Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-16, 09:50
Medlem
Jag har märkt att digital-tv företaget Boxer har i sitt fria utbud i Danmark svenska kanaler, där alltså danskarna kan se svensk TV4 helt gratis utan kort. Varför kan inte vi svenskar få den chansen att kunna se t.ex. danska TV2 eller danska public service 1an och 2an för? Och det helt gratis.

Är det den svenska staten som inte vill tillåta oss att se vad som sägs i andra medier utanför våra egna gränser, så att vi kanske inte ser att våra egna medier ljuger och bara går i regeringens och politikernas ärenden? Att Sverige är Europas sämsta demokrati och mest isolerade det visste jag redan men det här är ju för mycket.
Citera
2012-01-16, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Jag har märkt att digital-tv företaget Boxer har i sitt fria utbud i Danmark svenska kanaler, där alltså danskarna kan se svensk TV4 helt gratis utan kort. Varför kan inte vi svenskar få den chansen att kunna se t.ex. danska TV2 eller danska public service 1an och 2an för? Och det helt gratis.

Vi Svenskar kan se dom danska kanalerna, det är inga problem, jag har bara en liten skräpantenn i form av en pinne på magnetfot.

Samma för Danskarna, dom tar in våra signaler från Malmö utan problem, det är inget som skickas ut genom dom danska operatörerna.

Men.. många av dom danska kanalerna sänds i nya MPG4 standarden så du behöver en modern box.

edit: du verkar ha rätt om just TV4 att den återutsänds, men det behövs inte dom kan se skiten ändå från svenska sändarna.
Senast redigerad av Silikat 2012-01-16 kl. 10:14.
Citera
2012-01-17, 18:41
Medlem
Men det jag menade är att vi inte kan se danska kanaler gratis, såsom danskar kan se våra (läs TV4) gratis. Och de analoga tv-nätet är väll nersläckt i båda länderna?
Citera
2012-01-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Men det jag menade är att vi inte kan se danska kanaler gratis, såsom danskar kan se våra (läs TV4) gratis. Och de analoga tv-nätet är väll nersläckt i båda länderna?

Du får väl flytta till Malmö, här har vi inga problem att få in dom danska digitaltvkanalerna. Dom räcker gott och väl över sundet.
Citera
2012-01-17, 20:42
Moderator
skunkensunes avatar
//M&J-►TV

mod
Citera
2012-01-17, 21:06
Medlem
Så EuroD menar att danskarna kan se SVT1 och SVT2 t.ex genom Boxer?
Citera
2012-01-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smorkex
Så EuroD menar att danskarna kan se SVT1 och SVT2 t.ex genom Boxer?

Det jag sett är att i Boxer Danmarks kanalutbud (de fria kanalerna) så kan danskarna se TV4. Så frågan jag har ställt är varför inte vi svenska kan få se danska TV2 i boxers fria kanalutbud?
Citera
2012-01-19, 15:37
Medlem
Danska kabelbolag (Yousee f.d. TDC) har SVT1 och SVT2 i grundutbudet (gratis).

Svenska staten kan inte gå med på att DR sänder gratis, då skulle svenskarna drabbas av sådan aha upplevelse att revolutionen hade varit nära. Va fria nyheter?? Många hade begått självmord.

Snålbögarna på Comhem & Boxer kan naturligtvis ikke ha att Svenska folket har alternativ som är gratis och bra....sådant skall kosta pengar.
Citera
2012-01-19, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eltopo

Svenska staten kan inte gå med på att DR sänder gratis, då skulle svenskarna drabbas av sådan aha upplevelse att revolutionen hade varit nära. Va fria nyheter?? Många hade begått självmord.

Snålbögarna på Comhem & Boxer kan naturligtvis ikke ha att Svenska folket har alternativ som är gratis och bra....sådant skall kosta pengar.

Där sa du sanningens ord!
Citera
2012-01-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eltopo

Så de som jobbar på DR arbetar gratis?
Citera
2012-08-30, 02:04
Medlem
KungPengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silikat
edit: du verkar ha rätt om just TV4 att den återutsänds, men det behövs inte dom kan se skiten ändå från svenska sändarna.

I motsats till vad många tror, så bor inte hela Danmarks befolkning på östra Själland. Det är bara dit de svenska signalerna i bästa fall når.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback