Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-30, 06:34
  #313
Medlem
Jag hade varit i danmark och åker av danmarksbåten med bilen och blir stoppad vid tullen av polisen.
P:-Hej var har ni varit.
J:-i Danmark.
P:-Ja det fattar jag också.
Citera
2017-07-31, 03:51
  #314
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
"Ni flickor kommer ihåg att ni är försiktiga med schampot ikväll å så va?"

Han menade champagne egentligen.

Säker på att vakten inte sa "champis"?
Citera
2017-07-31, 05:18
  #315
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xituno
Säker på att vakten inte sa "champis"?

Ja, visserligen var vi inte nyktra, men alla hörde samma sak.
Citera
2017-07-31, 08:02
  #316
Medlem
BDSM77s avatar
Körde från Las Vegas mot Area 51, ville besöka och fota fram- och bakgränsen och "camo dudes", Little A'Le'Inn, Extraterrestrial Highway, Alien Research Center, The Black Mailbox etc.

Körde på väg US-93 och är nästan i höjd med Alamo när jag blir stoppad av Nevada Highway Patrol.

Citat:
Polis: Hey, how are you doing?
Jag: I'm fine, officer. How are you?
Polis: I'm Good. I need to see your license, registration and insurance.
Jag: *Sträcker över dessa samt mitt Internationella Körkort och säger*: Here you go, officer. It's a rental.
Polis: *Tittar på dokumenten och säger*: I need to see your passport.
Jag: It's back at the hotel in Las Vegas.
Polis: Do you have any other paperwork with you?
Jag. No, sorry, I don't.
Polis: You're from Sweden?
Jag: Yes, that's correct.
Polis: *Står tyst och tänker, säger efter ett litet tag*: I like the alps in Sweden, and the chocolate.
Jag: You are thinking about Switzerland and the Swiss Alps.
Polis: *Tittar på mig och säger efter ett litet tag*: You don't have anything with your address?
Jag: The hotel address or...
Polis: *Avbryter mig och säger*: No, your address.
Jag: My home address... no, sorry.
Polis: When will you leave this country?
Jag: In about three weeks.
Polis: From what airport are you leaving out of?
Jag: LAX.
Polis: What airline.
Jag: British Airways.
Polis: *Sträcker fram papper och penna till mig och säger*: Write down your name and address here.
Jag: *Skriver min information och lämnar tillbaka pappret och pennan*
Polis: *Står och läser det jag skriver, säger efter ett tag*: What's your first name?
Jag: *Svarar*
Polis: And your middle name?
Jag: I have no middle name.
Polis: You don't have a middle name?
Jag: That's correct.
Polis: Your last name?
Jag: *Svarar*
Polis: Is this the street? *pekar på gatunamnet*
Jag: Yes.
Polis: And what's this? *pekar på postnumret*
Jag: That's the Zip code.
Polis: And what is that? *pekar på ortsnamnet*
Jag: That's the city.
Polis: Kongs-backchka? *försöker uttala Kungsbacka som jag bodde i vid tillfället* And that's in Sweden?
Jag: Kungsbacka... it's a small town on the west coast of Sweden about 47 miles south of Gothenburg. *drygt svar jag vet*
Polis: *Tittar på mig lite småirriterad och säger innan han går tillbaka till sin bil* Alright, I wil be with you in a couple of minutes.

Efter några minuter kommer han tillbaka.

Polis: *Sträcker över mina dokument och säger innan han går tillbaka till sin bil* Have a nice day.
Jag: You too, officer.

Vet inte varför han stoppade mig, han sa inget om det. Troligen för att kolla upp varför en bil registrerad i Californien befann sig i Nevada. Dock roligt att han trodde att Sverige var Schweiz.
Citera
2017-07-31, 14:35
  #317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Jo det händer ju ofta att de frågar om fordonet som man färdas i/på som även påpekades ovan. Ofta så uppfattar man ju polisers frågor som dumma precis i ögonblicket när frågorna ställs i.a.f. Men ibland är det väl bara försök till väderprat eller så finns det nån verklig orsak till att frågan ställs d.v.s. det ingår i deras jobb att ställa s.k. dumma frågor särskilt om något brott har förekommit i närheten nyligen.

Väderprat var ett bra ord. De vill vara trevliga och få en att känna sig avslappnad. Sen beror det ju på situationen också. Har man läst lite förhörstekniker så är det ett vanligt knep att inleda en konversation med just väderprat eller andra halvt harmlösa frågor för att sen stegvis ställa mer och mer relevanta frågor. Har svårt och tro att de inte använder samma teknik när de stannar folk på stan eller i bilen. Sen kan de här harmlösa/irrelevanta/dumma frågorna också vara ett sätt att se mera HUR personen svarar än svaret i sig. De kollar kroppsspråk och ton för att läsa av hur personen är, ev drogpåverkan, nervositet. De ställer samma fråga två gånger för att se om personen ger samma svar. Allt beror ju på varför man blir stoppad från första början och vad polisen får för uppfattning just då. Pratar man generellt så kan anledningarna vara oändliga egentligen.
Det är vad jag tror är tankarna bakom många av de sk dumma frågorna. Vill dock tillägga att jag aldrig blivit stannad eller misstänkt för brott så det är bara en teori från min sida. Skulle vara intressant att få ett något svar från en polis.
Citera
2020-09-28, 16:29
  #318
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BDSM77
Körde från Las Vegas mot Area 51, ville besöka och fota fram- och bakgränsen och "camo dudes", Little A'Le'Inn, Extraterrestrial Highway, Alien Research Center, The Black Mailbox etc.

Körde på väg US-93 och är nästan i höjd med Alamo när jag blir stoppad av Nevada Highway Patrol.

Varför ljög du om avståndet mellan Kungsbacka och Göteborg? Det är inte 47 miles, 75kilometer. Det är typ 33km
Citera
2020-09-28, 16:42
  #319
Medlem
george.sthlms avatar
Varje gång jag blir invinkad vid en trafikkontroll ser jag det som en sport att
veva ner rutan och INNAN polisen hinner säga något så vrålar jag:
HUR VAR DET HÄR DÅ !

Dom flesta tar det med humor, men inte alla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback