2012-01-19, 13:16
Medlem
.zemuns avatar
Tjena allihopa.

Det här med mobiler är verkligen inget jag begriper mig på, men nu är det verkligen dags för en ny mobil och det blir verkligen inte en iPhone för mig, utan jag vill ha något mera.

Det mobilen skall ha positiva egenskaper på är;
*Bra batteritid då jag ringer/messar/surfar en hel del.
*Bra kamera som klarar av och plocka lite mer kvalitativa bilder än iPhone 3gs.
*Snabb.

Då står valet mellan S2 och GN, och frågan är då, är det värt och vänta på GN då telia här i staden inte har den inne eller skall jag rakt av plocka S2an som jag förhandsbokat? Jag skall in imorgon under dagen till butiken, så tills dess skall jag ha bestämt mig om vilken jag ska ha.

Hjälp mig i den här jungeln. Vad skulle ni valt? Priser spelar inte så stor roll faktiskt, kommer förlänga mitt nuvarande abonnemang ändå.

mvh
Citera
2012-01-19, 17:15
Medlem
isglassmackas avatar
Du blir nöjd vilken du än tar av dem.
Citera
2012-01-19, 17:18
Medlem
views avatar
Det låter som att det är s2an som du söker när du nämner batteritid och kamera. Jag har provat på båda lurarna i butik och har dessutom Nexusen. Jag personligen tycker att Nexusen är en trevligare telefon med en fantastisk display som fungerar super för att surfa runt på. Batteritiden är väl lite sådär men den fungerar enligt mig. Kameran är en hel del sämre än den som sitter på s2an dock. Jag tycker att S2an känns mer plastig dessutom.
Citera
2012-01-19, 17:33
Medlem
Kasporrs avatar
Båda två är riktigt kompetenta mobiltelefoner. Äger själv en SGN och väljer den före en SGS2 alla dagar i veckan. Detta trots den något sämre kameran (spelar inte mig någon roll) och den förfärliga batteritiden. Eftersom du prioriterar just dessa två kriterier så skulle i alla fall jag rekommendera SGS2. Om inte annat, vänta på SGN.
Citera
2012-01-19, 17:34
Medlem
Demize735s avatar
S2:an har mycket bättre kamerna än Nexusen, batteritiden är också bättre, den har en snabbare CPU och GPU medans den är 1000 kr billigare. Skulle lätt köpt en S2:a om jag var du.
Citera
2012-01-19, 18:06
Medlem
JagSkrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demize735
S2:an har mycket bättre kamerna än Nexusen, batteritiden är också bättre, den har en snabbare CPU och GPU medans den är 1000 kr billigare. Skulle lätt köpt en S2:a om jag var du.
Ursäkta men har inte båda telefonerna lika CPU och GPU?
Citera
2012-01-19, 18:11
Medlem
Demize735s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkrev
Ursäkta men har inte båda telefonerna lika CPU och GPU?
Nej dom har olika, men som sagt är S2:ans CPU och GPU är snabbare

Galaxy S2: Dual-core 1.2GHz ARM Cortex A9 CPU Samsung Exynos 4210
Galaxy Nexus: Dual-core 1.2GHz ARM Cortex A9 CPU TI OMAP 4460
Citera
2012-01-19, 22:48
Medlem
.zemuns avatar
Som jag förstått det hela rätt så kommer även ICS (android 4.0) till S2an snart? Då är luren komplett kan man säga? Vi får se vad det blir imorgon i butiken. Om dom ev. har någon nexus gömd i hyllan tar jag den, annars S2an!

Mvh
Citera
2012-01-20, 15:10
Medlem
.zemuns avatar
Tjena grabbar!

Det blev en Nexus, riktigt nöjd är jag änsålänge!

mvh
Citera
2012-01-20, 15:16
Bannlyst
Grattis
Citera
2012-01-20, 15:59
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomi
Grattis

Jag tackar!

Jag är riktigt nöjd, riktigt trevlig lur faktiskt.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in