2012-01-12, 21:42
Medlem
Hej,
nyss införskaffat mig en wacom bamboo och fick "corel painter 4", "artrage studio" samt "PS elements 9" till.

Tycker att corel samt PS är värdelösa program för mina ändamål med den här plattan. Artrage är ganska kul att sitta o teckna med, men har sina brister.

Det jag vill göra är att teckna serier, dvs rita enklare figurer och färglägga dessa. Artrage funkar bra för de har olika slags penslar och pennor, men när jag ska fylla i med "färgkannan" så blir kanterna dåliga och det blir som små vita pixlar längst kanterna.
Corel förstår jag mig inte på alls, det är totalt förvirrande, har inte ens hittat någon "tusch"-penna.

Så vilket program ska jag använda för mina ändamål? Eller funkar de programmen jag har, isåfall vad ska jag göra för att få det att bli som jag vill ha det?

Tacksam för svar! Mvh
Citera
2012-01-15, 19:45
Medlem
bump.
Citera
2012-01-16, 00:40
Medlem
Kineslivs avatar
Jag anser att SAI är en väldigt enkel och bra ritverktyg. Den är dessutom skitbra nu när du har införskaffat dig en ritplatta. Linjerna blir "mjukare". Testa dig fram! Kan dock vara lite svår att förstå hur man hanterar programmet i början, så leta upp några tutorials!

Måste dock säga emot angående Photoshop. Den funkar finfint!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in