2012-01-19, 16:46
Medlem
RelicDeluxes avatar
"De senaste dygnen har naturbevakare och polis säkrat spår efter den illgegala vargjakt som har inträffat i Dalarnas län. De har ringat in en hel del.
Brottet, eller snarare brotten, begicks under söndagen öster om Sälen.
– Det var i området Morhön, vid Morarnas fäbodar, tidpunkten var vid 16-tiden på söndagseftermiddagen, säger Åse Schoultz.
Varghanen jagades från motordrivna fordon.
– Skoter alltså. Det rörde sig flera fordon, säger miljöåklagaren."

http://dalademokraten.com/Dalarna/Ja...adjar-om-tips/

Då dessa jaktbrott är notoriskt svårlösta för polisen så undrar jag inte om Fb detektiverna kanske kan dra sitt strå till stacken?

Vad tror ni, kan man ringa in dom där jävlarna?
Citera
2012-01-19, 16:56
Medlem
acerblazerlols avatar
Om man är skoterkunnig och känner till vad vilka i området kör för sorts skoter och själv far för att undersöka spåren så kan man nog lista ut några misstänkta, men absolut inget fällande, skulle vara om någon sett dem, dock så räcker det knappast heller då man har hjälm på sig när man kör skoter.
Sen tycker jag att dom borde vara lite sportsliga med vargstackaren, skjut fanskapet istället.
Citera
2012-01-19, 17:03
Medlem
RelicDeluxes avatar
Får hoppas att alla seriösa jägare medverkar till att få fast dom skyldiga, risken finns ju som sagt att mindre vetande drar alla jägare över samma kam.
Citera
2012-01-19, 17:29
Medlem
Kenty-59s avatar
Är inte den här tråden felplacerad, jag kan i alla fall inte se nåt brottsligt i att man ser till avliva skadedjur..
Och dom som sköter det här med vargsanering brukar kunna sitt jobb, så är nog väldigt liten risk att nån blir fälld..
S.G.T Skjut, Gräv ner, Tig..
Citera
2012-01-19, 17:41
Medlem
RelicDeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Är inte den här tråden felplacerad, jag kan i alla fall inte se nåt brottsligt i att man ser till avliva skadedjur..
Och dom som sköter det här med vargsanering brukar kunna sitt jobb, så är nog väldigt liten risk att nån blir fälld..
S.G.T Skjut, Gräv ner, Tig..

Du är väl medveten om att det är brott som denna som kommer att stärka vargförespråkarnas argument och stödet i allmänhet för varg, samt att en stor del av jägarkåren riskerar att ses ner på?

Men det är bara intelligensbefriade puckon som inte kan lägga ihop ett och ett och förstå att detta är kontraproduktivt.
Citera
2012-01-19, 18:27
Jägare är överlag ett pack som gnäller över precis varenda sak som inte passar deras åsikter och aktiviteter. Skjut av lite hundar i stället. De ställer till med fler skador än vad några vargar gör.
Citera
2012-01-19, 21:02
Medlem
RelicDeluxes avatar
http://www.nordulv.se/index.php/comp...3-20120119tips

Belöning till den som kommer med tips som leder fällande...
Citera
2012-01-20, 17:29
Medlem
Det är bra att några gör jobbet!
Citera
2012-01-20, 19:56
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Jägare är överlag ett pack som gnäller över precis varenda sak som inte passar deras åsikter och aktiviteter. Skjut av lite hundar i stället. De ställer till med fler skador än vad några vargar gör.
Nu är jag själv jägare. Det trista är att jag håller med dig. Inte det där med hundarna då..
Citera
2012-01-20, 21:05
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Nu är jag själv jägare. Det trista är att jag håller med dig. Inte det där med hundarna då..

Det med hundarna var skrivet med en ironisk baktanke, så du kan vara lugn. Men stora delar av jägarstammen tror att jorden kretsar runt dem och inget annat, så har det alltid varit.
Citera
2012-01-20, 22:04
Medlem
Citat:
Det med hundarna var skrivet med en ironisk baktanke, så du kan vara lugn. Men stora delar av jägarstammen tror att jorden kretsar runt dem och inget annat, så har det alltid varit.
klart vi älskar våra hundar så död åt vargen
Citera
2012-01-21, 01:29
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:

Ja, många verkar få någon sorts knäpp i huvudet när de börjar jaga. Har själv upplevt ett otal exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in