Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-10, 13:16
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbach
Lämna ett streck eller så(0.1ml) så får du självsvar.
Visst, lite läskigt är det i början när man lämnat 2-3 streck, är för ivrig och slår kolven i botten.
Det skvalpar till i axeln och knastrar i örat, hjärtat kan hoppa till nåt slag också men farligt är det inte förrän du börjar skicka in åtskilliga milliliter, typ ett gäng 10 meters på raken fulla med luft.
Till slut blir knastret en naturlig del av proceduren

Med streck menar du på pumpen eller kanylens huvud?
Citera
2017-05-10, 21:21
  #302
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsManicPanic
Med streck menar du på pumpen eller kanylens huvud?
Så att det blir luft i kanylen och i ändan på pumpen.
Citera
2017-05-10, 21:38
  #303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredu
Så att det blir luft i kanylen och i ändan på pumpen.
Behöver inte ens ändan på pumpen, halva kanylen blir skitbra så drar du bara svar sen och du vet direkt när du är inne, i alla fall för mig

Undrar förresten gott folk, vad finns det för andra platser att IVa på? Inte att armarna är slutkörda eller nåt men sommartiderna kommer snart och då är det inte så roligt att gå runt med massa märken i slasken alt. ha långärmat. Hört att runt vaden/smalbenet ska funka men att man måste höja benet för att minska propp och att skjussen blir myycket sämre så jag är inte riktigt sugen på det, vill ha något smidigare. Så vad finns det för andra platser? Funkar axlarna? Har en riktigt fin som går längs framsidan av axeln, vad finns det annars/mer för val?
Citera
2017-05-12, 18:45
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yung-kwa-ten
Behöver inte ens ändan på pumpen, halva kanylen blir skitbra så drar du bara svar sen och du vet direkt när du är inne, i alla fall för mig

Undrar förresten gott folk, vad finns det för andra platser att IVa på? Inte att armarna är slutkörda eller nåt men sommartiderna kommer snart och då är det inte så roligt att gå runt med massa märken i slasken alt. ha långärmat. Hört att runt vaden/smalbenet ska funka men att man måste höja benet för att minska propp och att skjussen blir myycket sämre så jag är inte riktigt sugen på det, vill ha något smidigare. Så vad finns det för andra platser? Funkar axlarna? Har en riktigt fin som går längs framsidan av axeln, vad finns det annars/mer för val?


Skulle rekommendera att inte skjuta på andra ställen än armarna. Har hört mycket om proppar om man skjuter under midjan, men aldrig sätt eller varit med om det själv. Ställer mig tveksam till att skjussen skulle upplevas som mycket mindre på andra ställen än armarna då allting pungas ut i blodomloppet och uppe i skallen relativt fort. Men det känns som en extra mil att gå, dvs att skjuta i tex axlen. Har däremot varit med om folk som behövt fixa till sina armar på akuten med operationer tillföljd efter misslyckade försök till trevliga stunder.

Jag brukade skjuta uppe på armen när jag ville vara smidig (ingen skilland rusmässigt.) Men blåmärken och stick märken kopplas mindre ihop med missbruk på dessa ställen. Jag är dock fri från eländet nu, så jag tänker mer simma lungt. Vad du än nu väljer.
Citera
2017-05-19, 18:55
  #305
Medlem
indica-amanitas avatar
Jag har otroligt svårt att sätta någon annanstans än just i armvecken, det är inte så att jag inte har bra vener på andra ställen på armarna, problemet sitter i huvudet. Får för mig att en möjlig miss kommer kännas värre och att det är enklare att nålen halkar ur venen.
Finns det någon som har haft samma problem och kommit över det eller är det någon annan som har något tips hur jag kan göra?
(Har klarat av det förr, denna konstiga nojjan kom efter ett långt uppehåll)
Citera
2017-05-20, 11:17
  #306
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yung-kwa-ten
Behöver inte ens ändan på pumpen, halva kanylen blir skitbra så drar du bara svar sen och du vet direkt när du är inne, i alla fall för mig

Undrar förresten gott folk, vad finns det för andra platser att IVa på? Inte att armarna är slutkörda eller nåt men sommartiderna kommer snart och då är det inte så roligt att gå runt med massa märken i slasken alt. ha långärmat. Hört att runt vaden/smalbenet ska funka men att man måste höja benet för att minska propp och att skjussen blir myycket sämre så jag är inte riktigt sugen på det, vill ha något smidigare. Så vad finns det för andra platser? Funkar axlarna? Har en riktigt fin som går längs framsidan av axeln, vad finns det annars/mer för val?
Venen som går längs axeln är nyckelben-venen, en riktigt fet jävel. Rekommenderar inte att du injicerar såpass högt upp.. Går en fin ven längs vaden vid fotknölen på insidan av benet. Du märker ingen skillnad på kick vare´sig du injicerar i benet eller armen, allt annat är placebo. Och du behöver inte höja benet för att minska risken för blodpropp etc. Visst, risken för blodpropp är högre om du injicerar i benet än armen, men oddsen är extremt låga, extremt låga.
Citera
2017-05-20, 11:20
  #307
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lmnee
Hej! Självlärd IV-drogbrukare här, även om jag haft grundläggande iv-inlärning vid medicinska studier.

