Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-12, 19:33
  #1
Medlem
NorthernSons avatar
Detta är väl egentligen ett tips på en alternativ metod till Thaimassage med Happy Ending (HE).
Thaimassagen har tyvärr blivit intimt förknippad med HE då med tanke på alla massage-institut som
Skandinaver kommer i kontakt med nere i Thailand. Detta är rätt trist,
ty den traditionella Thaimassagen är riktigt bra och saknar helt sexuella anspelningar.

Därför startar jag en ny tråd om en annan alternativ "HE"-massage som i Sverige borde vara helt förbjuden,
men tillåtet utomlands, nämligen Tantra-massagen.

Jag hörde ett program i P1 förra året som handlade om den nya sex-massagen i Tyskland.
Efter lite efterforskning så insåg jag att det handlade om något som heter Tantra-Massage.

Tantra-massagen uppdelas i två delar, dvs "Lingam" och "Yoni"-massage. Lingam är sanskrit och betyder fritt
översatt "stav av ljus", vilket speglar det manliga könsorganet och "yoni" som speglar det kvinnliga.

Jag började söka om Lingam massage i Sverige och det enda jag kunde hitta var någon form av
kollektiv som sysslade med utbildning inom konsten "Tantra Massage".
Det dög inte på långa vägar. Jag ville ha en kommerciell tjänst som jag kunde köpa.

Jag hittade ett antal institut i Tyskland (Berlin bla) och några i USA och England.
I Sverige, Norge, Finland var det total stiltje, men...i Danmark. Där fick jag napp.
Bara i Köpenhamn hittade jag två institut/salonger som sysslade med denna typ av massage.

Jag beslöt mig för att prova en av dem. Och det blev en sann upplevelse.
Jag hade först förkovrat mig i lingam-massage-tekniken på den här sidan:

http://www.whitelotuseast.com/LingamMassage.htm

Så jag visste vad jag hade att vänta mig.
Dessutom var kvinnan som driver denna salong utbildad i Tyskland på just den här massagetekniken.

Hennes websida är: http://www.wellness-tantra.dk/


Om du som jag känner att Thai massage med HE känns fel och lite omoraliskt, så skall du prova på Lingam-Massage (Eller Yoni-massage om du är kvinna).
Du får en upplevelse utöver det vanliga. Skillnaden här är att massören koncentrerar sig på ditt kön, dvs din fullständiga njutning.

Jag kan självklart svara på frågor via PM eller via tråden.
Jag hoppas att fler ställen dyker upp i Danmark/Tyskland. Om ni hör/ser något kan ni väl tipsa.
Och när jag kommer till Berlin nästa gång kommer jag definitivt boka in mig på en Lingam-massage.

Mvh
NorthernSon
__________________
Senast redigerad av NorthernSon 2009-06-12 kl. 19:37.
Citera
2009-06-12, 19:54
  #2
Medlem
BlueStars avatar
Lingam låter som ett trevligt alternativ till andra massageformer. I somras när jag var i Berlin prövade jag tantramassage på Longma II, men det var imo inte något sensationellt. Tjejen i fråga var helt naken och använde hela sin kropp till att massera mig och använde till detta generöst med olja och proceduren avslutades med ett ordinarie handjobb. Helt OK, men inte mer än så.

Kanske prövar jag detta vid mitt nästa besök i Berlin i sommar, exempelvis på Yonitalk om det blir tid över.
Citera
2009-06-12, 21:46
  #3
Medlem
NorthernSons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Lingam låter som ett trevligt alternativ till andra massageformer. I somras när jag var i Berlin prövade jag tantramassage på Longma II, men det var imo inte något sensationellt. Tjejen i fråga var helt naken och använde hela sin kropp till att massera mig och använde till detta generöst med olja och proceduren avslutades med ett ordinarie handjobb. Helt OK, men inte mer än så.

Kanske prövar jag detta vid mitt nästa besök i Berlin i sommar, exempelvis på Yonitalk om det blir tid över.

Exakt. Det skall vara den äkta lingam-massagen. Det här med body-massagen fick jag även i Köpenhamn. Rätt häftigt dock! Det är viktigt att massagen baseras på Joe Kramers metoder och det tror jag Yonitalk gör. Dessutom vill jag undvika prostata massagen som antagligen gör att sessionen är över på ett par minuter(Sekunder ). Vad jag fick reda på i Köpenhamn var att tyskarna inte förespråkar prostata massage och det passar iaf mig bäst.

Joe Kramers massage-teknik måste vara helt fantastisk för en man om massösen gör det rätt, dvs enligt de 25-30 hand-teknikerna. Det måste vara den ultimata massagen. Skall leta vidare i ämnet...
Citera
2009-06-13, 18:48
  #4
Medlem
torstenhingstens avatar
Finns ju ngra ställen i Sverige..
Ska prova ett nu till veckan!
Låter intressant
Citera
2009-06-14, 01:36
  #5
Medlem
Jag var på Tantra-massage i Hamburg för några år sedan. "Massagen" (den som väntar sig knådande kommer bli besviken) utfördes av en naken och ganska vacker tyska i 35-årsåldern. Jag hade ögonen slutna och andades djupt ut och in medan hon lekte med min kropp med hjälp av fjädrar, oljor, sitt hår etc. Jag hade då inte haft fysisk närkontakt med en tjej på säkert ett halvår så det var en häftig upplevelse. Väl utförd har tantra faktiskt något spirituellt över sig, fel utfört känns det bara som en tafflig massage med happy ending.
Citera
2009-06-14, 02:07
  #6
Medlem
NorthernSons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Finns ju ngra ställen i Sverige..
Ska prova ett nu till veckan!
Låter intressant

Jag undrar verkligen hur du gjorde för att få tag i den informationen ??? Jag har sökt förgäves på Internet och jag kan då inte hitta några ställen alls. Bra jobbat i så fall!
Citera
2009-06-14, 18:55
  #7
Medlem
torstenhingstens avatar
det finns ngra ställen..ska prova ett till veckan..

600 kr fören timma är inte så farligt dyrt..
Citera
2009-06-15, 17:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
det finns ngra ställen..ska prova ett till veckan..

600 kr fören timma är inte så farligt dyrt..

Som jag har letat och letat... Men hittar inget sådant ställe. Kan man möjligen få ett pm?
Citera
2009-06-16, 02:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
det finns ngra ställen..ska prova ett till veckan..

600 kr fören timma är inte så farligt dyrt..

Skulle vara grymt tacksam om jag fick PM! Bättre att lägga ut 600 på tantramassage än att lägga ut 400 spänn på thaimassage med en liten HE på slutet efter typ 50 minuter massage på övriga kroppen.
Citera
2009-06-18, 17:53
  #10
Medlem
Detta låter som att det skulle vara mycket trevligt att uppleva.. Kan detta fås i sthlm och vart hittar jag info om det?

Mvh
Citera
2009-06-19, 14:40
  #11
Medlem
torstenhingstens avatar
Så har man testat tantramassage.
Måste säga att massagen var underbar och ngra snäpp bättre än thaimassage. Precis varje millimeter av ens kropp masserades och det varade i 60 minuter. Dush, fika och eftersnack så totalt var man där i 90 minuter.
Kvinnorna som masserar är i 40 års åldern.
Finns i mellersta Sverige.
Citera
2009-06-19, 15:10
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Så har man testat tantramassage.
Måste säga att massagen var underbar och ngra snäpp bättre än thaimassage. Precis varje millimeter av ens kropp masserades och det varade i 60 minuter. Dush, fika och eftersnack så totalt var man där i 90 minuter.
Kvinnorna som masserar är i 40 års åldern.
Finns i mellersta Sverige.

Mellersta Sverige? Så det finns inget i Stockholm menar du?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback