Hej, blodprover osv som man inte ser något på betyder ingenting när det kommer till fibromyalgi. Jag har själv fibromyalgi och fick min diagnos efter 8 månader ungefär. Det blodprverna kan visa är annat så som problem med sköldkörteln, ta prover förstör borrelia och så vidare. Man kör uteslutningsmetoden här. Efter det så går det över till en fysiologisk undersökning följd av hudkänslighet, tryckkänslighet, kroppens stelhet, hur man står, går, sitter och en massa annat. Att få en riktig fibromyalgi diagnos tar sjukt lång tid och kan vara väldigt intensiv att gå igenom.
När man har uteslutit alla andra misstänkbara sjukdomar utifrån de symtom som beskrivs så kanske dom väljer att rota runt in det mer eller stämpla dig som en fibromyalgiker vilket förmodligen inte är så roligt då eftersom det är hemskt att leva med, grymt svårt att få lindring, oftast används tricyckliska preparat till en början som t.ex. Tryptizol (nu mera känt som Saroten) och är ett antidepressivum som fick mig att bli självmordsbenägen men min läkare ville att jag skulle fortsätta ändå i 6 månader till. Då sprang jag av ilska till akut psyk för att jag ville strypa saten men dom gjorde ingenting där. Jag hard testat allt förutom akupunktur. Träning och hålla igång är viktigt såklart men med måtta. Oftast är vi fibromyalgiker överpresterande människor som bara vill köra pang på men så fungerar det inte. Läkare är snäva, snåla, envisa och oftast så är dom inte då kunniga Heller.
Jag har testat allt i stort sätt förutom akupunktur vilket jag ska snart men har inte så höga förhoppningar. Har smällt i mig en drös med morfin preparat samt massor av bensodiazapinderivat. Bara för att sova krävs det 5-10 mg stesolid följt av 30mg stilnoct. Och inte ens det räcker längre så nu fasar jag ut det själv. Ska testa akupunktur fungerar inte det så blir det cannabis rökning på recept. Jag vill inte röka, jag vill inte proppa i mig ton av piller utan vill vara helt ren men vem vill inte det. Tyvärr så har man 2 kroniska sjukdomar och båda är ett helvete. Fibromyalgi tillsammans med Ulcerös Kolik är ingen hit. Jag har testat allt och snart är alla alternativ borta. Tänker aldrig smälla i mig piller igen. Vill vara fri. Har konsumerat mer piller än en vanlig människa har gjort under en månad på bara 2 dagar. Jag har torn av kartonger, skåp fyllda från både smärtpiller, sömnpiller, tarm relaterad medicin och listan är oändlig. Ångest, oro, stress, Lergigan, Atarax, sobril, Stesolid, theralen, propavan, imovane, Tryptizol, Mirtazapin, Tramadol, Oxytocin, Citodon och listan är oändlig. You name it i have it. Hur nyttigt är det då? Ge mig cannabis på recept så kan jag slänga alla dessa i sjön. Har enorma erfarenheter så om ni undrar något så skriv bara. Hoppas det gick bra för dig ändå med tanke på hur gammal tråden är. Hör av mig sen när jag har testat akupunktur.
Tack MVH /Fpsen
Senast redigerad av Fpsen 2014-08-08 kl. 02:17.