2012-01-14, 09:23
Medlem
Hejsan Flashback!

Jag känner att jag har djup depression och vet inte vad jag ska göra med livet längre. Depressionen startade under 2010 fortsatte under hela året och under hela 2011, låååång historia! Det känns som att gå runt med en stor klump i magen eller ha fått flera sparkar i magen på en gång, det gör så jävla ont i hjärtat.. Jag har sedan 2010 funderat på självmord, men det är det mest egoistiska man kan göra mot familj/släkt/vänner etc. Nu är frågan till er på Flashback, vad hade ni gort i en sådan liknande situation pga ångest och rädsla?
Citera
2012-01-14, 10:20
Medlem
"vad hade ni gort i en sådan liknande situation pga ångest och rädsla?"

Hållit mig 100% sysselsatt. Skaffa ett servicejobb eller ett hårt knegarbete.
Citera
2012-01-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannnes
"vad hade ni gort i en sådan liknande situation pga ångest och rädsla?"

Hållit mig 100% sysselsatt. Skaffa ett servicejobb eller ett hårt knegarbete.

Problemet är ju att jag suger på o hålla mig sysselsatt, och jag vet inte vad jag ska göra med livet längre eftersom jag tycker det är meningslöst!
Citera
2012-01-14, 10:30
Medlem
Våga berätta för de du känner för?
Skaffa en hobby, skriv en lista på alla sporter som finns i Sverige, eller alla fritidssysslor du kommer på. Sedan välja och vraka

Edit: Adhd?
Citera
2012-01-14, 10:45
Medlem
DoOrDoNots avatar
Det jag har gjort är att jag har sökt hjälp.
Citera
2012-01-14, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jskd
Nu är frågan till er på Flashback, vad hade ni gort i en sådan liknande situation pga ångest och rädsla?
Beställd tid hos läkaren kanske?
Citera
2012-01-14, 11:56
Medlem
Boratishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jskd
Hejsan Flashback!

Jag känner att jag har djup depression och vet inte vad jag ska göra med livet längre. Depressionen startade under 2010 fortsatte under hela året och under hela 2011, låååång historia! Det känns som att gå runt med en stor klump i magen eller ha fått flera sparkar i magen på en gång, det gör så jävla ont i hjärtat.. Jag har sedan 2010 funderat på självmord, men det är det mest egoistiska man kan göra mot familj/släkt/vänner etc. Nu är frågan till er på Flashback, vad hade ni gort i en sådan liknande situation pga ångest och rädsla?
Har du mycket tid över till ingenting? har själv haft sådana tankar när jag fått mycket tid att grubbla. Försök hitta en hobby som du gillar, det hjälpte mig.
Citera
2012-01-14, 12:26
Medlem
Jag ska gå o snacka med någon psykolog några gånger och se om det blir bättre osv. Har även enklaste graden av aspergers (för er som vill veta).. Får se om det blir bättre då, lär o hålla tråden uppdaterad efter besöken eller vecka för vecka!
Citera
2012-01-14, 14:21
Medlem
Börja hardcore-träna för att hålla dig sysselsatt själv tycker jag att det är bland det bästa som finns.
Citera
2012-01-15, 00:27
Medlem
Mitt enda råd är att ta på dig ett headset, dra på en riktigt jävla grym (positiv) låt, gå ett par kilometer i strålande sol och verkligen försök hitta något som gör dig glad.

Hade en deprissionsperiod ett tag på drygt 2 år, sen slutade jag med dom där jävla pillren som ska "fixa" en, och körde en grymt positiv låt, gled runt på byn i strålande sol och bara njöt en 40 minuter eller något, aldrig haft deprission sen dess.

Kanske låter enkelt, men ibland är enkelt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in