Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-18, 01:42
  #1
Medlem
Kan ju börja med att berätta att vi har haft det lite jobbigt i vårat förhållande och att hans mamma dog nyligen så det har varit ganska mycket för honom. Hans mamma var även hans bästa vän som han pratade med allt om. Så han har tagit detta väldigt hårt och känner sig väldigt ensam. Framförallt har han känt att han inte har någon att prata med längre. Tjej då framförallt för han tycker inte att det är samma sak att prata med sina killkompisar. och det kan jag ju förstå.

Jag har fått veta i efterhand att han har hört av sig till en tjej efter krogen och velat komma hem till henne. Men det fick han inte för henne, hon hade typ skrikit i telefonen att man inte bara kan komma dit och tro att hon vill knulla. ( det var han själv som berättade detta för mig, och hade då tonen som att hon var konstig som trodde det och att han ju bara hade velat prata).

Det har under en månadstid hänt två gånger att han hört av sig till henne och då velat komma hem till henne. Han har förklarat det som att han känt sig ensam och att han inte har haft någon att prata med. Och att han velat åka dit för att få prata och ventilera sig helt enkelt.. ingenting annat.

Men jag känner att detta känns jobbigt och jag vet inte riktigt vad jag ska tro.. kan ju tillägga att vissa av problemen i vårt förhållande handlar just om att jag varit svartsjuk. Men jag tror ändå att de flesta hade reagerat lite i denna situation och undrat vad som egentligen försegår.

Ska jag tro på vad han säger eller är han en skit som ville åka dit och få sig nått bara för att det för stunden var lite jobbigt i hans förhållande och liv...
Citera
2012-01-18, 01:53
  #2
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokhyllan1
Jag har fått veta i efterhand att han har hört av sig till en tjej efter krogen och velat komma hem till henne. Men det fick han inte för henne, hon hade typ skrikit i telefonen att man inte bara kan komma dit och tro att hon vill knulla. ( det var han själv som berättade detta för mig, och hade då tonen som att hon var konstig som trodde det och att han ju bara hade velat prata).



Alkohol + kåt + desperat + ringer upp något luder mitt i natten efter krogen = "vilja prata"



Naturligtvis ville han bara prata, fy på dig som ens kunde tro något annat!

Jag tror nog att du måste fundera själv på¨vad du vill med killen och om det är värt att satsa på honom. Hur är tjejen, vet du det? Är hon den lösa typen eller kan han faktiskt ha velat "bara" prata?
__________________
Senast redigerad av burfogel 2012-01-18 kl. 01:56.
Citera
2012-01-18, 02:14
  #3
Medlem
Om han ville åka och vänstra verkar det ju konstigt att han skulle berätta det för dej.

Boka en tid hos någon att prata med och red ut din svartsjuka, det är ett steg i rätt riktning
Citera
2012-01-18, 02:24
  #4
Medlem
TheGamers avatar
Konstigt sätt att reagera på men alla är vi olika.

Fast jag tror att det där var något som bara svepte förbi mitt i hela då han ändå berättade, om han hade velat vänstra hade han ju bara kunnat vara tyst om det - fast killen din verkar väldig instabil och bör söka hjälp för att prata om det där då som du säger att han känner sig ensam och då kan det vara bra att få släppa ut allt någonstans.

Sen förstår jag din oro dock om svartsjukan är vanlig bör du uppsöka hjälp så att ni båda kan rehabiliteras och med tiden kanske må bättre.
Citera
2012-01-18, 02:24
  #5
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Användarnamn
Om han ville åka och vänstra verkar det ju konstigt att han skulle berätta det för dej.

Boka en tid hos någon att prata med och red ut din svartsjuka, det är ett steg i rätt riktning

Det kan ju vara mer komplicerat än så. Man kan ju vinna många fördelar med att ge sken av att man spelar med öppna kort - och sedan kör man klassiken "det bara hände".

Jag har själv kört den stilen, inte i kärleksrelationer - men i andra sammanhang. Man är fullkomligt ärlig med allt man kan vara ärlig med, sen utelämnar man och förskönar vissa fakta. Detta är ett klassiskt lögnarknep, mycket mer smidigt än det rena smusslet - det är mycket enklare att hålla masken också, då det man säger till största delen är sant.
Citera
2012-01-18, 02:31
  #6
Medlem
Strongmanx2s avatar
Eftersom du måste starta en tråd på FB om detta trots du vet om att hans mor som betydde tydligen väldigt mycket för honom så tror jag du bör söka hjälp för din svartsjuka.
Citera
2012-01-18, 02:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
Det kan ju vara mer komplicerat än så. Man kan ju vinna många fördelar med att ge sken av att man spelar med öppna kort - och sedan kör man klassiken "det bara hände".

Jag har själv kört den stilen, inte i kärleksrelationer - men i andra sammanhang. Man är fullkomligt ärlig med allt man kan vara ärlig med, sen utelämnar man och förskönar vissa fakta. Detta är ett klassiskt lögnarknep, mycket mer smidigt än det rena smusslet - det är mycket enklare att hålla masken också, då det man säger till största delen är sant.

Urk Jag är helt enkelt för blåögd.
Citera
2012-01-18, 02:38
  #8
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Användarnamn
Urk Jag är helt enkelt för blåögd.


Nej för fan, lyssna inte på mig - jag har ingen aning om vad din snubbe verkligen tänker och känner.
Det kan vara så att han bara vill prata också. Poängen är att man aldrig kan veta, det är det som gör det hela obehaglig, och det är det obehaget som man måste hitta hållbara strategier för. Det är ett livsprojekt.

Att bara skylla allt på "svartsjuka", och att man måste "lita på människor", är på tok för enkelt.
Citera
2012-01-18, 02:49
  #9
Medlem
Har han tjejkompisar? Familj? Nära vänner? Får han ha det (ursäkta) för dig?
Citera
2012-01-18, 04:19
  #10
Medlem
The Crashs avatar
Tror inte du behöver oroa dig. Kan förstå honom om han nu inte har några andra tjejkompisar att vända sig till. Det är faktiskt inte samma sak att prata med andra killar om vissa saker.
Citera
2012-01-18, 10:32
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
Nej för fan, lyssna inte på mig - jag har ingen aning om vad din snubbe verkligen tänker och känner.
Det kan vara så att han bara vill prata också. Poängen är att man aldrig kan veta, det är det som gör det hela obehaglig, och det är det obehaget som man måste hitta hållbara strategier för. Det är ett livsprojekt.

Att bara skylla allt på "svartsjuka", och att man måste "lita på människor", är på tok för enkelt.

Bara för att förtydliga, jag är inte TS. Jag bara insåg att mitt resonemang kanske var för enkelt.
Citera
2012-01-18, 10:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokhyllan1
Kan ju börja med att berätta att vi har haft det lite jobbigt i vårat förhållande och att hans mamma dog nyligen så det har varit ganska mycket för honom. Hans mamma var även hans bästa vän som han pratade med allt om. Så han har tagit detta väldigt hårt och känner sig väldigt ensam. Framförallt har han känt att han inte har någon att prata med längre. Tjej då framförallt för han tycker inte att det är samma sak att prata med sina killkompisar. och det kan jag ju förstå.

Jag har fått veta i efterhand att han har hört av sig till en tjej efter krogen och velat komma hem till henne. Men det fick han inte för henne, hon hade typ skrikit i telefonen att man inte bara kan komma dit och tro att hon vill knulla. ( det var han själv som berättade detta för mig, och hade då tonen som att hon var konstig som trodde det och att han ju bara hade velat prata).

Det har under en månadstid hänt två gånger att han hört av sig till henne och då velat komma hem till henne. Han har förklarat det som att han känt sig ensam och att han inte har haft någon att prata med. Och att han velat åka dit för att få prata och ventilera sig helt enkelt.. ingenting annat.

Men jag känner att detta känns jobbigt och jag vet inte riktigt vad jag ska tro.. kan ju tillägga att vissa av problemen i vårt förhållande handlar just om att jag varit svartsjuk. Men jag tror ändå att de flesta hade reagerat lite i denna situation och undrat vad som egentligen försegår.

Ska jag tro på vad han säger eller är han en skit som ville åka dit och få sig nått bara för att det för stunden var lite jobbigt i hans förhållande och liv...

Varför kan inte prata med dig då, hans så kallade flickvän som borde vara en av dom som känner honom bäst och som han kan få trygghet och kärlek ifrån? Någon han kan lita på dvs. (förmodligen)

Varför ska han prata med någon han träffat på krogen som han knappt känner och ska berätta allt för? Det låter jäkligt skumt dels för att man inte brukar vilja berätta allt för främmande och dels för att främmande människor oftast skulle tycka det var obehagligt om någon främling helt plötsligt berätta hela sin livshistoria när man känt personen i 5 min.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback