Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-12, 01:06
  #1
Medlem
Trattmakarns avatar
Tjenare !

Beställde precis hem nytt 5.0 ljud + förstärkare och fick hem det idag, värt att nämna kanske också är att jag köpte ny tv till detta för att få "hemmabiokänslan".

Nu till problemet: Förstärkaren är av sorten som man kopplar
DATOR>RECIVER HDMI IN>RECIVER HDMI OUT>TV HDMI

Mitt problem är då att jag inte får någon bild på tv'n via HDMI kopplingen i reicivern. Datorn upptäcker tv'n som skärm och har man extended så kan man dra över musen på andra skärmen men det är fortfarande ingen bild på tv'n. När man skiftar mellan "Antenn" och "HDMI" på tv'n kan man få sen en snabb glimt av skrivbordet på datorn. Det är inget fel på tv'n eller kabeln, detta har dubbelkollats och även med en annan tv apparat. Våran slutsats är att det är recivern som spökar, men då ljudet fungerar kanon så verkar det skumt. Vi har provat allt som vi har kunnat googla och allt som vi kan men till ingen nytta.

Någon vänlig själ som komma med förslag ?
Tack på förhand!
Citera
2012-01-12, 10:19
  #2
Medlem
SupaStrats avatar
Har du testat att koppla datorn direkt in i TV'n för att se om det fungerar bättre då?
Citera
2012-01-12, 11:34
  #3
Medlem
Vad är det för märke på det du har köpt? Blir kanske lite lättare att svara då.
Citera
2012-01-12, 12:45
  #4
Medlem
Infinitiv86s avatar
Jag antar att du har dubbelkollat så att receivern är inställd på rätt ingång (HDMI i detta fall)? Det kan ju hända den bäste att man glömmer bort att man haft på en annan enhet igång natten innan..
Citera
2012-01-12, 13:11
  #5
Medlem
Trattmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupaStrat
Har du testat att koppla datorn direkt in i TV'n för att se om det fungerar bättre då?

Ja det fungerar. Men det löser inget. Meningen var att jag ville ha HD ljud och slippa byta kablar varje gång, därför köpte jag systemet.

Citat:
Ursprungligen postat av ButtBandit
Vad är det för märke på det du har köpt? Blir kanske lite lättare att svara då.

Förlåt! Kör LG 60PV250N - TV, Yamaha Rx-v371 Reciver, Radeon HD 6950 CF - Dator.

Citat:
Ursprungligen postat av Infinitiv86
Jag antar att du har dubbelkollat så att receivern är inställd på rätt ingång (HDMI i detta fall)? Det kan ju hända den bäste att man glömmer bort att man haft på en annan enhet igång natten innan..

Ja det har jag definitivt!
Citera
2012-01-13, 14:13
  #6
Medlem
SupaStrats avatar
När du har PC'n som bildkälla på receivern, kan du då få upp receiverns meny eller är den också borta?
Har aldrig haft just en Yamaha-receiver så jag har inte full koll på hur de funkar men jag kan tänka mig att den är inställd på att skala om signalen till något som TV'n inte kan hantera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback