Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2013-06-30, 21:27
  #109
Medlem
Där ser man, tycker ändå svenska är bättre.
Citera
2014-04-13, 23:25
  #110
Medlem
Just nu sänder Tv4 The Girl With the Dragon Tattoo. Larvigt uppenbart politiskt, otroligt feministisk men fina miljöer och snyggt foto!
Citera
2014-04-14, 08:24
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jGurun
Efter vilda diskussioner med polarna kände jag att frågan måste tas upp. Vad tycker du, vilken film var egentligen bäst och varför?

Jag lägger nog min röst på den svenska versionen, Män som hatar kvinnor, exakt varför vet jag inte, men den kändes mer spännande och hade lyckats göra Lisbeth Salander karaktär lite mer småstörd och betydligt grymmare på datorer än vad hon framstod som i den amerikanska versionen!
Jag föredrar Finchers version, där Lisbet är mer som i Larssons roman. Noomi Rapace framställs ju bara som en tuff gothbrud och inget mer.
Citera
2014-04-14, 12:35
  #112
Medlem
Lost-Highways avatar
Jag tycker båda är rätt dåliga, om jag ska vara ärlig. Men The Girl with the Dragon Tattoo förlorar på den urusla brytningen som är helt onödig och dessutom inte konsekvent genom hela filmen. Det lät ju bara puckat när de pratade.
Citera
2014-04-14, 12:42
  #113
Medlem
timoshenkos avatar
Den svenska är bättre, men den är också helt klart väldigt överskattad.
Citera
2014-04-14, 14:37
  #114
Medlem
Då måste jag ställa frågan: Är det värt att se det svenska originalet om man sett den amerikanska versionen?
Citera
2014-04-14, 20:38
  #115
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Just nu sänder Tv4 The Girl With the Dragon Tattoo. Larvigt uppenbart politiskt, otroligt feministisk men fina miljöer och snyggt foto!

Feministisk? Rooneys Salander är ju rena KK:n med 007 Blomkvist.
Citera
2014-04-15, 03:12
  #116
Medlem
Pinkuss avatar
Versionerna var väldigt lika. Tycker ändå Girl with the Dragon tatoo vinner framförallt för att Daniel Craig är så oerhört mycket bättre skådis än Mikael Nykvist. Sen är den lite mer påkostad, snyggare bilder, effekter, etc.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback