Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-29, 15:41
  #145
Medlem
Behöver hjälp med att importera mp3-fil till biblioteket
Jag laddade ner en ljudeffekt med mp3-format, men när jag försöker importera den till mitt bibliotek står det "En eller flera filer importerades inte eftersom det inte gick att läsa dem.". Jag har försökt att importera en annan mp3-fil och det fungerade felfritt. Provade även att öppna effekten i iTunes och där lät den som den skulle. Sedan provade jag att lägga in den i Audition för att sedan spara som, men den gick inte heller att öppna. Vad är problemet!?
Citera
2015-12-10, 08:11
  #146
Medlem
kames avatar
Youtube/Flashplayer krashar konstant.

Flera gånger om dagen så kraschar mitt Youtube, antingen står det "Ett fel uppstod, försök igen senare" Så funkar det igen om jag uppdaterar sidan. Den stannar mitt i laddningen m.m. Ibland så hänger sig hela firefox, och om jag trycker upp procceser så är det flash player som inte svarar, efter en stund brukar det komma upp "Vill du avbryta ett plugin?" eller liknande, trycker ja, flash player blir svart och webbläsarn funkar som den ska. Alla säger att det inte finnns några problem längre med HTML5, men det har bara blivit 5 ggr värre för mig..
Citera
2015-12-10, 08:25
  #147
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kame
men det har bara blivit 5 ggr värre för mig..
Sbt låter det som har du provat installera om firefox och flashplayer?


Mozbackup, program för att säkerhetskopiera bokmärken, kakor, inställningar etcetera
Citera
2015-12-10, 11:24
  #148
Medlem
kames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Sbt låter det som har du provat installera om firefox och flashplayer?


Mozbackup, program för att säkerhetskopiera bokmärken, kakor, inställningar etcetera


Vad är Sbt? Ska prova installera om. Grejen är att kan stänga av modulerna i firefox till shockwave flash player, så funkar youtube ändå (P.g.a HTML5 antar jag?) Blir konstant att ljudet försvinner nån sekund innan det blir fel, så funkar det om jag uppdaterar eller spolar förbi.
Citera
2015-12-12, 14:04
  #149
Medlem
Har liknande problem. För mig är det dock rätt sällan som det laggar fast helt eller slutar ladda (kanske någon gång per dag), men det tar ALLTID ett par sekunder att starta en video. Även en video som laddats klart och pausats - när jag trycker play igen så tar det lite tid att starta. Just det har jag lärt mig att leva med, men det finns andra problem som är värre, typ att Windows Media Player och Cubase går oerhört segt. Något du känner igen?

Har uppdaterat flash. Tänker testa att uppdatera till Windows 10 och se om det hjälper, har slut på andra idéer. Och just det, det är även problem med att bifoga filer - inget händer när jag trycker på symbolen för det, i exempelvis gmail eller på facebook.
Citera
2015-12-12, 15:59
  #150
Medlem
1FFs avatar
Prova med att bocka ur - aktivera 64bits processer för utökat kernelläge. Internetalternativ - säkerhet.
Citera
2016-01-05, 02:39
  #151
Medlem
jag har just installerat om min dator med windows 10 och därefter senaste firefox och adobe flash player och det laggar i princip från alla ställen jag streamar förutom typ youtube och ibland kraschar insticksmodulen eller måste stoppa skripten eller så vill sidan ha mer lagringsutrymme.. hur löser man det?? (har liknade problem med edge)
Citera
2016-01-07, 22:34
  #152
Medlem
Captinheros avatar
Min jävla dator säger att min flash är för gammal. Försökt installera om nu 4 gånger. Det står att den installerar och det är 100% klart. Men när jag försöker kolla en video på typ youtube så står det fortfarande att flash är gammalt. Hur löser man denna idioti?
Citera
2016-09-27, 19:42
  #153
Medlem
Uppdaterade nyligen Windows 10.

Efter detta fungerar inte Adobe Flash i Chrome.

Fungerar inte på en sida där jag skulle ladda upp några dokument och en sida som streamar musik för att ta två exempel.

Fungerar i Explorer men inte intresserad av att använda två webbläsare.

Har googlat och testat det lilla jag hittat utan framgång.


Hjälp ?
Citera
2016-09-27, 21:27
  #154
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Min jävla dator säger att min flash är för gammal. Försökt installera om nu 4 gånger. Det står att den installerar och det är 100% klart. Men när jag försöker kolla en video på typ youtube så står det fortfarande att flash är gammalt. Hur löser man denna idioti?
Kan det vara plugin i webläsaren som är gammal?
Citera
2017-06-03, 11:40
  #155
Medlem
Fittelds avatar
Hejsan. Har länge haft detta problem men ej fått tummen ur.

Det är så att jag brukade streama sport på en sida som hette wiziwig, som sedan bytte namn till wiz1. Helt klart den bästa sidan för sportstreams. Men sen så slutade den helt plötsligt att fungera för mig. Själva spelaren kommer upp och fungerar, men streamen säger "offline". Vilket det har gjort på varenda stream på den sidan, och jag vet att det ska fungera då jag har vänner som fortfarande använder den sidan ofta utan problem.

Så här ser det ut.

Har provat allt för att få det att fungera men ingenting har fungerat. Har uppdaterat och ominstallerat flashspelaren, har provat i flera olika browsers (Chrome, Firefox, IE) och har fifflat med inställningarna i webläsare, på datorn och i spelaren och ändå funkar inget. Har självklart även googlat efter andra som haft samma problem men utan någon lycka.

Vill även tillägga att jag aldrig någonsin haft problem med någon annan sida eller någon annan spelare och flash-videos funkar utmärkt på alla andra sidor. Det är bara just den här sidan som inte funkar just för mig. Blir inte klok på det.

Har den senaste flashspelaren installerad.

Snälla hjälp!
Citera
2017-06-18, 12:45
  #156
Medlem
Gosifs avatar
Felpost
__________________
Senast redigerad av Gosif 2017-06-18 kl. 12:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback