Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-10, 18:46
  #1
Medlem
Disortions avatar
Jag har en tv med usb-uttag samt en "usb till 3.5mm konverter". Så nu tänkte jag koppla in denna usb konverter så att jag kan lyssna på tv'n genom hörlurarna men får det inte att fungera. Hjälp önskas!
Citera
2012-01-10, 18:50
  #2
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disortion
Jag har en tv med usb-uttag samt en "usb till 3.5mm konverter". Så nu tänkte jag koppla in denna usb konverter så att jag kan lyssna på tv'n genom hörlurarna men får det inte att fungera. Hjälp önskas!
jag förmodar att den är en liten enhet som fungerar som ett ljudkort på en dator. dom fungerar tyvärr inte på en vanlig TV.
däremot kan du få ut ljudet från TVn på andra vis, eftersom det oftast finns en separat ljudutgång. (tala om vad det är för tv)
Citera
2012-01-10, 19:23
  #3
Medlem
Disortions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
jag förmodar att den är en liten enhet som fungerar som ett ljudkort på en dator dom fungerar tyvärr inte på en vanlig TV.
däremot kan du få ut ljudet från TVn på andra vis, eftersom det oftast finns en separat ljudutgång. (tala om vad det är för tv)

Ja, precis. Trodde att ljudet skulle kunna ta sig igenom ändå!

Det är en Samsung LCD tv, tyvärr kan jag inte ge mer info pga okunnighet. Menar du att det skall finnas en vanlig "hona" i Tv'n där jag kan trycka in "hanen"?
Citera
2012-01-10, 19:31
  #4
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disortion
Ja, precis. Trodde att ljudet skulle kunna ta sig igenom ändå!

Det är en Samsung LCD tv, tyvärr kan jag inte ge mer info pga okunnighet. Menar du att det skall finnas en vanlig "hona" i Tv'n där jag kan trycka in "hanen"?
antagligen finns det en "audio out" i form av två RCA-kontakter. då kan du använda en sån här adapter: http://www.kabelbutiken.com/adapter-...na-2x-rca-hane

annars måste jag ha exakt modellbeteckning för att ge bättre hjälp
om du kollar i manualen eller på baksidan av TVn så kan du hitta modellbeteckningen.
Citera
2012-01-10, 19:39
  #5
Medlem
Disortions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
antagligen finns det en "audio out" i form av två RCA-kontakter. då kan du använda en sån här adapter: http://www.kabelbutiken.com/adapter-...na-2x-rca-hane

annars måste jag ha exakt modellbeteckning för att ge bättre hjälp
om du kollar i manualen eller på baksidan av TVn så kan du hitta modellbeteckningen.


Jag behöver nog inte ha mer hjälp än så. Jag trodde i min enfald att det bara skulle vara att koppla in fanskapet utan att köpa till massa grejer, men jag får köpa mig en RCA-kontakt då.

Tackar allra mjukast!
Citera
2012-01-10, 19:40
  #6
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disortion
Det är en Samsung LCD tv, tyvärr kan jag inte ge mer info pga okunnighet. Menar du att det skall finnas en vanlig "hona" i Tv'n där jag kan trycka in "hanen"?

Mina båda Samsung har 3,5mm hörlursutgång på baksidan.
Citera
2012-01-10, 19:58
  #7
Medlem
Disortions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Mina båda Samsung har 3,5mm hörlursutgång på baksidan.

Har en del uttag på baksidan, men inget som ger mig något ljud tyvärr! Nej, jag behöver köpa mig en såndär RCA jävel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback