Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-10, 08:06
  #1
Medlem
Mickej79s avatar
Hej

Jag är sugen på att skaffa mig en fjällräven classic jackan men plånboken säger nej så undrar om det finns någon jacka som är mycket lik fjällräven classic men som är betydligt billigare? Har ni något tips
Citera
2012-01-10, 08:13
  #2
Medlem
Menar du Fjällräven Greenland? Det kan vara bra att veta om du ska få hjälp.

Fjällräven Classic är en årlig tillställning, vandring, som anordnas av Fjällräven.
Citera
2012-01-10, 08:18
  #3
Medlem
Mickej79s avatar
http://www.fjallraven.se/produkter/j...on-down-jacket

Förlåt var lite otydlig där men är en sån jacka jag menar.
Citera
2012-01-10, 08:45
  #4
Medlem
Flash-bashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickej79
http://www.fjallraven.se/produkter/j...on-down-jacket

Förlåt var lite otydlig där men är en sån jacka jag menar.
Dem jackarna finns att köpa från kina för 700kr och dem är riktigt varma men rekommenderar äkta då dem är mer puffiga, bättre kvalité och varmare.
Citera
2012-01-10, 08:48
  #5
Medlem
Mickej79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-bash
Dem jackarna finns att köpa från kina för 700kr och dem är riktigt varma men rekommenderar äkta då dem är mer puffiga, bättre kvalité och varmare.

Tack Har du någon länk?
Citera
2012-01-10, 09:01
  #6
Medlem
Flash-bashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickej79
Tack Har du någon länk?
http://www.dhgate.com/3colors-men-s-...3ce6f747a.html

Säljaren har 99,5% positivt feedback så han ska vara säker, frakt gratis med men jag skulle alla dagar i veckan sparat mina 700kr och lagt dem på en äkta, notera att kina modeller behöver en större storlek då dem är små i storlekar. Varför jag vet sådant, för jag brukade sälja kina jackor en gång i tiden
Citera
2012-01-10, 09:14
  #7
Medlem
Mickej79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-bash
http://www.dhgate.com/3colors-men-s-...3ce6f747a.html

Säljaren har 99,5% positivt feedback så han ska vara säker, frakt gratis med men jag skulle alla dagar i veckan sparat mina 700kr och lagt dem på en äkta, notera att kina modeller behöver en större storlek då dem är små i storlekar. Varför jag vet sådant, för jag brukade sälja kina jackor en gång i tiden


Hitta ingen jacka på den adressen stod att jackan hade tagits bort.?
Så kinas är inte äkta? Men känns ju som 5000 kr för en jacka är mycket pengar men å andra sidan kanske man ej behöver köpa sig en ny jacka på 10 år eller så? Har du själv haft en äkta fjällräven jacka?
Citera
2012-01-10, 11:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickej79
Hitta ingen jacka på den adressen stod att jackan hade tagits bort.?
Så kinas är inte äkta? Men känns ju som 5000 kr för en jacka är mycket pengar men å andra sidan kanske man ej behöver köpa sig en ny jacka på 10 år eller så? Har du själv haft en äkta fjällräven jacka?

Är väl rätt logiskt att kina-jackan knappast är äkta. Lägg 5k på en äkta jacka ist. Bättre kvalitet,varmare,snyggare och framför allt slipper du går runt och skämmas över en kopia.... 5k är en slant,men å andra sidan så kan du ha jackan i 10 år,om du vårdra den. Då blir den billigare än kopian.....

Jag köpte en SI jacka iår för 5k+ och ångrar det inte en sekund!
Citera
2012-01-10, 12:11
  #9
Medlem
Mickej79s avatar
Vad menar du med SI jacka?

hur länge sen var det du köpte den?
Citera
2012-01-10, 16:32
  #10
Medlem
Mickej79s avatar
Är fjällräven jackor stora i storleken ? Skulle jag kunna ha en M fjällräven när man har en L everset jacka?
Citera
2012-01-10, 19:05
  #11
Medlem
mws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickej79
Är fjällräven jackor stora i storleken ? Skulle jag kunna ha en M fjällräven när man har en L everset jacka?

Äger själv bara Greenland och Oban jackorna men skulle säga att de är väldigt stora i storleken. Så du gör rätt i att gå ner en storlek.
Citera
2012-01-10, 20:02
  #12
Medlem
Flash-bashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickej79
Hitta ingen jacka på den adressen stod att jackan hade tagits bort.?
Så kinas är inte äkta? Men känns ju som 5000 kr för en jacka är mycket pengar men å andra sidan kanske man ej behöver köpa sig en ny jacka på 10 år eller så? Har du själv haft en äkta fjällräven jacka?
Anledningen att du inte hittade jackan är att du inte var inloggad, sök på fjallraven på hemsidan så hittar du förmodligen en annons eller skapa ett konto och logga in. Jag har själv haft en äkta fjällräven och den var riktigt underbar, lägger man sig i snön med den vill man bara ligga kvar, känns som att sväva på moln.

Jag tycker det är bättre att köpa en äkta, det känns bättre när man går runt med den. Jag skulle aldrig i mitt liv använda en fake, sålde bara för jag jag tjänade snabba pengar på tradera osv. Köper in Canada Goose och Fjällräven för runt 500-800kr sålde 1500kr.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback