Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-10, 16:15
  #1
Medlem
(Märkte att det var väldigt långt skrivet nu och många kommer nog inte orka läsa det, men hoppas någon orkar med det ! )

Nu är det såhär att igår, så tog det slut med tjejen.
Och jag är väldigt nere, inte varit såhär nere förut( Visst har det bara gått en dag men, jag kan vara ett svin när det gäller att komma över tjejer, som jag varit när jag kommit över andra tjejer te.x ), i ett annat förhållande trots att det här förhållandet "bara" varit 6 månader långt. Har förut haft en 2,5 års förhållande, och sedan ett 1 års förhållande.

Men sen träffade jag den här tjejen i skolan, och vi började gå sakta därifrån, jag brukar inte vara den blyga typen, men jag blev det men henne så fick verkligen kämpa ett tag pga hon också var ganska blyg av sig.

Medans tiden gick och vi träffades ett tag, gick på bio o sånt, var hemma hos mig o mös och lärde känna varandra, så visste jag hela tiden, att hon var KK med en kille som vunnit en dokusopa, men jag tänkte att jag ger henne en chans ändå, jag menar vilken tjej vill inte ha en snygg kille som alla andra tjejer vill ha och är " b-kändis".

Efter att vi träffats så berättade hon ärligt för mig att hon träffat en annan kille medans vi träffats och att dem började träffas innan vi träffats , och haft sex med honom och jag uppskattade att hon berättade det för mig och jag sa att jag redan vetat om det och hon blev så klart chockad haha

Men iallafall. vi blev tillsammans månaden efter det. Och allt var underbart med henne, jag sa att jag älskade henne ganska tidigt, för tidigt för henne men det var så jag kände och efter ett tag kunde hon säga detsamma till mig. Men sen ett tag senare så hade jag den killen som hon haft i tankarna hela tiden och när vi bråkade så började svartsjukan komma fram i mig lite så jag började liksom, skylla över allt på henne och ta upp det som hände, och det sårade henne väldigt mycket så klart.

Vi kom överens efter ett tag, att jag skulle sluta ta upp honom, för det var hon och jag som var tillsammans, och inte vi tre. Så jag slutade ta upp det såklart, för hon hade rätt, jag hade ju accepterat det och det var ju mitt val helt enkelt.

Men sen började bråken igen och jag sårade henne igen, genom att försöka vända o vrida bråken så att inget hamnade på mig, jag är ganska bra på att vända allt så det låter som att inget är mitt fel, kan väl vara bra ibland men inte i sånt här kanske.

Hon sa att hon behövde en paus först och jag sa att jag inte kunde ta en paus, att man antingen kör "all-in" eller skiter i det helt enkelt. Hon blev självklart ledsen och visade det, men sa att hon skulle ta den här pausen ändå och jag sa att jag inte visste vad som skulle hända efter pausen, men hon hörde av sig 3 dagar efter det och sa att vi behövde prata.

Vi träffades och pratade, och jag förstod att det skulle leda till att hon ville göra slut så jag övertalade henne att sova hos mig en sista natt så vi verkligen kunde prata ut.

Hon gjorde det, jag lyckades inte övertala henne, samma dag som hon sovit hos mig så ringde hon mig jätte ledsen och sa att hon var villig att ge mig en chans till. Så jag åkte till henne, vi började om, allt var bra. Jag hade lite personliga problem som gjorde att jag inte kunde bo hemma hos min Pappa, så jag flyttade till mamma, som var bortrest, så jag bodde hos henne ungefär en vecka över Jul Osv.

Och den veckan var UNDERBAR, vi var inte för på varandra, men vi hade en underbar vecka, från båda sidorna, vet jag.

Sen blev hon sjuk, men ville träffa mig ändå så jag åkte till henne, blev sjuk, och kom på bortförklarningar från att träffa henne i några dagar pga jag tränar mycket och har stora mål i träningen, så ville inte vara borta för mycket.

Sen var jag på fest en dag och där hände det en grej. En tjej sa att hon skulle byta musik och behövde min hjälp så jag gick med henne helt enkelt, men när vi sedan kommit in på rummet, så kasta hon ner mig på sängen och började ge mig en lapdance, jag blev lite chockad, men jag lät henne aldrig komma för nära mig och när hon frågade mig om jag blev kåt, så sa jag att det var just därför jag skulle gå därifrån för att jag hade flickvän redan.

Dagen därpå, så åkte jag till min tjej lite spontant, och hon blev jätte glad och allt kändes bra igen.

Vi mös och pratade, hade lite sex och sen lite till haha Så vi gick ut o rökte, och då sa jag helt enkelt till henne att jag hade en sak att berätta för henne och då berättade jag om lapdancen, för jag hade dåligt samvete över det och jag såg direkt att hon var sårad och ledsen, lite sur och sånt.

Och jag vet att jag kanske gjorde världens största misstag här, men när jag såg att hon blev ledsen och sårad så började jag "skratta" och sa att det var ett skämt och att jag bara ville se hur hon reagera, självklart blev hon ännu argare och surare då, ännu mer sårad och ledsen och frågade hur fan jag kunde skämta om sånt och ja, jag försökte komma på ett sätt att få det att låta bra på.

Men det gick inte, till slut sa hon att hon helt enkelt inte orkade bli sårad mer och inte visste om hon kunde vara med mig ( vi hade även sex en tredje gång här under "bråket" som började med att jag började kyssa henne när hon förklarade att hon var sårad )

Jag vaknade upp före henne, och klädde på mig, tänkte gå innan hon vaknade för att det skulle vara enklare, men jag kunde inte motstå att väcka henne och då blev hon ledsen och ville att jag skulle vara kvar ett tag till, så jag la mig i sängen bredvid henne igen och vi pratade och bestämde att vi skulle försöka vara vänner ändå, för att vi går i samma skola och det skulle vara svårt, och sen för att båda fortfarande älskade varandra och vi även blivit varandras bästa vänner.

Vi tog en dusch tillsammans, myste lite, kysstes, sa att vi älskade varandra och sen gick jag hem.

Och sen har inte pratat mer sen dess.

Men nu inser jag att jag inte bara kan vara vän med henne, kan inte sluta tänka på henne. Vill bara ha henne tillbaka. men vet inte hur jag ska gå till väga. Det var verkligen inte meningen att såra henne igen, men jag ville bara vara ärlig över vad som hade hänt.

Finns det något jag kan göra?
Jag har aldrig under hela förhållandet " tofflat " för henne men jag har alltid visat mycket känslor.
Kanske är det läge att börja med det lite?

Jag skrev ett lååångt meddelande till henne inatt, inte ett "få tillbaka dig meddelande", mer ett förlåt meddelande för att jag sårat henne gång på gång förut och tog upp allt jag gjort och gav henne ett riktigt förlåt för allt. Vet inte om det var bra egentligen men äh.
Citera
2012-01-10, 16:32
  #2
Medlem
omg im feeling you, mitt livs kärlek åkte precis tillbaka till london, vet inte om jag träffar honom igen. han sa nåt om att han skulle till usa och jobba, och jag har ändå planer på att åka dit, så jag ska försöka leta upp hans mail/facebook och skicka ett mess när jag är där.
__________________
Senast redigerad av BlackAndGold 2012-01-10 kl. 16:41.
Citera
2012-01-10, 17:12
  #3
Medlem
pandaees avatar
Jag tycker att det verkar lite konstigt/onödigt av henne att bli sur för det där med lapdancen. Det var ju inte ett dugg ditt fel, tvärtom agerade du bra som gick därifrån. Om ert förhållande ska funka, måste ni lämna hennes och ert förflutna bakom er. Positiva tankar, älta inte saker! Jag tycker att du ska avvakta lite, skriv inget till henne förrän du fått svar till exempel. Och, glöm inte att ni fortfarande älskar varandra, det kan ju vara avgörande.
Citera
2012-01-10, 17:17
  #4
Medlem
DoOrDoNots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandaee
Jag tycker att det verkar lite konstigt/onödigt av henne att bli sur för det där med lapdancen. Det var ju inte ett dugg ditt fel, tvärtom agerade du bra som gick därifrån. Om ert förhållande ska funka, måste ni lämna hennes och ert förflutna bakom er. Positiva tankar, älta inte saker! Jag tycker att du ska avvakta lite, skriv inget till henne förrän du fått svar till exempel. Och, glöm inte att ni fortfarande älskar varandra, det kan ju vara avgörande.
Som jag förstod det så berättade TS om lapdancen, men när tjejen började visa tecken på att hon blev ledsen - vilket inte är konstigt - så säger TS att han skämtade. Givetvis blir hon less på TS, i hennes värld så gjorde han henne ledsen bara för skojs skull.

Ledsen TS, du verkar inte kul att vara tillsammans med. Du måste nog jobba med sig själv om du ska få tillbaka tjejen. Ni kan ju inte ens diskutera med varandra utan att bli hennes fel, det säger du själv. Läs igenom texten, se dina brister - gör nåt åt dem.
Citera
2012-01-10, 18:11
  #5
Medlem
Citat:
Jag har aldrig under hela förhållandet " tofflat " för henne


Ok, vänta lite här nu...

Citat:
hon var KK med en kille som vunnit en dokusopa, men jag tänkte att jag ger henne en chans ändå, jag menar vilken tjej vill inte ha en snygg kille som alla andra tjejer vill ha och är " b-kändis".

En normalt funtad tjej kanske? Varningsflaggor på lösaktig slyna redan här enligt mig.

Citat:
Efter att vi träffats så berättade hon ärligt för mig att hon träffat en annan kille medans vi träffats och att dem började träffas innan vi träffats , och haft sex med honom och jag uppskattade att hon berättade det för mig och jag sa att jag redan vetat om det och hon blev så klart chockad haha

Varningsflaggor? Nej, här har vi bannemig kod röd. Defcon 1. Men nä, du gillar ju henne och antagligen är hon snygg nog att snöra ihop hjärnan med kuken på dig så du kärar ner dig i henne och kör på ändå.

Citat:
Och allt var underbart med henne, jag sa att jag älskade henne ganska tidigt, för tidigt för henne

Ja, med tanke på föregående info var detta jävligt onödigt.

Citat:
Men sen ett tag senare så hade jag den killen som hon haft i tankarna hela tiden och när vi bråkade så började svartsjukan komma fram i mig lite så jag började liksom, skylla över allt på henne och ta upp det som hände, och det sårade henne väldigt mycket så klart.

Ja, för om du nu ska vara så dum att du blir tillsammans med henne under dessa omständigheter kan du ju åtminstone ha stake nog att inte bli så jävla svartsjuk över hennes förflutna, eller ja, om det nu var hennes förflutna och inte fortgick under er tvivelaktiga "romans". Med det menar jag inte att svartsjukan inte var befogad, möjligt att hon hade denna killen, bland andra, i röven under månaden därefter. Men oavsett vad, ger du dig in i ett förhållande med en sådan människa har du fan i mig inte rätt att visa den svartsjukan. dels för att du gav dig in i sörjan själv, dels för att såna tjejer tycker det är jävligt oattraktivt med svartsjuka och gnälliga män.

Citat:
Men sen började bråken igen och jag sårade henne igen, genom att försöka vända o vrida bråken så att inget hamnade på mig, jag är ganska bra på att vända allt så det låter som att inget är mitt fel, kan väl vara bra ibland men inte i sånt här kanske.

Verkligen? Hon har haft mkt mindre intresse av dig än du har haft av henne under hela resan och du får ALLT att låta som ditt fel. Ej trovärdigt.

Citat:
Hon sa att hon behövde en paus först och jag sa att jag inte kunde ta en paus, att man antingen kör "all-in" eller skiter i det helt enkelt. Hon blev självklart ledsen och visade det, men sa att hon skulle ta den här pausen ändå och jag sa att jag inte visste vad som skulle hända efter pausen, men hon hörde av sig 3 dagar efter det och sa att vi behövde prata.

Ja, här tar hon en timeout, kanske för att kunna knulla av sig lite i 3 dagars tid utan att du ska behöva gnälla över det, kanske för att visa vart förhållandet är på väg, dvs åt fanders. Hon är helt ointresserad och det finns bara ett slut på detta... Men skam den som ger sig!

Citat:
Vi träffades och pratade, och jag förstod att det skulle leda till att hon ville göra slut så jag övertalade henne att sova hos mig en sista natt så vi verkligen kunde prata ut.

Övertalade? Eller bönade och bad?

Citat:
Hon gjorde det, jag lyckades inte övertala henne, samma dag som hon sovit hos mig så ringde hon mig jätte ledsen och sa att hon var villig att ge mig en chans till.

OK. Hon är inte bara känslokall, hon är labil och manipulativ också.
Citat:
Och den veckan var UNDERBAR, vi var inte för på varandra, men vi hade en underbar vecka, från båda sidorna, vet jag.

Grattis! Efter allt det slitet! Hur länge trodde du detta skulle räcka innan det skulle skita sig igen?

Citat:
Sen var jag på fest en dag och där hände det en grej. En tjej sa att hon skulle byta musik och behövde min hjälp så jag gick med henne helt enkelt, men när vi sedan kommit in på rummet, så kasta hon ner mig på sängen och började ge mig en lapdance, jag blev lite chockad, men jag lät henne aldrig komma för nära mig och när hon frågade mig om jag blev kåt, så sa jag att det var just därför jag skulle gå därifrån för att jag hade flickvän redan.

Om det funnits något hopp för ert förhållande hade detta varit på gränsen men ingen skada skedd! Under rådande omständigheter skulle du ha knullat bruden om du nu velat det, vid detta stadie är flickvännen din inte din flickvän länge till.

Citat:
Vi mös och pratade, hade lite sex och sen lite till haha Så vi gick ut o rökte, och då sa jag helt enkelt till henne att jag hade en sak att berätta för henne och då berättade jag om lapdancen, för jag hade dåligt samvete över det och jag såg direkt att hon var sårad och ledsen, lite sur och sånt.
Konstigt! Hon äger ju dig och då ska du inte tro att du får göra några misstag. Men VARFÖR är du tvungen att berätta detta när erat "förhållande" redan står med foten i graven?
Citat:
Och jag vet att jag kanske gjorde världens största misstag här, men när jag såg att hon blev ledsen och sårad så började jag "skratta" och sa att det var ett skämt och att jag bara ville se hur hon reagera, självklart blev hon ännu argare och surare då, ännu mer sårad och ledsen och frågade hur fan jag kunde skämta om sånt och ja, jag försökte komma på ett sätt att få det att låta bra på.

Här brändes bannemig inte broarna. dom sprängdes bort med kärnvapen. Jag är imponerad!

Citat:
Men det gick inte, till slut sa hon att hon helt enkelt inte orkade bli sårad mer och inte visste om hon kunde vara med mig ( vi hade även sex en tredje gång här under "bråket" som började med att jag började kyssa henne när hon förklarade att hon var sårad )

Ja, hon har inga problem med att ha sex, det har vi kommit fram till för längesen. Men hon är INTE INTRESSERAD AV ETT FÖRHÅLLANDE MED DIG. det ni har hållit på med har till största del varit något helt annat.
Citat:
Men nu inser jag att jag inte bara kan vara vän med henne, kan inte sluta tänka på henne. Vill bara ha henne tillbaka. men vet inte hur jag ska gå till väga. Det var verkligen inte meningen att såra henne igen, men jag ville bara vara ärlig över vad som hade hänt.

För sent. För sent. För sent.

Citat:
Jag skrev ett lååångt meddelande till henne inatt, inte ett "få tillbaka dig meddelande", mer ett förlåt meddelande för att jag sårat henne gång på gång förut och tog upp allt jag gjort och gav henne ett riktigt förlåt för allt. Vet inte om det var bra egentligen men äh.

MEN FÖRHELVETE MÄNNISKA! e

Citat:
Finns det något jag kan göra?

Glöm. Hon bara leker med dig och du har bränt alla chanser. du är konstant jävligt blind för hennes svala intresse, hennes velande, känslokalla o kontrollerande attityd, men samtidigt får du oerhörda skuldkänslor för minsta lilla snedsteg du gör. Självklart överreagerar hon för att spä på dessa känslor och ha dig där hon vill ha dig men samtidigt ha ryggen fri. Således kan hon dumpa dig med gott samvete när hon inte orkar med att ha dig runt lillfingret längre. Om det någonsin fanns ett genuint intresse från hennes håll lyckades du med bravur att blåsa bort det.

Citat:
Kanske är det läge att börja med det lite?

Om du nu ska ha någon att kära ner dig i kanske det är läge att hitta en kvinna som ÄR ÖVERHUVUDTAGET INTRESSERAD AV ETT SERIÖST FÖRHÅLLANDE ISTÄLLET FÖR EN MASSA KK/RANDOM LIGG?

Lärde mig själv denna läxan den hårda vägen. Ta det som en erfarenhet och gör om, gör rätt. Jag är ingen anhängare av Neil Strauss men det finns bara ett språk som denna typen av tjejer förstår, och det är ett jävligt fult språk utan en massa pussar, kramar och förlåt mig-sms. Hitta en vettig en som inte hoppar från kuk till kuk precis innan ni blir tillsammans istället så slipper du bli sårad.
Citera
2012-01-10, 18:16
  #6
Medlem
panelbeaters avatar
Alltså ingen kan ju ge dig ett bra personligt råd bara efter att ha läst din text.
Men personligen,om jag va du så skulle jag inte va tillsammans med en tjej som pippat andra medans hon träffat dig. Men du kanske tänder på förvirrade brudar? Jag tror att ni är förvirrade i varandra, inte kära. Låter inte som att du har ett måtto att hålla med denna tjej. Om det va kärlek så skulle ni inte behöva prata om o om igen.
Med det sagt så känner jag inget gemensamt med dig rent känslomässigt. Måttet måste ju va rågat någon gång,va? Jag menar att om du gör detta seriöst och inte för att få stimulans..så är det en konstig milkshake. Du kanske inte vet ifall du träffar bruden för stimulans eller mer?

I dunno dude. Är hon RIKTIGT skön i sängen eller? Kan du avgöra det lixom?
Låter som att ni har gått om varandra lixom.
Oxå piss om du låter henne köra mindgames med dig. Jag menar vf valde hon att träffa dig medans hon pippa någon annan? Som om hon inte hade en plan med dig?
Mindre babbla mera känna efter. Och om du inte redan känner något så varför va med henne? Vf inte försöka utvecklas som människa istället för att lägga tid på henne?
I dunno. låter konstigt att säga att ni älskar varandra om ni inte vet vart ni står.

Du har ju tofflat hela tiden utan att veta om det- så ser jag definitivt på det.
Att va snäll och toffla e olika ting. dumma brudar (hon?) förstår inte skillnaden.

Aguirre: ASG
__________________
Senast redigerad av panelbeater 2012-01-10 kl. 18:25.
Citera
2012-01-11, 02:15
  #7
Medlem
Ja alltså, chockad över svaren, lite.

Fast det ni gjorde med mig var att få mig att inse, så fick ut precis det jag ville av den här tråden, något bra

Tack
Citera
2012-01-11, 02:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoOrDoNot
Som jag förstod det så berättade TS om lapdancen, men när tjejen började visa tecken på att hon blev ledsen - vilket inte är konstigt - så säger TS att han skämtade. Givetvis blir hon less på TS, i hennes värld så gjorde han henne ledsen bara för skojs skull.

Ledsen TS, du verkar inte kul att vara tillsammans med. Du måste nog jobba med sig själv om du ska få tillbaka tjejen. Ni kan ju inte ens diskutera med varandra utan att bli hennes fel, det säger du själv. Läs igenom texten, se dina brister - gör nåt åt dem.

Ja, jag glömde nämna att jag sedan nämnde att lapdancen var på riktigt, när hon väl gjorde slut, och sen dagen efter när jag var hos henne, så hade vi bestämt att vi skulle vara vänner, så jag ringde upp en polare, och berättade vad som hade hänt mellan mig o tjejen och att jag hade berättat allt om lapdancen.

Vi var på bio nyss, men båda förstod nog att vi inte kunde vara vänner med varandra utan att det skulle kännas konstigt, hon grät o grät o grät när vi skulle lämna varandra efter.

Men men, klart här.. tack för alla snabba svar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback