Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-01-19, 23:41
Medlem
Hej, igen! jag frågade, eftersom mediciner eller hormoner (p-piller) kan frånta kroppen viktiga mineralämnen. Nuförtiden har många människor brist på magnesium och andra mineralämnen/vitaminer. Magnesiumbrist kan vara orsaken till fibromyalgi, detta enligt boken "Drug muggers", skriven av en framstående USA-farmacevt. Det är inte farligt att ta magnesium, du kan ta upp till 300mg per dag. Man kan tyvärr inte kontrollera magnesium genom vanliga blodprover och läkarna brukar inte veta så mycket om detta samband. Akta bara att det inte skall vara -hydroxider eller -karbonater - de är värdelösa.
Citera
2012-01-31, 10:01
Medlem
Murkelpurkels avatar
Var hos läkaren nyss, ingen fibro hos mig iallafall (tur det) men smärtorna är ju fortfarande kvar?
Jag inväntar nu provresultat (sänka)

Men om de inte ser något på provet så är det helt uteslutet att jag kan få medecin?
För mina svårigheter är ju inte precis kul att leva med.
Citera
2012-01-31, 12:08
Medlem
Det här med smärtproblematik är jättejobbigt och man får till slut en
slaskdiagnos.
Upplever du ditt liv som stressigt som gör att du inte kan slappna av både
dag och nattetid ?
Tränar du ? Vid smärta så rekommenderar ju sjukvården att man numera ska
komma igång med träning i någon form som passar.
Finns det någon bra sjukgymnast där du bor ?
Citera
2014-08-08, 02:12
Medlem
Hej, blodprover osv som man inte ser något på betyder ingenting när det kommer till fibromyalgi. Jag har själv fibromyalgi och fick min diagnos efter 8 månader ungefär. Det blodprverna kan visa är annat så som problem med sköldkörteln, ta prover förstör borrelia och så vidare. Man kör uteslutningsmetoden här. Efter det så går det över till en fysiologisk undersökning följd av hudkänslighet, tryckkänslighet, kroppens stelhet, hur man står, går, sitter och en massa annat. Att få en riktig fibromyalgi diagnos tar sjukt lång tid och kan vara väldigt intensiv att gå igenom.

När man har uteslutit alla andra misstänkbara sjukdomar utifrån de symtom som beskrivs så kanske dom väljer att rota runt in det mer eller stämpla dig som en fibromyalgiker vilket förmodligen inte är så roligt då eftersom det är hemskt att leva med, grymt svårt att få lindring, oftast används tricyckliska preparat till en början som t.ex. Tryptizol (nu mera känt som Saroten) och är ett antidepressivum som fick mig att bli självmordsbenägen men min läkare ville att jag skulle fortsätta ändå i 6 månader till. Då sprang jag av ilska till akut psyk för att jag ville strypa saten men dom gjorde ingenting där. Jag hard testat allt förutom akupunktur. Träning och hålla igång är viktigt såklart men med måtta. Oftast är vi fibromyalgiker överpresterande människor som bara vill köra pang på men så fungerar det inte. Läkare är snäva, snåla, envisa och oftast så är dom inte då kunniga Heller.

Jag har testat allt i stort sätt förutom akupunktur vilket jag ska snart men har inte så höga förhoppningar. Har smällt i mig en drös med morfin preparat samt massor av bensodiazapinderivat. Bara för att sova krävs det 5-10 mg stesolid följt av 30mg stilnoct. Och inte ens det räcker längre så nu fasar jag ut det själv. Ska testa akupunktur fungerar inte det så blir det cannabis rökning på recept. Jag vill inte röka, jag vill inte proppa i mig ton av piller utan vill vara helt ren men vem vill inte det. Tyvärr så har man 2 kroniska sjukdomar och båda är ett helvete. Fibromyalgi tillsammans med Ulcerös Kolik är ingen hit. Jag har testat allt och snart är alla alternativ borta. Tänker aldrig smälla i mig piller igen. Vill vara fri. Har konsumerat mer piller än en vanlig människa har gjort under en månad på bara 2 dagar. Jag har torn av kartonger, skåp fyllda från både smärtpiller, sömnpiller, tarm relaterad medicin och listan är oändlig. Ångest, oro, stress, Lergigan, Atarax, sobril, Stesolid, theralen, propavan, imovane, Tryptizol, Mirtazapin, Tramadol, Oxytocin, Citodon och listan är oändlig. You name it i have it. Hur nyttigt är det då? Ge mig cannabis på recept så kan jag slänga alla dessa i sjön. Har enorma erfarenheter så om ni undrar något så skriv bara. Hoppas det gick bra för dig ändå med tanke på hur gammal tråden är. Hör av mig sen när jag har testat akupunktur.

Tack MVH /Fpsen
Senast redigerad av Fpsen 2014-08-08 kl. 02:17.
Citera
2015-06-04, 19:23
Medlem
Goikois avatar
Testa MSM. Ta 5 tsk (halva dosen för kvinnor) varje morgon i fingervarmt vatten. 1 kg håller i 2-4 månader. Naturligt och skonsamt!

http://www.houseofcharisma.com/msm
Citera
2015-06-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murkelpurkel
det var precis det jag tänkte också, så som jag skrev i första inlägget, vad kan det annars vara?

Man kan få alla de uppräknade symptomen på grund av Myofascial Pain Syndrome & Breathing Pattern Disorder (en inte en helt ovanlig kombination) jag vet detta mycket väl eftersom jag själv lidit av dessa. Prognosen för dessa två diagnoser är positivare än för Fibromyalgi eftersom det finns hjälp att få.

Om man vill veta mer så rekommenderar jag boken "Fibromyalgia & Chronic Myofascial Pain - A Survival Manual" av Devin Starlanyl & Mary Ellen Copeland
Senast redigerad av sctp 2015-06-04 kl. 22:26.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in