Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-17, 09:40
  #13
Medlem
Käkar gröt till frukost, och provade i morse att ha sönder en tablett i ganska små delar och ha i gröten och det gick bra. Tuggade väl lite på nån bit och det blev lite smak i munnen, men det gick mycket bättre än igår i alla fall. Det borde väl funka, eller finns risken att tabletternas verkan minskar eftersom gröten är varm?
Citera
2012-01-17, 16:32
  #14
Medlem
WhiteDynamites avatar
Lär dig att svälja tabletterna istället. Du kommer tjäna på det i längden
Citera
2012-01-17, 18:06
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteDynamite
Lär dig att svälja tabletterna istället. Du kommer tjäna på det i längden

Jo jo, självklart, men det är väl kanske inget som sker i en handvändning direkt, speciellt inte eftersom jag aldrig har kunnat svälja hela tabletter, det är liksom inget som har kommit nyligen.
Citera
2012-01-17, 21:05
  #16
Medlem
WhiteDynamites avatar
Jag har heller aldrig klarat av det. Men tvingade mig till att lära mig. Idag sväljer jag en handfull som ingenting.
Citera
2012-01-17, 21:06
  #17
Medlem
sireminis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagge17
Käkar gröt till frukost, och provade i morse att ha sönder en tablett i ganska små delar och ha i gröten och det gick bra. Tuggade väl lite på nån bit och det blev lite smak i munnen, men det gick mycket bättre än igår i alla fall. Det borde väl funka, eller finns risken att tabletternas verkan minskar eftersom gröten är varm?
Lite kanske.

http://www.vitaminsidan.se/nyheter/v...vid-matlagning
Citera
2012-01-17, 23:04
  #18
Medlem
Jag delade mina på mitten för det kändes som man svalde en ubåt på tvären annars.
Men då jag delade så blev det en vass kant så de ville stanna upp i halsen.
Höll på dö flera gånger.

Nu mosar jag de jävlarna och det går bra det med, de bryts väl ner lite fortare men det är bättre det än jag inte kan äta alls.
Citera
2016-11-25, 00:43
  #19
Medlem
irrblosss avatar
Har skaffat Pascoflair som ska vara lugnande så att man lättare somnar. Tyvärr var de sjukt stora. Likt TS har jag sjukt svårt att svälja tabletter. Mindre (typ 4-5 mm) funkar efter någon märklig ritual som tar 5-10 minuter. Dessa är nästan 15 mm i diameter. Verksamma ämnet är passionsfruktsblomma och räknas väl som naturläkemedel. Det står typ "sväljes hel med vatten" på. Det är en hård tablett och ingen kapsel. När det står sväljes hel, är det vanligtvis för att den inte funkar som den ska annars, eller för att den smakar apa?
Citera
2016-11-25, 22:08
  #20
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har skaffat Pascoflair som ska vara lugnande så att man lättare somnar. Tyvärr var de sjukt stora. Likt TS har jag sjukt svårt att svälja tabletter. Mindre (typ 4-5 mm) funkar efter någon märklig ritual som tar 5-10 minuter. Dessa är nästan 15 mm i diameter. Verksamma ämnet är passionsfruktsblomma och räknas väl som naturläkemedel. Det står typ "sväljes hel med vatten" på. Det är en hård tablett och ingen kapsel. När det står sväljes hel, är det vanligtvis för att den inte funkar som den ska annars, eller för att den smakar apa?
Nej, inga problem att krossa. Men ja, det smakar röva.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback