Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-12, 09:38
  #1
Medlem
SPOOKYBO111s avatar
Hej!

Jag är ute efter en bärbar dvd inför vår skidsemester för inte allt för stor peng. Vi har 2 barn i familjen så vill därför gärna köpa en med 2st skärmar, eller en billig som jag kan köpa 2 x av. Mitt ända krav är att den ska kunna ta brända skivor i xvid format och divx.

Tack för alla tips jag kan få!
Citera
2012-01-12, 10:53
  #2
Medlem
SupaStrats avatar
Tog en snabb titt på en handlares webshop och det verkar som att de flesta portabla dvd-spelare kan spela alla möjliga format, inklusive xvid/divx, så det är bara att välja och vraka.
Citera
2012-01-12, 11:31
  #3
Medlem
SPOOKYBO111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupaStrat
Tog en snabb titt på en handlares webshop och det verkar som att de flesta portabla dvd-spelare kan spela alla möjliga format, inklusive xvid/divx, så det är bara att välja och vraka.


Jo tack det vet jag, men jag vill ju inte köpa grisen i säcken....
Citera
2012-01-13, 19:54
  #4
Medlem
SPOOKYBO111s avatar
Jag köpte denna:

http://www.webhallen.com/hemelektron...are_ml7300twin


Köpte den idag på elgiganten, dock har jag ett fett idiot problem... den verkar bara gå att köra i bilen....någon som vet om det stämmer eller bara jag som fått nån laddare??? Får fan inte igång skiten....
Citera
2012-01-14, 02:41
  #5
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Ja, den är gjord för att monteras i bilen.
Citera
2012-01-14, 03:18
  #6
Avstängd
Annars duger väl föräldrarnas iphone och androider?
Citera
2012-01-14, 11:28
  #7
Medlem
DennisOlofs avatar
Hmm känns omodernt med dvd-spelare. Och om det speciellt är till bilen. Vore bättre med (om det finns) dvd-spelare till bilen fast UTAN dvdn och istället en mediaspelare med 2.5 hårddisk i. Då får man ju plats med grymt mycket mer film, musik osv.

Fick du ingen AC adapter med, den ska fungera även om den inte används i just bilen.
Citera
2012-01-14, 13:11
  #8
Medlem
SPOOKYBO111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Hmm känns omodernt med dvd-spelare. Och om det speciellt är till bilen. Vore bättre med (om det finns) dvd-spelare till bilen fast UTAN dvdn och istället en mediaspelare med 2.5 hårddisk i. Då får man ju plats med grymt mycket mer film, musik osv.

Fick du ingen AC adapter med, den ska fungera även om den inte används i just bilen.



denna har usb port, vilket jag kommer använda och jag lär nog inte använda skivor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback