2012-08-25, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummiankafb
Va? Friktion mot gravitationen?

Då kan du få en utmaning av mig. Få en kula att fastna kraften mellan 3-5 magnetfält, eller få den att hänga i luften, vilket bör gå vid en given punkt.

http://www.youtube.com/watch?v=0IkiEQTpqgU

redan gjort.
Citera
2012-08-25, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
http://www.veproject1.org/vepprograms.htm

Kolla sidan? Din kunskap om e=mc2 är brutalt handikappat.

Alltså, det står inget som motsäger att det här fungerar. Självklart är magneten en "motor", en drivkraft.

Som sagt, principen är ju densamma som i valfri elmotor.
Citera
2012-08-25, 15:51
Medlem
Citat:
Alltså, det står inget som motsäger att det här fungerar. Självklart är magneten en "motor", en drivkraft.

Som sagt, principen är ju densamma som i valfri elmotor.

NEJ DET ÄR INTE SAMMA PRINCIP.

Du är ju för helvete inte ens läskunnig, det står klart och tydligt i länken att maskinen drivs av en motor.
Senast redigerad av Ap4thy 2012-08-25 kl. 15:55.
Citera
2012-08-25, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
NEJ DET ÄR INTE SAMMA PRINCIP.

Vad är skillnaden? En elmotor drivs med magneter, men magnetfältet genereras med el, här använder vi naturliga magneter.
Citera
2012-08-25, 15:59
Medlem
Men jag har producerat en ritning på varför det fungerar, den är rätt självförklarande (men minfil.se ligger nere) kan du inte förklara vad som är fel, i vilket läge är den inte korrekt?

Av användaren bjornebarn förväntar jag mig dom utlovade 15.000kr, av skunkjobb förväntar jag mig ett namn/adress eller något (i PM går bra) så ska jag bygga den här och visa att ni har fel, så är det färdigdiskuterat sen.
Citera
2012-08-25, 16:01
Medlem
Här är ett bra exempel på varför det måste finnas en restprodukt.

http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_484786&feature=iv&s rc_vid=RkLfpXpO5sQ&v=OS1KXMsE2qk

Oslagbart med minen på era fejs när ni kommer inse att det inte funkar, och för eran egen skulle hoppas jag ni kommer förstå varför också.
Citera
2012-08-25, 16:18
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Absolut, får jag ditt namn bara så gör jag det, som sagt, ett löfte från en anonym människa betyder inte så mycket.
Det är inte heller bra. Jag ger inte ut mitt namn utan någon motprestation. Det är du som har något att vinna på detta, då får du göra första draget. Jag blir i alla fall utskämd här om jag inte står vid mitt ord, det får vara din pant tills du har något att visa. Du kan vara fullständigt lugn i förvissningen att lyckas du bygga en evighetsmaskin så kommer köparna att stå på rad. Du kommer inte att gå lottlös om den fungerar.
Citera
2012-08-25, 16:25
Medlem
MindreModigMans avatar
Citat:
Va? Friktion mot gravitationen?

Då kan du få en utmaning av mig. Få en kula att fastna kraften mellan 3-5 magnetfält, eller få den att hänga i luften, vilket bör gå vid en given punkt.

Citera
2012-08-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det är inte heller bra. Jag ger inte ut mitt namn utan någon motprestation. Det är du som har något att vinna på detta, då får du göra första draget. Jag blir i alla fall utskämd här om jag inte står vid mitt ord, det får vara din pant tills du har något att visa. Du kan vara fullständigt lugn i förvissningen att lyckas du bygga en evighetsmaskin så kommer köparna att stå på rad. Du kommer inte att gå lottlös om den fungerar.

Den skammen kanske kan vara värd 200.000kr?

Men så där höll jag också på när jag var 5år...så jag fattar...

Det är ingen evighetsmaskin som ska skapas, jag har ju sagt hela tiden att magneten är "bränsle", som inte är evigt.
Citera
2012-08-25, 16:38
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Den skammen kanske kan vara värd 200.000kr?

Men så där höll jag också på när jag var 5år...så jag fattar...

Det är ingen evighetsmaskin som ska skapas, jag har ju sagt hela tiden att magneten är "bränsle", som inte är evigt.
Det är godkänt om den går ett dygn utan att sakta in mer än 5 %. Snällt va?

Vad fan är ditt problem med mina premisser för betalning? Tror du inte att du skulle få hur mycket pengar som helst om den fungerar? Du är inte beroende av mig för din kommande rikedom men jag vill vara först i kön.

Tänker du bygga någon apparat eller inte? Om nej, varför inte?
Citera
2012-08-25, 16:45
Medlem
Citat:
Vad fan är ditt problem med mina premisser för betalning?

Att du inte har någon trovärdighet och beter dig som en 5åring!?

Citat:
Tror du inte att du skulle få hur mycket pengar som helst om den fungerar? Du är inte beroende av mig för din kommande rikedom men jag vill vara först i kön.

Varför skulle jag få det? Det är en maskin som producerar el, det finns hur mycket alternativ som helst som är bättre. Vindkraftverk är väl det vanligaste.

En "evighetsmaskin" är inte speciellt intressant, det är ju en maskin som kan driva sig själv, vilket den här kan så länge magneten fungerar, och det skulle fungera som för lågeffektiv elproduktion.

Men det är inte mer gratis/evighetsmaskin än vindkraft, vattenkraft.
Citera
2012-08-25, 16:51
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Att du inte har någon trovärdighet och beter dig som en 5åring!?

Varför skulle jag få det? Det är en maskin som producerar el, det finns hur mycket alternativ som helst som är bättre. Vindkraftverk är väl det vanligaste.

En "evighetsmaskin" är inte speciellt intressant, det är ju en maskin som kan driva sig själv, vilket den här kan så länge magneten fungerar, och det skulle fungera som för lågeffektiv elproduktion.

Men det är inte mer gratis/evighetsmaskin än vindkraft, vattenkraft.
Ingen har hittills lyckats bygga en fungerande evighetsmaskin. Lyckas du så blir du otroligt berömd och rik.

Tänker du bygga någon apparat eller inte? Om nej, varför inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in