Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-15, 22:30
  #1
Medlem
Tyckte det är konstigt att expansionen av sc2 inte har fått någon tråd ännu så jag gör en.

här är info om nya kampanjen: http://us.battle.net/sc2/en/game/hea...swarm-preview/

här är info om nya multiplayern: http://www.gamesradar.com/starcraft-...lance-changes/

allt detta visades på blizzcon och de nämnde att mycket kan ändras inom multiplayern.

Release datum är satt till 2013.
Citera
2012-01-15, 22:35
  #2
Medlem
själv tror jag att multiplayern kommer bli sjukt mycket bättre. Hoppas bara på att de ändrar sig och tar bort collosus, hatar den uniten.
Citera
2012-02-24, 20:13
  #3
Medlem
pponmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cork
själv tror jag att multiplayern kommer bli sjukt mycket bättre. Hoppas bara på att de ändrar sig och tar bort collosus, hatar den uniten.

Den är inte så farlig, beror ju på vad du själv kör för ras dock. Men jag brukar alltid köra mass-muta mot protoss, dock kanske det inte funkar så länge till i och med patchen som kom för någon dag sedan.

Jag har hört om att protoss ska få cannons på sin Nexus och att zerg ska få anti-air på sin hatch. Är detta sant? Jag har inte hittat någon källa på det, bara hört det från vänner. I sådana fall så kommer nog expansionen tyvärr att vara ur-kass. Man kommer inte kunna göra ett dugg med små ling-run-bys då dem kommer att bli plockade utav Nexus.

F.ö. så verkar Swarm-host helt underbar! Dock så ställer jag mig frågande emot att ta bort Overseer's och ha Vipers som ger detection. Det kommer att vara hur jobbigt som helst att hålla koll/skydda sina detectors i sådana fall. Men Vipern i sig ser ju inte så dum ut i alla fall.
Citera
2012-02-24, 20:35
  #4
Medlem
Elgbens avatar
Om man väljer att endast lägga till 1 enhet per ras så kan jag tänka mig att det blir en
succé, men börjar man slänga in flera av sina idéer så kommer spelet floppa något så brutalt.

Shredder (som om terran inte har tillräckligt med turtleförsvar redan..
replicator (aa, perfekt att protoss kommer få en enhet som kontrar exakt allt..)
Swarmhost (Ja vad ska man säga.. :P)

Burrowed banemovement är nog det största skämtet hittills iaf, kommer det med i HoTS
så skjuter blizzard sig i foten.

Jag gillar dock idén med viper, den enheten kommer förändra alla zergs matchups!
Att man tar bort mothership är också välkommet då det är en sjuk enhet, vortex kan avgöra
en timmes match med ett enda klick, fantastiskt!

Tycker även det kan bli häftigt med protoss nya spellcaster, kommer dock inte ihåg
vad den heter (oracle?) som kan låsa mineraler!
Det kan bli ganska häftiga matcher.

Men som sagt, en enhet per ras hade varit sjyst, då behåller man kärnan ifrån WoL
men öppnar upp för några nya strategier.

Tar man dock med för många ändringar så kommer jag stanna kvar på WoL, hade antagligen
tankat spelet för campagn men multiplayer hade jag nog skitit i.
Citera
2012-06-14, 12:54
  #5
Medlem
Gantss avatar
Vet inte om folk har diskuterat detta på några utav de andra Starcraft 2 trådarna, men jag postar här pga det hör hit.

Lite matcher från expansionen
PvZ
http://www.youtube.com/watch?v=0gcs52bErU4

TvZ
http://www.youtube.com/watch?v=Vv-i8s0ipII

De nya units för varje race
http://www.youtube.com/watch?v=q4nNfZwwhYg

Det jag kan säga är att Zerg kommer vara för OP med deras Viper som kan dra motståndarens units till sig själva. De behöver inte heller vänta på att få sin energi tillbaka utan de kan bara consuma en byggnad för att få sin energi tillbaka på bara några sekunder. Visst byggnaden förlorar hp men det räcker att man bara bygger några skit byggnader och consumar dem varje gång.
Citera
2012-08-16, 04:41
  #6
Medlem
Jeremiadlantents avatar
Varför känns tempest som en early game unit som kräver lite för mycket tech. Kan inte tänka mig att den blir så bra i late game, eller har jag fel?
Citera
2012-08-16, 05:33
  #7
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cork
själv tror jag att multiplayern kommer bli sjukt mycket bättre. Hoppas bara på att de ändrar sig och tar bort collosus, hatar den uniten.

Vad skall Toss göra åt Tier 1 units från Zerg och Terran då våra Gateway-units är totalt skräp? Ger du oss Charge och blink rakt ur Gatewayen så är jag med på det



Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiadlantent
Varför känns tempest som en early game unit som kräver lite för mycket tech. Kan inte tänka mig att den blir så bra i late game, eller har jag fel?


Du kommer aldrig få se den i competitive play, 6 supply, 300 gas, slö som fan, ingen dps, lågt hp. Den kommer användas mindre än Carriern. Total värdelös unit.

Oraclen: Kommer förmodligen användas väldigt lite förutom dom få gångerna Toss går Stargate och inte har tid att bygga då Phoenix och VR är mycket viktigare och även när den används då om jag inte minns fel från förra filmen förlorar motståndaren 140 mineraler om man sätter en nästintill fullt saturatad bas på a-move med workers tills dess att sköldarna går ner.

Mothership-core: Verkar lite mysko, 60 damage Photon-cannon som enbart kommer hjälpa earlygame och stänga ner alla typer av pushar.

Spidermine: Som om Terran inte har tillräckligt med turtle redan.


Blizzard förra året: Vi vill ge alla raser det som dom saknar i WoL.
Blizzard nu: Vi vill ge alla raser det som dom saknar i WoL så vi ger er en 22 range-stalkerdpsande-flygande-300-gas-6-supply-skittank medans vi ger Zerg en förmodligen framtida balancebreaker.

Det är redan totalt vedertaget att det finns ingenting som stoppar Roach/Hydra om man inte har Colossi eller TONVIS med Immortals och med Viper verkar det som om spelet kommer bli förstört. Att man sedan bara behöver Lair är patetiskt, Infestor finns redan som stoppar allting mid-game med FG såsom VR, Blinkstalker, Phoenix.

Att dom sedan får ut Colossicountern innan vi ens har möjlighet att ha Colossi är patetiskt, den borde vara Hive om inte Greater.

Hade Blizzard slutat vara dumma i huvudet och inse att Toss inte har behov av en 22-range Siegetank som behöver tech som inte behövs förens man behöver ett Mothership och istället ger oss någon unit som faktiskt.....uhm... ja vene... används hade dom ju kommit en bra jävla bit på vägen.

Att dom sedan försöker tvinga oss till Stargate när proffsen flera gånger har sagt att det inte finns någon poäng då till och med Void Rays är skit mot Terrans (Bygger Vikings ändå mot Colossi och Marinedps dödar VR som skit.) och mot Zerg (Fungals som stänger ned allting eftersom att VR-stacking-autopathing är roflstomp)

Allt Stargate gör är slöar ner din tech och som bäst plockar du av 5 queens, 3-4 drones och får mapcontrol men sen när han har tillräckligt med Lings spelar det ingen roll för du har inte energy på Phoenixen för att döda dom ändå.

Att sedan ge Ultras burrowcharge är borderline, Ultras är redan bra, lite svaga kanske men att ge dom charge är alldeles för mycket med den nuvarande rangen (7).



Herp.
__________________
Senast redigerad av Flaskhalsat 2012-08-16 kl. 05:52.
Citera
2012-09-06, 21:19
  #8
Medlem
betan har släppts. Har någon haft tur nog att få en nyckel om så är fallet, är den kul?
Citera
2012-11-21, 20:58
  #9
Medlem
Har funderat kring en sak över betan. Är det någon som har en aning om statistiken man får på betan kommer följa med när spelet släpps? samt om det kontot man skapade för betan om det bara gäller där eller om man kommer fortsätta köra på det bef kontot?
Citera
2012-11-21, 21:53
  #10
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Vart finns det info om CE? vill se hur zerg mouse paden ser ut. o resten

Hoppas verkligen att att det kommer bara vara 20 missons är ett elakt rykte.
när SC wings hade 29. liksom väntat i 2,5 år för att få nästa campain och om de ska bara vara 20 missions känns klent.
Citera
2012-11-22, 20:03
  #11
Medlem
Lite info om CE.... http://www.google.se/imgres?q=heart+...0&tx=202&ty=99
Citera
2012-11-22, 20:07
  #12
Medlem
dethalvabarnets avatar
Kommer ej köpa HotS.
D3 tog bort all blizzards karma tyvärr, den måste tjänas tillbaks med råge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback