Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-22, 00:28
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnoth
Islam är inte ett hot. Sluta frukta, sluta hata.

Gudstillståndet Muhammed är väldigt passionerad av sig, det är detta man uppfattar som ett hot.

Det finns motverkande krafter på plats.
Jo, islam kan vara ett hot. Särskilt för kvinnor.
Citera
2017-04-28, 08:51
  #98
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jo, islam kan vara ett hot. Särskilt för kvinnor.


Sant, läste bara häromdan om ett par kvinnor som fått sätta livet till här i sverige
för att dom kastat av sej slöjan när dom kommit hit.
Citera
2017-05-15, 13:03
  #99
Medlem
PropusGhandis avatar
Ny moské i Malmö ser jag nu.. Wahhabis.. Det brukar åtföljas av problem.

"Diktaturen Qatars ministerium för Awqaf and Islamic Affairs invigde nyligen den största moskén som byggts i Skandinavien – i Malmö. Förutom i gulfbaserade tidningar och ett ytterst fåtal nätbaserade bloggar och nättidningar så passerar detta helt obemärkt i svensk media.
Enligt uppgift har Qatar skjutit in mer än 30 miljoner kronor till den 1791 kvadratmeter stora moskén som döpts till Umm Al-Mu’minin Khadijah-moskén. Över 2000 personer kan vistas i den samtidigt, med dess två plan. Den är även stödd av Wakf of Scandinavia i Sverige. ”Representanter för lokala svenska myndigheter, representanter för islamiska institutioner från Sverige och Danmark, liksom ett antal affärsmän deltog i öppningsceremonin” skriver Qatar Day."

https://medbloggen.se/2017/05/13/en-...t-integration/
Citera
2017-06-03, 11:26
  #100
Medlem
Islam. Nu är månaden ramadan i full gång. Jag önskar alla muslimer en välsignad ramadan. Övriga önskar jag också en fin månad, med sommar och kommande ledighet i sikte.
Önskar och hoppas att vi alla kan leva i respekt och i tolerans med varandra samt att vi möts av ett varmt hjärta och en glädje i blicken.
Citera
2017-06-05, 01:23
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnoth
Islam är inte ett hot. Sluta frukta, sluta hata.

Gudstillståndet Muhammed är väldigt passionerad av sig, det är detta man uppfattar som ett hot.

Det finns motverkande krafter på plats.

Islam är i allra högsta grad ett hot, när den tolkningen som framförallt ökar är en extrem tolkning, och imamer som predikar har problem med kristna, icke-troende eller personer som tillhör en annan inriktning än de själva.
__________________
Senast redigerad av yokisuci 2017-06-05 kl. 01:25.
Citera
2017-06-05, 21:47
  #102
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Islam är i allra högsta grad ett hot, när den tolkningen som framförallt ökar är en extrem tolkning, och imamer som predikar har problem med kristna, icke-troende eller personer som tillhör en annan inriktning än de själva.
Av den anledningen är det inte en dag för tidigt, att införa absoluta språkkrav på nyanlända, medborgarkunskap i skolorna innan battingarna hinner influeras och stelna i den indoktrinering som sker i namn av "religionsfrhetslagen" !!

Men nej... det ska malas i ändlösa rundor i riksdagsmöten.. där ännu mer tafatt s.k kompetens som inte en förstår vidden, först behöver få den där KONKRETA poletten att trilla ner. politisk finterier att hantera så här brådskande demokratiska dilemman, är det sista ett samhälle behöver. Det var längesedan man borde stta ner fot, och omgående yrka redovisning för redan begreppet "svenska fär invandrare", där man i skolsalar satte koranen i händerna på ännu unga individer.

Jag förstår inte att det ska vara så fruktansvärt svårt!!! att klara av att dra enkla slutsatser där begreppsvärlden under alla omständigheter måste inläras KLOCKRENT utan glapp för egensinniga av religion besmittade tolk-omtolknings-övningar.. utifrån begrepp som för det första.. länder där arabiska talas, aldrig ens finns!!

men nej.. man tycks ha råd med "lite svinn" , så det har med ansvar att göra till syvende och sist.

att reagera när det rä för sent, är som vanligt urkass krisberedskap.. den som man har råd att hoppa över, för den problematik du nämner här, ser jag som omedelbart kopplad till KRISbeteende.. men man skiter i vilket.

Det är ju det hr med att folk av egen frihet ges fria händer att arraangera sitt samhllsmedvetande med vilken skit i händerna som helst, men sådant frihetligt tillåtande avslöjar enbart en ignorans av sällan skådat slag.. hur det efter enbart ett par generationer direkt skapar samhällen i samhället.. visst, låter inte så farligt, men är sjukt jobbigt och drar extema resurser redan.

Nej! när semianalfabeter ropar "rasist" ska man inte gå i argumentation , man ska istället ställa prestationskraven högre. Vilket man aldrig gjorde, så många är ovana vid motprestation , inte en dag för tidigt, enbart alldeles fär sent så skadade som samhällen blivit av någa få minoritetsgrupper som försöker detaljstyra demokratins villkor, ur blind tro.

ja, det är irriterande, vad annars.

Assimilering som krävs, inte den jävla lönlösa integrationen, som stannat vid att vara ett fint ord att dansa karriär omkring, men tomt innehåll. Man kan inte säga "det är frivilligt" , man jobbar inte frivilligt... samhällen uppstår liksom inte på frivillig basis från allra första början, någonstans!

Allra minst där Allah.fanatismen uppstod.
Citera
2017-06-06, 14:11
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Assimilering som krävs, inte den jävla lönlösa integrationen, som stannat vid att vara ett fint ord att dansa karriär omkring, men tomt innehåll.

Integration idag har ju tyvärr blivit en fråga om huruvida de som kommer hamnar i arbete eller ej. Även man skulle ha språkkrav och grundläggande samhällskunskaper för att öht få möjlighet till medborgarskap (vilket jag anser att man bör ha), så är SFI idag så överfullt och många så underutbildade (om de ens suttit i skolbänken) att de öht inte har en chans att klara det. Men då får Sverige för sig att man ska vaska fram "lätta arbeten" och sänka kraven istället för att inse att dessa individer nog helt enkelt bör vara här utan återvända hem.

Men det där är ju lite ämne för en annan tråd.
Citera
2017-07-08, 02:35
  #104
Medlem
Kentucky, USA, har en ny lag som säger att bibelkurser kan tas i skolan.
Detta ska bli spännande att följa. Det är ju gränsfall om det strider mot konstitutionen.
http://www.independent.co.uk/news/wo...-a7813361.html

"Kentucky has signed a law allowing public, state-funded schools to teach courses on the Bible.

Governor Matt Bevin participated in the bill signing ceremony in the state capitol building which opened with a Christian prayer."
Citera
2017-08-24, 12:26
  #105
Medlem
o0Halal0os avatar
Den ideologi som har en brutal och blodbesudlad krigarhövding som mänskligt ideal,
är definitivt ett hot och anhängarna är potentiella terrorister.

Citat:
Ursprungligen postat av Memnoth
Islam är inte ett hot. Sluta frukta, sluta hata.

Gudstillståndet Muhammed är väldigt passionerad av sig, det är detta man uppfattar som ett hot.

Det finns motverkande krafter på plats.
Citera
2017-08-24, 15:34
  #106
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Den ideologi som har en brutal och blodbesudlad krigarhövding som mänskligt ideal,
är definitivt ett hot


Citat:
och anhängarna är potentiella terrorister.

Japp. Koranen sanktionerar fysisk och semantisk jihadism.
Citera
2018-01-01, 22:27
  #107
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Nu eskalerar protesterna i Irans mullaregim - folk vill ha bort mullaväsendet - landet har länge präglats av allehanda degenererande toppstyrning som ökat fattigdom etc. och den extremt fanatiska regimen svarar så klart med övervåld och total intolerans för yttrandefrihet.

Jag tror vi kommer att få se otroligt mycket av islams rätta ansikte och att det kommer att krävas otroligt stora konsekventa uppoffringar att fortsätta kampen mot en av världens extremaste teokratiska stat.

Så tragiskt, att för så lite.. som är så självklart, behöva offra så många unga liv.

Men Iran utgör ju islamismens sinnebild med mullaregimens fullständigt senila toppstyre.
Citera
2018-01-01, 23:27
  #108
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Integration idag har ju tyvärr blivit en fråga om huruvida de som kommer hamnar i arbete eller ej. Även man skulle ha språkkrav och grundläggande samhällskunskaper för att öht få möjlighet till medborgarskap (vilket jag anser att man bör ha), så är SFI idag så överfullt och många så underutbildade (om de ens suttit i skolbänken) att de öht inte har en chans att klara det. Men då får Sverige för sig att man ska vaska fram "lätta arbeten" och sänka kraven istället för att inse att dessa individer nog helt enkelt bör vara här utan återvända hem.

Men det där är ju lite ämne för en annan tråd.
Ja precis, det är ett ämne som går utanför denna forumsdel tror jag.

Dock, är man så ivrig på att läsa koranen, och hävda modersmålsundervisning med koranen som läsunderlag, behöver man inte tänka till alltför länge för att förstå att språkkrav i svenska och engelska, är ett minimum!!

VAd som istället hänt med bl.a frikostig medhjälp till moskébyggen samt religiösa friskolor.. kan vara och har också visat sig så på sina håll, ett ökat avstånd till andra kulturer än den egna, ökat avstånd till att öht göra sig mottaglig för begreppet medborgerlighet med aktivt ansvar i att göra sig medborgerlig i västerländsk samhällsform men tyvärr att man inte ens bryr sig till ens möjligheten att integrera/assimilera så länge staten inte reagerar på ökat bakåtsträvande konservatistisk religionshållning. De cementerar avståndstagandet med hjälp av fanatisk fixering men det har redan givit rätt saftiga backlashes och jag tror det kommer ordentligt många fler. Tillströmningen har inte avstannat alls och man har fått handen och redan tagit hela armen och med det suktar man efter mer.

Att bejaka fundamentalistisk islam, i ett modernt samhälle - har ett mkt högt pris. Religionsfrihet är tyvärr inte detsamma som etablering av nyfundamentalistisk islam. Men, finns nog många som inte alls tolkar eller förstår lagen om religionsfrihet som jag gör, dock skulle jag önska att man var lite mer stringent och VÅGADE vara lite mer rädd om den välfärd som ändå aldrig kommit varken gratis eller utan ansträngning.
Diskussionen går off topic absolut, men det gör dne kanske för att islamister aldrig gör distionktion mellan religiositet och politik, vilket är om du frågar mig : farligt/kritiskt och utgör eriöst dilemma, dvs att inte ens reagera eller se det som nödvändigt med betydligt noggrannare KRAV, i språk och annat.

Samt att repatriering.. någon gång någon dag (egentligen snart..) , måste (borde) vågas föras på tal - också off topic för denna tråd, ursäkta , (men det kommer man att patetiskt inte våga beröra öppet..

(vilket inte direkt minskar riskerna för framtida liksom konfrontationer , oväntgade konsekvenser och med det missnöjen)

Själv anser jag att regering och riksdag agerat oansvarigt och dessutom fräcka mannövrar, å andra sidan ska jag inte säga att jag har full koll på hur religiös iver resp. fanatism.. verkligen är orsaksfaktor tillräckligt, däremot är den inbyggda hederskulturen mig veterligen helt införlivad i islamisk praktik. Oavsett vad de själv (islamiska eller s.k religiösa ofta radikalistiska kollektiv) försöker förklara.. de kan ju faktiskt inte hantera hedersproblematiken varken i sina hemländer och hur då här? och är därför inte de rätta att tro sig försöka kommendera el. förklara "hur en västerländskt samhälle ska bete sig där religiöst betingad hederskultur brer ut sig" , för att kunna det behöver de ta sed dit man kommer, utan att känna sig knäckta i sin stolthet.

Att ge fria händer för byggen av ständigt nya moskéer, övergår mitt förstånd och kommer sluta i ett antiklimax, framöver... så länge det sker med så djupt direkt odemokratiska metoder som det gjorts.
__________________
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2018-01-01 kl. 23:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback