Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-10, 01:48
  #1
Medlem
MarcoLocos avatar
Jag ska köpa en Macbook Pro men vet inte om jag ska köpa en begagnad 15" som har en Intel Core 2 Duo på 2.4 Ghz eller en ny 13" som har en Intel i5 Dual-Core på 2.4 Ghz.

Vad är för- och nackdelarna med att ha en 13" mot en 15" och vad är skillnaden på de två olika processorerna (med tanke på att de har samma hastighet och båda har två kärnor)?
Citera
2012-01-10, 01:55
  #2
Medlem
Satsa på den begangnade tror jag. Borde bli mer för pengarna.
Citera
2012-01-10, 02:08
  #3
Medlem
MarcoLocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyjamasparty
Satsa på den begangnade tror jag. Borde bli mer för pengarna.

Fast nu läste jag på lite om det (http://www.apple.com/se/macbookpro/performance.html) och det känns bättre om jag köper en ny 13", man vill ju egentligen ha det senaste ju. Passar mig nog bättre med en lite mindre också med tanke på att jag tänker använda den på universitetet och ha med mig den ofta.
Citera
2012-01-10, 02:14
  #4
Medlem
sara.nillsons avatar
Begagnade. Sjukt bra mee 15'
Citera
2012-01-10, 02:16
  #5
Medlem
sara.nillsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoLoco
Fast nu läste jag på lite om det (http://www.apple.com/se/macbookpro/performance.html) och det känns bättre om jag köper en ny 13", man vill ju egentligen ha det senaste ju. Passar mig nog bättre med en lite mindre också med tanke på att jag tänker använda den på universitetet och ha med mig den ofta.

Då skulle jag köpt AIR. Om du inte ska använda tyngre program. Jag har det och pluggar. Väger nästan inget. Hade pro förr. Ett helvete att bära skiten överallt.
Citera
2012-01-10, 02:27
  #6
Medlem
MarcoLocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sara.nillson
Då skulle jag köpt AIR. Om du inte ska använda tyngre program. Jag har det och pluggar. Väger nästan inget. Hade pro förr. Ett helvete att bära skiten överallt.

Kollar på Air också men den är en tusenlapp dyrare och lite långsammare... kommer förmodligen att syssla med lite bilder, musik och video längre fram så då känns Pro mer lämpligt.
13" Pro väger bara 2 kg, det är ju inte så mycket
Citera
2012-01-24, 12:08
  #7
Medlem
dag-ottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoLoco
Kollar på Air också men den är en tusenlapp dyrare och lite långsammare... kommer förmodligen att syssla med lite bilder, musik och video längre fram så då känns Pro mer lämpligt.
13" Pro väger bara 2 kg, det är ju inte så mycket

Långsammare beror på vad du ska göra med den. Tänk på att Air'en har SSD som gör den råsnabb. Dock är Pro'n starkare till tyngre grejor.
Citera
2012-02-05, 01:20
  #8
Medlem
Ska du inte spela utan bara för studier så är Air:en alltid smidig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback