• 1
  • 2
2012-01-17, 21:58
Medlem
DoOrDoNots avatar
Om du fick detta förslag:

Arbeta i ett U-land, i minst ett år (ca) för i princip ingen inkomst - du ligger + - 0 - Du lever och äter som du ska men får ingen vinst... Skulle du då kunna tänka dig att leva i ett annat land och hjälpa fattiga barn?

Tänk dig att du inte har några egna barn eller någon fru/eller man. Du är i princip själv. Skulle du offra minst ett år för att hjälpa fattigdomens barn utomlands?

Varför/Varför inte?
Citera
2012-01-17, 22:02
Medlem
Denoms avatar
Jag vill hellre förbli i min nuvarande situation och kunna ha makt över vad jag väljer att offra, till vem och varför.
Citera
2012-01-17, 22:03
Medlem
Bara för att man inte tjänar pengar behöver det inte betyda att man inte får något tillbaka. Folk som säger ja till din fråga, är sannolikt folk som antagligen skulle få ut något.
Citera
2012-01-17, 22:05
Medlem
Jag skulle nog gjort det mest som en utmaning och varit nöjd över mig själv om jag lyckades.
Dvs vinst och lycka.
Citera
2012-01-17, 22:07
Medlem
.adepts avatar
Jag gillar att hjälpa människor så varför inte?
Kanske inte just nu men om något år.
Citera
2012-01-17, 22:08
Medlem
Möjligtvis. I händelse av att jag skulle göra det innebär det dock inte att jag "offrar" någonting. Värde uttrycks inte i pengar, och jag kanske värderar min vistelse i Afrika högre än ett års inkomst i Sverige. Ett år hade nog varit lite väl lång tid, men om vi pratar om ett par månader hade jag definitivt kunnat tänka mig att göra't.
Citera
2012-01-17, 22:08
Medlem
Kan tänka mig att det skulle vara kul i typ 2-3 månader men jag skulle nog inte bara kunna vara borta i ett år från mina vänner och familj för välgörenhet.
Citera
2012-01-17, 22:10
Medlem
fittslems avatar
Skulle definitivt göra det. Dock när jag blir äldre, jag är ung,naiv och anser att ett år är mindre värt ju längre livet passerar. Tror absolut att jag skulle få ut nånting av det. Men anser inte att det är värt det just nu då det är så mycket i mitt liv som händer.
Citera
2012-01-17, 22:20
Medlem
judepacykels avatar
Ett år är relativt långt men jag skulle väl göra det eftersom det är bra på cvet, man hjälper andra och man får säkert en del tillbaka...
Citera
2012-01-17, 22:20
Medlem
Uses avatar
Om det hade gynnat mig på något vis, gett mig någon typ av tillfredsställelse. Nu är dock inte så fallet, mitt svar på frågan är således nej.
Citera
2012-01-17, 22:31
Medlem
youpendiis avatar
Absolut utan tvekan. Finns det något bättre än att hjälpa en annan människa? Att få en kram från en man precis hjälpt väger upp så mycket än att vara kvar här och kanske köpt en ny tv som inte kommer göra dig lyckligare eller få upp din livskvalite. Vi väst-världen har det ändå så bra. Jag tror många människor skulle må bra av att åka iväg ett tag ute i världen, få perspektiv på livet. Då skulle man inse att våra problem är inget jämfört med andras, vi skulle uppskatta det vi har.
Citera
2012-01-17, 23:05
Medlem
GanjaMoons avatar
Nej för jag bryr mig inte,varför jag inte bryr mig är för min skatt går åt en vidrig massinvandring väller in folk som mördar och våldtar allt i sin väg och detta ska jag bekosta,klagar jag är jag rasist

Jag är så jävla trött på att hjälpa andra och otacksamma parasiter,och detta gör att jag börjar avsky detta land och att hjälpa människor i nöd.JAG bryr mig inte längre

kanske kommer bry mig igen om jag får jobbet i Japan och få komma ifrån detta vidriga pk land som alla parasiter ska utnyttja och som jag ska bekosta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in