Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-17, 17:15
  #1
Medlem
Zelogaths avatar
Hej!

Har precis blivit tipsad om ett jobb där ett "event/företag" söker musiker/duo/trio för att jobba på Cypern ett par månader detta året.

Haken är att det finns cirka fem hemsidor som tar upp detta jobbet, men alla länkar till en hemsida som fungerar som jobbportal- och det slutar inte där, utan man måste registrera sig och sedan betala x antal kronor i månaden för att få söka jobben!

Mina två frågor är:

1. Är jobbet bara fejk för att locka människor att registrera sig och betala för att få söka jobben?
2. Kan man leta reda på vad det är för slags företag som söker musikerna om det nu existerar, eller går det bara att kontakta dessa genom den förbannade jobbportalen?

Tack på förhand!
Citera
2012-01-17, 17:19
  #2
Medlem
tglrs avatar
Rent spontant känns det som fejk, men om du tycker att summan man måste betala är värd för att i alla fall se om det är fejk eller inte, så betala. Tänk om det inte är fejk?
Citera
2012-01-17, 21:36
  #3
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tglr
Rent spontant känns det som fejk, men om du tycker att summan man måste betala är värd för att i alla fall se om det är fejk eller inte, så betala. Tänk om det inte är fejk?
Grejen är ju att det är ju som alla andra portaler som t.ex "platsbanken"- söka jobbet kan man göra, men inget garanterar ju att du får jobbet eller ens får ett svar tillbaka av företaget så man kan ju aldrig veta i detta läge om det ens finns :/

Det skulle kosta 175:-, vet inte om det var i månaden eller inte, men det känns som mycket pengar om man inte får något för det
Citera
2012-01-18, 03:36
  #4
Medlem
jbswebecks avatar
Är det en svensk portal ? Och vad är det i sådana fall för portal PM om du inte vill Outa då jag varit i den branschen.
Citera
2012-01-18, 15:44
  #5
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Är det en svensk portal ? Och vad är det i sådana fall för portal PM om du inte vill Outa då jag varit i den branschen.
Samtliga jobbsidor som jag sett denna annonsen på (t.ex metrojobb etc) hänvisar till något som heter Stagepool.
Den ser seriös ut vid anblicken men jag gillar inte tanken på att man behöver betala nästan tvåhundra spänn för att få möjligheten att söka ett jobb man kanske inte får i slutändan
Annonsen jag syftar på är följande: http://sv.stagepool.com/go/51255/metrojobb
Citera
2012-01-18, 18:58
  #6
Medlem
jbswebecks avatar
Japp Stagepool är seriösa har varit medlem där själv dock tycker jag att det börjar gå för långt när man ska betala för att söka arbete.
Citera
2012-01-19, 16:33
  #7
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Japp Stagepool är seriösa har varit medlem där själv dock tycker jag att det börjar gå för långt när man ska betala för att söka arbete.
Jo det var precis min inställning också...
Därför funderade jag på om man kunde luska reda på vad det är för företag som annonserat genom stagepool, eller har de ensamrätt så att det är totalt omöjligt att söka jobbet utanför stagepool?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback