Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-11, 19:58
  #1
Medlem
sara.nillsons avatar
Jag är i panik just nu, ni måste hjälpa mig snabbt! Någon har genom paypal tagit ut cirka 3000 kr från mitt konto. Jag har ingen aning hur. Ingen har min information, ingen har tillgång till min data och jag har bara använt det genom ebay förr. Thats it!

Jag är panikslagen. vad fan ska jag göra?? jag ringde till deras hjälp med de har stängt. vafaaaaaaan ska jag göra???


Bästa sara *****

Du har skickat en betalning på €**** EUR till Fabian *******

Det kan ta en stund innan betalningen visas i Senaste aktivitet i Kontoöversikt.

---


VAFAN SKA JAG GÖRA???
Citera
2012-01-11, 20:00
  #2
Medlem
kiwigurkas avatar
Byt lösenord på paypal.
Citera
2012-01-11, 20:04
  #3
Medlem
sara.nillsons avatar
jag har gjort det, bytt lösenord. Rapporterat fallet till paypal också, men det står att det kan ta 10 dagar.

vafaaaaan! jag blir galen verkligen! det är rätt mycket pengar för mig som bara pluggar

det står att jag kan ringa klockan 8 imorgon, men då har ju jäveln tagit ut det. Det är uttagen från utanför sverige.
Citera
2012-01-11, 20:06
  #4
Medlem
Du måste kontakta PayPal snabbt som fan!
PayPal är ju ursprungligen till för att kunna dra tillbaka betalningar vid tvister, om du lyckas få kontakt med dem så kan de förmodligen dra tillbaka betalningen sålänge pengarna finns på ''Fabian's'' konto.

Gå in på Transaktionsdetaljer och ta reda på hans adress, telefonummer, emailadress och kontakta polisen efter att ha kontaktat Paypal och mottagit ett negativt besked.

Eftersom att PayPal har tillgång till bedragarens kontoinformation så tror jag att detta kan lösas.
Lycka till så länge det inte är du som behöver hjälp med att blåsa han.
Citera
2012-01-11, 20:07
  #5
Medlem
sara.nillsons avatar
Fick det här till min mejl nu av paypal, vafan innebär det här???? Finns det en chans att jag kan få tillbaka det, och går det att stoppa????

Hej sara ,

Du har nyligen meddelat oss att du inte känner igen en betalning som har
skickats från ditt PayPal-konto. Vi utreder nu följande transaktion:


-----------------------------------
Information om överklagad transaktion
-----------------------------------


Säljarens namn: Fabian ********
Säljarens e-post: fabian*********@gmail.com
Säljarens transaktions-ID: *************

Transaktionsdatum: 11 jan 2012
Transaktionsbelopp: -****** EUR
Ditt transaktions-ID: *************
Fallnummer: *************

Köparens transaktions-ID: ************



Säljaren har ombetts att skicka mer information om den här transaktionen.
Under utredningen är pengarna inte tillgängliga på ditt PayPal-konto. Om
beslutet utfaller till din fördel återbetalar vi transaktionsbeloppet till
dig.

Om du vill visa informationen i det här ärendet loggar du in på
PayPal-kontot och går till problemhanteringscentret.

Tack

PayPal
Citera
2012-01-11, 20:09
  #6
Medlem
sara.nillsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philander
Du måste kontakta PayPal snabbt som fan!
PayPal är ju ursprungligen till för att kunna dra tillbaka betalningar vid tvister, om du lyckas få kontakt med dem så kan de förmodligen dra tillbaka betalningen sålänge pengarna finns på ''Fabian's'' konto.

Gå in på Transaktionsdetaljer och ta reda på hans adress, telefonummer, emailadress och kontakta polisen efter att ha kontaktat Paypal och mottagit ett negativt besked.

Eftersom att PayPal har tillgång till bedragarens kontoinformation så tror jag att detta kan lösas.
Lycka till så länge det inte är du som behöver hjälp med att blåsa han.

JAG SKREV JU ATT JAG REDAN RINGT! öppnar igen kl 8 på morgonen. Så måste ringa fort som fan då! Jag blir galen alltså. Så sjukt ledsen just nu!
Citera
2012-01-11, 20:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sara.nillson
Fick det här till min mejl nu av paypal, vafan innebär det här???? Finns det en chans att jag kan få tillbaka det, och går det att stoppa????

Hej sara ,

Du har nyligen meddelat oss att du inte känner igen en betalning som har
skickats från ditt PayPal-konto. Vi utreder nu följande transaktion:


-----------------------------------
Information om överklagad transaktion
-----------------------------------


Säljarens namn: Fabian ********
Säljarens e-post: fabian*********@gmail.com
Säljarens transaktions-ID: *************

Transaktionsdatum: 11 jan 2012
Transaktionsbelopp: -****** EUR
Ditt transaktions-ID: *************
Fallnummer: *************

Köparens transaktions-ID: ************



Säljaren har ombetts att skicka mer information om den här transaktionen.
Under utredningen är pengarna inte tillgängliga på ditt PayPal-konto. Om
beslutet utfaller till din fördel återbetalar vi transaktionsbeloppet till
dig.

Om du vill visa informationen i det här ärendet loggar du in på
PayPal-kontot och går till problemhanteringscentret.

Tack

PayPal


Lugna ner dig ett snäpp,
Det är en ''Comfirmation'' till ditt åklagande.

Medans du väntar: Läs om mitt inlägg, ta en kopp té. Googla på GM's uppgifter, mail,adress,telenr osv och se vad du kan luska fram för intressant/viktig information.
Citera
2012-01-11, 20:14
  #8
Medlem
sara.nillsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philander
Lugna ner dig ett snäpp,
Det är en ''Comfirmation'' till ditt åklagande.

Medans du väntar: Läs om mitt inlägg, ta en kopp té. Googla på GM's uppgifter, mail,adress,telenr osv och se vad du kan luska fram för intressant/viktig information.

Det går inte att lugna ner sig just nu. Eftersom jag anmält det här. blir pengarna på hans konto låst tills det här är över? det står att han har 7 dagar på sig att höra av sig med mer info. Borde ju låsas eller??

vad ska jag göra med hans info? det är svenskt namn tydligen men ej uttaget från sverige.
Citera
2012-01-11, 20:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sara.nillson
Det går inte att lugna ner sig just nu. Eftersom jag anmält det här. blir pengarna på hans konto låst tills det här är över? det står att han har 7 dagar på sig att höra av sig med mer info. Borde ju låsas eller??

vad ska jag göra med hans info? det är svenskt namn tydligen men ej uttaget från sverige.


Hans konto kan bli fryst, detta har jag hört talas om ska ske.
PayPal bedrägeri är nog bland det dummaste man kan göra eftersom att PayPal har rättigheter enligt deras avtal att dra pengarna direkt från kontot. Alltså spelar det ingen roll om det är utomlands uttag som du tjatar om eller om han inte har kvar pengarna på Paypal-kontot. Har han dock tömt paypal-kontot samt bankkontot så är pengarna på flykt.
Citera
2012-01-11, 20:26
  #10
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sara.nillson
JAG SKREV JU ATT JAG REDAN RINGT! öppnar igen kl 8 på morgonen. Så måste ringa fort som fan då! Jag blir galen alltså. Så sjukt ledsen just nu!

Citat:
Ursprungligen postat av Philander
Lugna ner dig ett snäpp,
Det är en ''Comfirmation'' till ditt åklagande.

Medans du väntar: Läs om mitt inlägg, ta en kopp té. Googla på GM's uppgifter, mail,adress,telenr osv och se vad du kan luska fram för intressant/viktig information.

Lugna ner dig mannen det fixar sig, Pay Pal brukar ha bra koll på sådan, under tiden kan du ju kolla upp vem den där Fabian är?
Citera
2012-01-11, 20:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Lugna ner dig mannen det fixar sig, Pay Pal brukar ha bra koll på sådan, under tiden kan du ju kolla upp vem den där Fabian är?


Njae du. Koll har inte alls PayPal alltid haha:

http://www.paypalsucks.com/

http://www.screw-paypal.com/

http://www.paypalwarning.com/

http://www.aboutpaypal.org/
Citera
2012-01-11, 20:37
  #12
Medlem
Ufojesuss avatar
Visst har pengarna tagits från ditt bankkonto via ett betal-/kreditkort du har kopplat till ditt PayPal-konto? Då kan du vara helt lugn eftersom du alltid kan reklamera betalningen hos banken, oavsett vad PayPal kommer fram till. Det kan dock vara klokt att vänta med att höra av sig till banken tills PayPal kommit fram till något, en gång när jag reklamerade en betalning på ~2500:- via banken samtidigt som jag hade ett PayPal-case öppet fick jag pengarna två gånger, & då hörde banken av sig & var lite sura. Så vänta ut PayPal, är du inte nöjd med deras beslut (dvs. att du får tillbaka pengarna) reklamerar du betalningen hos banken.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback