497900/

Jag har även två dekodrar från viasat, går det att använda dom utan kortsplitter?
Kortsplitters som går med viasat är väl inte direkt lätta att få tag på?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback