Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-18, 21:07
  #1
Medlem
Tagge123s avatar
http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning

Har s
Reportaget angående campingen. Kommunen säljer till fördel för enskild. Kostade 9 miljoner att bygga, säljer till enskild, utan konkurrens, för knappt 5miljoner. Köparen är en enskild person i kommunen som själv varit med och startat upp/deltagit i hur campingen skall utformas. Det luktar korruption lång väg.

Kommentarer?
__________________
Senast redigerad av Tagge123 2012-01-18 kl. 21:14.
Citera
2012-01-18, 21:08
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagge123
http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning


Reportaget angående campingen. Kommunen säljer till fördel för enskild. Kostade 9 miljoner att bygga, säljer till enskild, utan konkurrens, för knappt 5miljoner. Köparen är en enskild person i kommunen som själv varit med och startat upp/deltagit i hur campingen skall utformas. Det luktar korruption lång väg.

Kommentarer?

Kristinehamn?
Citera
2012-01-18, 21:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagge123
http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning


Reportaget angående campingen. Kommunen säljer till fördel för enskild. Kostade 9 miljoner att bygga, säljer till enskild, utan konkurrens, för knappt 5miljoner. Köparen är en enskild person i kommunen som själv varit med och startat upp/deltagit i hur campingen skall utformas. Det luktar korruption lång väg.

Kommentarer?

Dagens Sverige, tyvärr.
Citera
2012-01-18, 21:11
  #4
Medlem
Tagge123s avatar
Kristinehamn är en liten kommun på 17k invånare, lättare att detta sker i små kommuner eller sker de även i stor utsträckning i större kommuner?
__________________
Senast redigerad av Tagge123 2012-01-18 kl. 21:15.
Citera
2012-01-18, 21:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagge123
Kristinehamn är en liten kommun på 17k invånare, lättare att detta sker i små kommuner eller sker de även i stor utsträckning i större kommuner?

Kristinehamn är en kommun med över 24 tusen invånare. Källa: http://www.kristinehamn.se/boende-miljo
Citera
2012-01-18, 21:53
  #6
Medlem
chuckberrys avatar
Skrämmande!
Jag tycker att staden borde tvångsförvaltas av staten då kommunen helt uppenbart inte följer de spelregler som vi har i vårt demokratiska samhälle,innvånarna som ondgör sig över att folk reagerar borde dessutom få dagsedel och omyndighetsförklaras omgående.

Campingen har en sida på Facebook där det börjar komma in en del reaktioner.


Tack för ordet!
Citera
2012-01-19, 00:03
  #7
Medlem
Radulovs avatar
Länk till facebook sidan?
Citera
2012-01-19, 00:11
  #8
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagge123
Kristinehamn är en liten kommun på 17k invånare, lättare att detta sker i små kommuner eller sker de även i stor utsträckning i större kommuner?

korruption i denna och andra former förekommer säkert i de flesta kommuner.
Var ju en stor "härva" i Göteborg för något år sedan där ett antal ur byggnadsnämnden
åkte dit för korruption.
Citera
2012-01-19, 04:25
  #9
Medlem
pongos avatar
De människor som tycker det är för jävligt att de överklagar "hela" tiden måste ju f-n var rätt goa.
Ta dessa två kärringar som med de excellenta uttalanden måste ju vara helt avsaknad av hjärnceller.
öhhhh.... Sköt dig själv och skit i andra...öhhhhööhh
jösses... De borde ju bli helt stjärnor i ett Facebook upprop. Helt utskrattade.

Nä tacka vet jag iaf Irma!!! Bra kärring det!!!!
Kristinehamnsborna borde f-n i mig be henne om ursäkt, men troligtvis skäms de nog rätt mycket efter detta.
Heja Irma, det behövs mer av sådana som dig...

Nu till min sak.
Hur kan man resonera så eg.? Blir man så trött, så man bara ser/tror att det är för att missunna någon någonting. Eller är det något annat?
Jag tror att de flesta (de två stolpskotten t.ex.) som "tycker till" inte har en jävla aning vad som pågår/pågått och endast ser/tror att det handla om avundsjuka.
Bryr man sig om att kolla/läsa på tror jag kanske fler blir som Irma.

Kanske det finns intressanta kopplingar mellan kommunmannen och campingdrivaren exempelvis som i gbgaffären. Det dyker nog upp ett tegellass här med.

En annan tanke, behövs det inget bygglov för att uppföra de åretom stugorna?
__________________
Senast redigerad av pongo 2012-01-19 kl. 04:28.
Citera
2012-01-19, 05:28
  #10
Medlem
MassiveBs avatar
Kändes lite som Sopranos, fast med retarderade landortsbor.
Gillade hur den där gubben blev hårt grillad, och hans kroppsspråk därefter. Gubben på gatan som blev tillfrågad sa mot sig själv. När den ena kärringen på gatan sa ”Sköt dig själv och skit i andra” så funderade jag på om man inte skulle dra in hennes pension med en lapp där det står just det. Pärlhönor.

Bra jobbat där av journalisten. Anar att det finns ännu mer skit att dra fram längre tillbaks också.
Citera
2012-01-19, 09:41
  #11
Medlem
Det skulle vara intressant att veta om "snacket på stan" är lite annorlunda idag.
Citera
2012-01-19, 14:08
  #12
Medlem
crandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pongo
De människor som tycker det är för jävligt att de överklagar "hela" tiden måste ju f-n var rätt goa.
Ta dessa två kärringar som med de excellenta uttalanden måste ju vara helt avsaknad av hjärnceller.
öhhhh.... Sköt dig själv och skit i andra...öhhhhööhh
jösses... De borde ju bli helt stjärnor i ett Facebook upprop. Helt utskrattade.

Nä tacka vet jag iaf Irma!!! Bra kärring det!!!!
Kristinehamnsborna borde f-n i mig be henne om ursäkt, men troligtvis skäms de nog rätt mycket efter detta.
Heja Irma, det behövs mer av sådana som dig...

Nu till min sak.
Hur kan man resonera så eg.? Blir man så trött, så man bara ser/tror att det är för att missunna någon någonting. Eller är det något annat?
Jag tror att de flesta (de två stolpskotten t.ex.) som "tycker till" inte har en jävla aning vad som pågår/pågått och endast ser/tror att det handla om avundsjuka.
Bryr man sig om att kolla/läsa på tror jag kanske fler blir som Irma.

Haha håller med dig. Blev riktigt irriterad på dessa jävla kärringar som inte tyckte om att man överklagade. Idag lär de ha andra tankar. Fy fan vad pinsamt av kommunen att hantera detta ärende på en såpass låg nivå. En camping som är värd ca 10 mille såldes för knappt 5. Inte nog med det fick invånarna betala skulderna för campingen som den nye ägaren bör ha betalt. Tror nog inte att han förblir ägare så länge till.

Go Irma!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback