Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-11, 00:12
  #1
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Ännu ett fantastiskt år med superettan väntar för alla som älskar fotboll i denna värld. Vilka tar klivet upp i allsvenskan? Vilka åker ur? Nu är vi ju mitt uppe i silly season så lagen är inte helt klara ännu och mycket kan hända så klart. Men ska vi gissa att följande lag kommer att ha något med toppstriden att göra:

Trelleborg
Brommapojkarna
Öster
Landskrona
Halmstad
Hammarby

För mig känns både Halmstad och Hammarby som mer osäkra kort i dagsläget bland dessa. TFF och Landskrona som knappa favoriter och Öster och BP som främsta utmanare?

Första omgången:

6 April

Trelleborg-Ängelholm

8 April

Ljungskile-Öster
Degerfors-Jönköpings Södra
Landskrona-Brommapojkarna

9 April

Falkenberg-Umeå FC
Assyriska-Brage
IFK Värnamo-Varbergs BoIS FC
Hammarby-Halmstad
__________________
Senast redigerad av Fyrkantig_boll 2012-01-11 kl. 00:17.
Citera
2012-01-11, 01:19
  #2
Medlem
preben12s avatar
Öster har tappat den lovande backen Emil Krafth (född -94) till Helsingborg. Väldigt synd då det var en riktig talang som jag tror kan gå långt. Även hur hans synvinkel anser jag att det inte var en helt lyckad transfer. Visst, blir han ordinarie i Helsingborg så är det förstås jättebra, men får han nöta bänk så hade det varit bättre att spela kvar i Öster, som trots allt var ett topplag i Superettan förra året.

Jag hoppas att Öster kan ta steget upp i år. De kommer även få en uppsving med den nya arenan som står klar i slutet av sommaren.

Får de behålla alla deras duktiga unga spelare så ser det riktigt ljust ut för Öster.

På nyförvärvsfronten är Andreas Birgersson från Ljungby klar. Han fyller 21 år i år och har gjort en riktigt snabb klättring genom seriesystemet. Trevlig kille som gick samma skola som mig, vore kul om det gick bra för honom. Känner honom inte alls men jag har spelat mot honom några gånger då han spelade i division 4. Det var för tre år sedan. Duktig och rivig forward som alltid springer kopiöst mycket.
__________________
Senast redigerad av preben12 2012-01-11 kl. 01:26.
Citera
2012-01-11, 06:43
  #3
Medlem
ZlatanManias avatar
Är chansen större att Hammarby åker ner till Div.1 än att dom går upp till Allsvenskan? Man måste ju ändå ge fansen cred för att dom är trogna!

Personligen så har jag en känsla att Degerfors tar sej upp i år..
Citera
2012-01-11, 11:04
  #4
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är chansen större att Hammarby åker ner till Div.1 än att dom går upp till Allsvenskan? Man måste ju ändå ge fansen cred för att dom är trogna!

Personligen så har jag en känsla att Degerfors tar sej upp i år..

Är svårt att säga vart bajen står nånstans då man har rensat rejält i truppen och plockar in många nya spelare samt har en ny tränare. Degerfors har blivit av med med flera tongivande spelare och kommer nog ha en ganska tung säsong skulle jag tro.
Citera
2012-01-12, 08:30
  #5
Medlem
Jag tror att Öster och Trelleborg/Halmstad blir riktigt farliga. Något av dom ex-allsvenska lagen tror jag lyckas med att gå upp direkt, lite svårt att avgöra nu men känslan är att något av lagen fixar det.

Sen finns det ju ett gäng lag som är bra men svårt att avgöra om det blir bu eller bä.
Hammarby, Assyriska, BP, Landskrona...ja, det finns många jämna lag.

Två lag som blir outsiders i år blir Jönköping och Falkenberg. Bägge lagen har värvat smart och har mycket rutin ifrån denna serien. Jag tror bägge blir topp fem i år.

Umeå, Varberg, Brage, LSK och Degerfors får det tufft. Av dessa lag verkar Varberg har värvat mest och bäst(?) och dom klarar nog sig kvar utan kval. Rätt öppet sen...

Men som vanligt, sjukt mycket jämna lag. Längtar redan och speciellt eftersom fotbollen i Halland är väldigt "het" just nu iom alla derbyn...
Citera
2012-01-12, 23:28
  #6
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är chansen större att Hammarby åker ner till Div.1 än att dom går upp till Allsvenskan? Man måste ju ändå ge fansen cred för att dom är trogna!

Personligen så har jag en känsla att Degerfors tar sej upp i år..

det tog alltså tre inlägg innan en aikare spekulerar i huruvida Bajen kommer åka ur i år eller inte...
Citera
2012-01-13, 07:02
  #7
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
det tog alltså tre inlägg innan en aikare spekulerar i huruvida Bajen kommer åka ur i år eller inte...
http://www.google.se/imgres?q=captai...1t:429,r:8,s:0

Ja.. Vad är det du vill komma fram till? Som gnagare är man ju nyfiken!
Citera
2012-01-13, 07:04
  #8
Medlem
Bajen vinner superettan.
Citera
2012-01-14, 19:15
  #9
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
http://www.google.se/imgres?q=captai...1t:429,r:8,s:0

Ja.. Vad är det du vill komma fram till? Som gnagare är man ju nyfiken!

svaret är väl att den här amerikanska satsningen kan bli allt ifrån fiasko till succé...

själv hoppas och ber man ju för det senare.
Citera
2012-01-17, 11:32
  #10
Medlem
BrianGuilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
det tog alltså tre inlägg innan en aikare spekulerar i huruvida Bajen kommer åka ur i år eller inte...

Ja de vill va som oss, för de är pinsamma gnaget!

On topic så fan vad årets Superettan är tråkig. 2010 fanns ju iaf Peking som rolig bortamatch, förra året var det Västerås. I år finns det inget som helst roligt lag. De sexigaste är ju typ Assyriska men också det är ju tragiskt. Nej i år får vi fan ta och gå upp.

Jag vill gå på derby!
Citera
2012-01-17, 12:33
  #11
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrianGuilbert
Ja de vill va som oss, för de är pinsamma gnaget!

On topic så fan vad årets Superettan är tråkig. 2010 fanns ju iaf Peking som rolig bortamatch, förra året var det Västerås. I år finns det inget som helst roligt lag. De sexigaste är ju typ Assyriska men också det är ju tragiskt. Nej i år får vi fan ta och gå upp.

Jag vill gå på derby!

Halmstad borta är ju iofs en klassiker...

grilla och dricka öl på Tylösand.
Citera
2012-01-17, 12:38
  #12
Medlem
wippedcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Halmstad borta är ju iofs en klassiker...

grilla och dricka öl på Tylösand.

Precis därför ska HBK upp i Allsvenskan direkt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback