Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-18, 22:30
  #1
Medlem
NeutronStars avatar
På mitt förra jobb hade jag en Blackberry. Visst var det praktiskt med bärbart internet, men alla dessa emails störde mig. Numera har jag en gammal Nokia utan internet. Jag tycker det är skönt att slippa stressen av 24/7-uppkoppling när man sitter i bilen, på tåget osv.

Jag suktar verkligen efter en ny iPhone men tvekar att gå omkring med en så dyrbar (och lättappad) pryl i fickan. Inser dock att man förr eller senare "måste" vara uppkopplad dygnet runt för att inte räknas som megaloser....


Vad tycker ni om oss som saknar iPhone/smartphone? Är vi losers eller smarta typer som kringgår uppkopplingshetsen?
__________________
Senast redigerad av NeutronStar 2012-01-18 kl. 22:59.
Citera
2012-01-18, 22:33
  #2
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
På mitt förra jobb hade jag en Blackberry. Visst var det praktiskt med bärbart internet, men alla dessa emails störde mig. Numera har jag en gammal Nokia utan internet. Jag tycker det är skönt att slippa stressen av 24/7-uppkoppling när man sitter i bilen, på tåget osv.

Jag suktar verkligen efter en ny iPhone men tvekar att gå omkring med en så dyrbar (och lättappad) pryl i fickan. Inser dock att man förr eller senare "måste" vara uppkopplad jämt för att inte räknas som megaloser....


Vad tycker ni om oss som saknar iPhone/smartphone? Är vi losers eller smarta typer som kringgår uppkopplingshetsen?

Ser inget fel i det.. Har någon gammal j-a Sony Ericsson som har VGA kamera på men jag kan ringa o messa och det e allt jag kräver. Har ju faktiskt ett sk liv offline med.
Citera
2012-01-18, 22:37
  #3
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Ser inget fel i det.. Har någon gammal j-a Sony Ericsson som har VGA kamera på men jag kan ringa o messa och det e allt jag kräver. Har ju faktiskt ett sk liv offline med.

Håller med, men någon gång måste även vi smartphone-vägrare krypa till korset och vara online dygnet runt. Tror det är lite som att vägra ha telefon på 1950-talet - efter ett tag börjar man räknas som konstig.....
Citera
2012-01-18, 22:38
  #4
Medlem
listigts avatar
Visst kan det vara händigt att ständigt vara uppkopplad, men vad vill du ha ut av det? Alla vill nog ha en iPhone, men hur många behöver faktiskt en iPhone? Jag har en gammal SE T700 som håller på att gå av på mitten (ärvde den av min lillebror som köpte en iPhone 4) och för mina behov (ringa, smsa, klocka) duger den utmärkt.

Fråga dig själv "Behöver jag en iPhone?". Om svaret är ja så kanske du ska köpa en, annars tycker jag du ska tänka om. Hoppas det löser sig hur som helst.
Citera
2012-01-18, 22:46
  #5
Medlem
Har inget behov av att koppla upp mig på internet när jag inte är hemma så därför har jag en vanlig kass samsung. Behöver inget från en smartphone/iPhone förutom kanske några roliga appar, som jag förstått det finns. Man är varken loser eller smart om man har eller inte har en sån mobil, vad spelar det för roll liksom..
Citera
2012-01-18, 22:50
  #6
Medlem
endures avatar
Hopplöst! Man kan bli nådd till världens ände med telefonskrället. Den bästa lösningen enligt min erfarenhet är att ha ett tvillingkort, en till iPhone:en och en till en 250-kronorstelefon som endast går att ringa/skicka SMS med.

iPhonen är dock inte så lättappad som man kan tro. Den har en rätt rejäl vikt trots sin nätta design, och den känns i fickan. Om du har hemförsäkring är det inte heller någon större fara om du skulle förlora den.
Citera
2012-01-18, 22:51
  #7
Medlem
Har ingen nytta av att använda mig av någon Iphone / Smartphone osv. Har istället en vanlig Samsung som fungerar fint!
Citera
2012-01-18, 22:51
  #8
Medlem
Farbror Fazers avatar
Varför räknar du iphones som en separat enhet i trådnamnet?

Själv har jag en smartphone och stänger av mitt nät när jag inte vill ha det. Har inget som helst behov om att få uppdateringar varje sekund från allt så det går fint att bara titta mailen när det faller dig på
__________________
Senast redigerad av Farbror Fazer 2012-01-18 kl. 22:57.
Citera
2012-01-18, 23:03
  #9
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Varför räknar du iphones som en separat enhet i trådnamnet?

Själv har jag en smartphone och stänger av mitt nät när jag inte vill ha det. Har inget som helst behov om att få uppdateringar varje sekund från allt så det går fint att bara titta mailen när det faller dig på

Du har rätt - iPhone är väl en "smartphone" den oxå...

Visst kan man stänga av, men har man prylen vill man ju gärna använda den till dess fulla potential. Inte stänger jag av min mobil trots att jag kan göra det!
Citera
2012-01-18, 23:06
  #10
Medlem
xDs avatar
Jag klarar mig bra utan en smartphone. Det är ingen fel i det. Endast modebögar som bryr sig.
Citera
2012-01-18, 23:06
  #11
Medlem
Har en Sony Eriksson J105i går att messa och ringa från de räcker för mig.
Citera
2012-01-18, 23:07
  #12
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Du har rätt - iPhone är väl en "smartphone" den oxå...

Visst kan man stänga av, men har man prylen vill man ju gärna använda den till dess fulla potential. Inte stänger jag av min mobil trots att jag kan göra det!

Man kanske vill ha något halvvägs? Det är gött att kunna kolla facebook och email i mobilen men jag vill inte göra det varje sekund. Sparar istället timmar med batteri på att ha data avslaget På min gamla mobil kunde jag ingetdera även om jag ville någon gång ibland.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback