Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-10, 21:44
  #1
Medlem
kiluss avatar
Hej.
Stöter på ett problem när jag ska installera Linux Mint 12, jag kan inte trycka ok
Det rymms inte på skärmen så därför syns det inte...

När jag klickar på symbolen högst uppe i vänstra hörnet ser jag att det finns en knapp som det står ok på

Så, hur ändrar jag skärmupplösning/storlek på fönster?
Citera
2012-01-10, 21:52
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Är det inte Alt eller Windos-tangenten + musen som gör att man kan flytta fönster i höjdled?
Citera
2012-01-10, 21:52
  #3
Avstängd
Ratsogss avatar
Kontrollpanelen->Utseende och anpassning->Bildskärm->Ändra upplösning

Mvh
Citera
2012-01-10, 22:34
  #4
Medlem
bl-gr-ns avatar
Hade samma problem med Ubuntu 11.04, på en EeePC (=liten skärm och låg upplösning)

Nu kommer jag inte ihåg, hur det är löst i Mint men minska teckenstorleken i systemet.
I Ubuntu 11.10 hittade jag aldrig inställningarna för systemets teckenstorlek (Unity= blää).

I Ubuntu 11.04 Panelen-System-Inställningar-Utseende och fliken teckenstorlek. Räckte med att ändra från 10 och 11 storlek till 8 resp. 9. Med mindre teckensnitt minskas fönstrens storlek så att man når OK och Avbryt knapparna.

PS. Har för mig att jag ändrade alla teckensnitt till 9 när jag testade Mint på EeePCn.
Citera
2012-01-10, 22:59
  #5
Medlem
kiluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Är det inte Alt eller Windos-tangenten + musen som gör att man kan flytta fönster i höjdled?
Citat:
Ursprungligen postat av Ratsogs
-
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
-


TACK!
Gjorde som sommarlov sade då det gick enklas, det andra hade säker också fungerat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback