Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-12, 08:39
  #1
Medlem
Hej! Jag köpte ett PS3 slim och märkte en sak alldeles nyligen... Mina kompisars ps3 Slim har glansiga sidor och LED knappar (Lyser), två slags blink-LED ena för hårdvaran (orange) ,andra för internet connection (grön).... Dock saknar mina de snygga LED belysta knapparna (för på/av och cd intaget),Glansiga sidorna och connection ljuset (gröna).... Har endast belysning vid på och av knappen (ett litet ljus).

Varför är det så? känner mig lurad. Min känns billigare gjord. Den är köpt från Elgiganten.
Citera
2012-01-12, 10:40
  #2
Medlem
SupaStrats avatar
Sony gjorde en uppdatering av hårdvaran från 120GB-versionen till 160/320GB, så det är möjligt att de ändrade vissa andra prylar också. Dock finns mig veterligen ingen slim med glansigt skal så är du säker på att dina kompisar inte har en gammal "fatty"?
Citera
2012-01-12, 11:15
  #3
Medlem
GalenKo.GladLaxs avatar
Jag köpte min från Electro World för en månad sen, och den ser exakt likadan ut som den du beskriver. Det finns alltså bara ett ljus och det är antingen rött eller grönt. Har förövrigt en PS3 Slim 320 GB...
Citera
2012-01-12, 12:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SupaStrat
Sony gjorde en uppdatering av hårdvaran från 120GB-versionen till 160/320GB, så det är möjligt att de ändrade vissa andra prylar också. Dock finns mig veterligen ingen slim med glansigt skal så är du säker på att dina kompisar inte har en gammal "fatty"?

Ja jag är säker att det är slim. alltså den är glansig på höger och vänster sida. annars har den torrt-svart färg. Den är precis som 120 gig slim fast 320. Men min är helt glanslös svart och saknar de snygga LED belysta knapparna. Och wifi indikatorn... Är det för att min är den senaste? det står 2011 på förpackningen (min alltså).. Den andra 320 gb slim ver. är från 2010 i alla fall slutet av 2010
__________________
Senast redigerad av Ronaldello97 2012-01-12 kl. 12:53.
Citera
2012-01-12, 12:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenKo.GladLax
Jag köpte min från Electro World för en månad sen, och den ser exakt likadan ut som den du beskriver. Det finns alltså bara ett ljus och det är antingen rött eller grönt. Har förövrigt en PS3 Slim 320 GB...

jaha, är du nöjd med din? ska jag vara nöjd med min eller går det och fixa på något sätt? Kanske drar den ännu mindre ström and den andra slim versionen?
Citera
2012-01-13, 14:21
  #6
Medlem
SupaStrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldello97
jaha, är du nöjd med din? ska jag vara nöjd med min eller går det och fixa på något sätt? Kanske drar den ännu mindre ström and den andra slim versionen?
Är det så att Sony ändrat designen till att inte ha fler lysdioder än vad du har går det inte att fixa med mindre än att du skaffar en gammal "slim".
Din 320GB PS3 bör dra lite mindre ström än dina kompisars 120GB'are eftersom de krympt "die size" (vad nu det heter på svenska) på GPU'n och skickar med ett aningens svagare nätagg.
Citera
2012-01-14, 01:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SupaStrat
Är det så att Sony ändrat designen till att inte ha fler lysdioder än vad du har går det inte att fixa med mindre än att du skaffar en gammal "slim".
Din 320GB PS3 bör dra lite mindre ström än dina kompisars 120GB'are eftersom de krympt "die size" (vad nu det heter på svenska) på GPU'n och skickar med ett aningens svagare nätagg.

Vad menar du med svagare nätagg? Har den andra bättre?
Och isåfall går det äns att byta ett ps3 som man har öppnat? Jag har full försäkring på den förresten.
Citera
2012-01-14, 02:35
  #8
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Finns bara en Slim-modell
Citera
2012-01-14, 15:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Finns bara en Slim-modell

det finns Cech 2000,2500 och 3000 serier (SLIM).. Den senaste är 3000 som jag har. Jag tycker dom har gjort den bättre, utan dåligare. Tagit bort LED ljuset för knapparna, WI FI indikatorn för att sa att man är ansluten och dessutom behöver man hdmi kabel för att titta på Blu Ray.
Inget problem med HDMI kabel då dom är billiga, men Mina kompisar har snyggare slim. Ena kompisen frågade varförr kanpparna oså inte lyser... Det är mer som en nedgradering än uppgradering. Men o andra sidan så är det bara jag som har den senaste, som sticker lite udda ut medans alla har likadana. Hittar inget positivt med den nya? Ifall det finns något plus med den nya, så berätta!
Citera
2012-01-14, 15:32
  #10
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Har googlat lite och det enda jag hittar är att dom sparat lite vikt, sänkt energiåtgången något samt bytt från en 120mm-fläkt till en 80mm, samt plockat bort lite lampor.

http://www.connectedconsoles.com/ps3...sumption/3799/
Citera
2012-01-14, 17:02
  #11
Medlem
Blåbärés avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldello97
det finns Cech 2000,2500 och 3000 serier (SLIM).. Den senaste är 3000 som jag har. Jag tycker dom har gjort den bättre, utan dåligare. Tagit bort LED ljuset för knapparna, WI FI indikatorn för att sa att man är ansluten och dessutom behöver man hdmi kabel för att titta på Blu Ray.
Inget problem med HDMI kabel då dom är billiga, men Mina kompisar har snyggare slim. Ena kompisen frågade varförr kanpparna oså inte lyser... Det är mer som en nedgradering än uppgradering. Men o andra sidan så är det bara jag som har den senaste, som sticker lite udda ut medans alla har likadana. Hittar inget positivt med den nya? Ifall det finns något plus med den nya, så berätta!

Beskriv gärna mer, behöver man inte alltid hdmi för att kolla på bluray/1080p?
Citera
2012-01-14, 18:05
  #12
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbäré
Beskriv gärna mer, behöver man inte alltid hdmi för att kolla på bluray/1080p?

Man kan kolla Blu-ray över komponentutgången men på från och med 2011 så är det begränsat i ny hårdvara från 1080 till 480p/576p pga att man kan spela in från komponent till skillnad från HDMI som har HDCP som är ett slags kopieringsskydd. Det gillar så klart inte filmbolagen så nu är det satt en begränsning. Surt för de med CRT-projektorer och de som fortfarande använder displayer som saknar HDCP.

Det är också därför alla nyare digitalboxar endast har HDMI och inte Komponentutgångar så man inte kan spela in HDTV på externa enheter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback