2012-01-17, 15:37
Medlem
Någon här på flashback som har haft erfarenhet av gruppterapi? Isåfall, hur har det sett ut och har det gett er något? Hur är stämningen när man sitter där i en grupp och pratar?
Citera
2012-01-17, 17:20
Medlem
Muscats avatar
Jag gick på KBT i grupp ett tag.
Passade verkligen inte mig, har nog med mina egna problem och inte tid att oroa mig för alla andra.
Det är nog ganska olika hur effektivt det är.
Citera
2012-01-18, 15:32
Medlem
gurkskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indirektdefekt
Någon här på flashback som har haft erfarenhet av gruppterapi? Isåfall, hur har det sett ut och har det gett er något? Hur är stämningen när man sitter där i en grupp och pratar?

jag har gått i mycket gruppterapi och jag tycker det är bra! många är rädda o så i början o tänker att det ska vara kasst, men jag tycker det är riktigt bra. . skönt att träffa folk som har samma eller liknande problem o få stöd o råd av dem, istället för att prata med terapeuter som bara läst i en bok och inte själva upplevt
Citera
2012-01-20, 09:46
Medlem
Jag går i gruppterapi och jag tycker det är skitbra! De andra vet liksom vad man snackar om! Stämningen är bra! Alla snackar öppet om allt och ger tips!

Vad är det för typ av problem som du kanske skulle gå i gruppterapi för? Jag går för psykos.

Mvh
Erica
Citera
2012-01-20, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erica87
Jag går i gruppterapi och jag tycker det är skitbra! De andra vet liksom vad man snackar om! Stämningen är bra! Alla snackar öppet om allt och ger tips!

Vad är det för typ av problem som du kanske skulle gå i gruppterapi för? Jag går för psykos.

Mvh
Erica

Tack för svaret!

Det skulle isåfall vara existentiell depression jag skulle gå i terapi för. Det känns verkligen hopplöst att ha depressionen så jag skulle behöva all terapi jag kan få...
Citera
2012-01-20, 13:17
Medlem
Det kanske egentligen är en filosofikurs du skulle behöva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in