Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-16, 15:39
  #1
Medlem
hejsan! 2 frågor
1. jag har en bärbar fujitsu, under en lång tid har skärmbilden hoppat och ändrat kontrast m,m.
men bankar jag på datorn så slutar det, jag och många andra trode det var grafikkortet som började ge sig, men jag märkte att om jag sätter en liten plastbit mellan locket och datorn (när den är öppen så fungerar det utmärkt. alltså ett glapp vid gångjärnet, jag delade plastramen och skruvarna vid gångjärnet satt lösa (där sladdarna går upp, jag har dragit åt alla skruvar jag ser, men ibland (dock inte ofta) så hoppar bilden om jag inte bankar till lite lätt på datorn eller klämmer in nåt under locket.
nån som vet vad det kan vara som glappar???
2. ibland händer det att plötsligt så puppar det upp ett par fönster med nån text som försvinner lika fort sen dör den, vad kan det vara? överhettad? eller dåligt minne? eller annan orsak?
Citera
2012-01-16, 16:02
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Det sitter en kabel mellan moderkortet och skärmen.
Det du säger tyder på att den behöver bytas.
Billigast att köpa den blir ebay, du måste ha exakt rätt.
Bara ett proffs kan byta den, men fråga händiga människor i din bekantskapskrets...
Citera
2012-01-16, 16:34
  #3
Medlem
okej, tackar tackar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback