2012-01-19, 16:28
Medlem
Jag har haft panikångest för ett par veckor sedan och mådde bra i ungefär 3 dagar till igår då nått märkligt hände.
Jag går in i köket för att hämta en sak. Tittar bakåt och ser hur min toalettdörr öppnas. Tittar tillbaks på den och då är den stängd. Jag har på grund utav min panikångest varit väldigt rädd att få en allvarlig psykisk sjukdom som psykos och liknande .

Grejen är den att jag var helt ensam hemma detta skrämde upp mig så mycket att jag fick en till attack och nu mår jag skitdåligt rent ut sagt.
Försöker hitta en logisk förklaring till detta. Jag har sovit väldigt dåligt och varit extremt utmattad på dagarna på jobbet.
Citera
2012-01-19, 16:32
Medlem
Kaixs avatar
Det där är inte vanföreställningar utan hallucinationer.

Det är möjligt.
Citera
2012-01-19, 16:40
Medlem
Charlatanens avatar
Hur tydligt uppfattade du att dörren öppnades? Var det bara i ögonvrån som du upplevde detta när du snabbt tittade bakåt eller såg du det helt klart?
Citera
2012-01-19, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanen
Hur tydligt uppfattade du att dörren öppnades? Var det bara i ögonvrån som du upplevde detta när du snabbt tittade bakåt eller såg du det helt klart?
Dörren var på min vänstra sida ungefär 2 meter och såg att dörren var öppen tänkte inte på de då men sen kanske 1 sekund senare var den stängd det gick blixtsnabbt och jag blev skakig asså
Citera
2012-01-19, 18:01
Medlem
linluggs avatar
Det är ganska vanligt att man ser sånt när man är trött och sliten. Inget som automatiskt gör att man har stora psykiska besvär.
En läkare sa en gång till mig panikattacker är kroppens sätt att tala om att man har dåligt med energi. Men eftersom panikångest är en "fel signal" så vet jag inte. Vi har ett inlärt från tiden när vi var grottfolk att hela tiden vara på helspänn. Bättre fly än illa fäkta. Det som händer vid panikångestattack är att den där anedralinkicken kommer trots att vi inte behöver den. Så min psykologi lärare förklarade det.
Så med andra ord behöver du inte oroa dig för att få en massa hallucinationer. Du är nog bara trött och sliten.
Citera
2012-01-19, 19:35
Medlem
pepparkaksburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymous88
Jag har haft panikångest för ett par veckor sedan och mådde bra i ungefär 3 dagar till igår då nått märkligt hände.
Jag går in i köket för att hämta en sak. Tittar bakåt och ser hur min toalettdörr öppnas. Tittar tillbaks på den och då är den stängd. Jag har på grund utav min panikångest varit väldigt rädd att få en allvarlig psykisk sjukdom som psykos och liknande .

Grejen är den att jag var helt ensam hemma detta skrämde upp mig så mycket att jag fick en till attack och nu mår jag skitdåligt rent ut sagt.
Försöker hitta en logisk förklaring till detta. Jag har sovit väldigt dåligt och varit extremt utmattad på dagarna på jobbet.

depression, svår, med psykotiska symptom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in