En fråga eller två..
Hur länge/hur många gånger kan/bör man använda samma nålar.. De slöas ju ned, men också blir täppta o jävliga.. Är de bara engångbruk som de "ska" va till för, lr bara rensa o köra tills de är för slöa, lr finns de andra grundregler?

Andra frågan... Vilken storlek på nål passar bäst/använder ni på handvener, handled och armveck? Vad är att föredra.. Anser mig lärt mig detta nu men vill bara kolla med andra då jag är ensam iv-brukare

Glad påsk

PS: Bästa just nu IV av vad jag testat är din normala maxdos a-pihp +80 till 150mg 4F-NEP..
I mitt fall, 120-130 a-pihp + 100mg 4f-nep(kan eventullt varit upp till 130mg också) i samma lösning, gudars veta så fort pengar kommer in så kommer denna blandning åka in å bränna i mina vener igen, följt av enormt starkt kick och rus både skönt psykiskt och fysiskt, fan inte känt liknande när kicken bara flytande gick in i samma långa ruskänsla
Du som har medicinisk utbildning borde veta att man inte har några känsel-nerver i vener... Är USKA. Och intravenös administration lär du dig bara på SSK + högre utbildningar... Att du har pluggat på karolinska finner jag högst otroligt..
Citera
2017-05-21, 07:46
  #308
Medlem
Sacrilegiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Venen som går längs axeln är nyckelben-venen, en riktigt fet jävel. Rekommenderar inte att du injicerar såpass högt upp.. Går en fin ven längs vaden vid fotknölen på insidan av benet. Du märker ingen skillnad på kick vare´sig du injicerar i benet eller armen, allt annat är placebo. Och du behöver inte höja benet för att minska risken för blodpropp etc. Visst, risken för blodpropp är högre om du injicerar i benet än armen, men oddsen är extremt låga, extremt låga.

Hur kommer det sig att man inte bör injicera i axeln? För nära hjärtat?
Förövrigt så håller jag inte med om att kicken inte förändras om man rör sig neråt.
Tycker det är enorm skillnad på t.ex handen och armvecket. Foten har jag bara testat en gång då kicken i stort sett uteblev helt (visserligen inte benet) men ändå.
Citera
2017-05-25, 15:37
  #309
Medlem
Anarchss avatar
Hej, jag har nyligen bestämt mig för att optimera intaget av amfetamin men skulle behöva lite råd.

Jag har införskaffat det som behövs, vilket såklart är pumpar, kanyler (orange), stasband, alkoholservetter och bakteriostatiskt vatten.
Amfetaminet har jag försökt "göra rent" så gott jag kunde med en guide (Isopropanol). Jag har inget superbra att filtrera lösningen med så jag kommer använda bomull från orullade cigaretter. (Vet någon vart man kan få tag på filter gjorda för injicering?)
Jag är livrädd för att jag ska lyckas dra på mig infektion eller stora sår/bölder så armarna går bort(?) på grund av att jag inte alltid kan ha långärmat på jobbet. (Hälsan i övrigt är inte så jätteviktigt, jag är för dum för att bry mig om den bara).

Så min plan just nu är att administrera i vaden.
Om jag ser till att använda det jag nämnt och frenetiskt tvättar och gör i ordning området så bör det inte bli några problem vad jag förstått, men sen finns det ju alltid risker.

Finns det någon ven i vaden som är vanlig/populär?
Bör jag köra på självsvar eller dra svar själv som total nybörjare på intravenöst? Jag har inga kirurgstadiga händer direkt och jag misstänker att första gångerna så är man skakis av nervositet och exaltation.
Om jag ser till att vara mycket noggrann med hygien och förberedelser, skulle det gå att börja använda armarna för injicering utan att det väcker någon uppmärksamhet? Jag hade en vän som började köra intravenöst, och dennes armveck såg för jävliga ut efter en vecka med otäcka blåmärken. Hygienen, psyket och hälsan i övrigt var inte på topp, vilket definitivt bidrog.

Små prickar på armarna är helt okej, även blåmärken går väl ann som en engångsgrej men om det dyker upp mer än en gång så blir det jäkligt svårt att förklara (Om jag går över till armarna det vill säga).
Jag är ytligt bekant med ett par äldre rävar, kan det vara en bra idé att få hjälp vid första injiceringen? Alternativt att bli "guidad", det finns ju såklart risker med det men om man lever och ändå ser skaplig ut efter många års intravenöst missbruk så gör man ju något rätt tänker jag. Jag kan säkerligen få hjälp av någon som inte tar droger själv, skulle det kunna vara ett alternativ? Det kan ju vara bra att ha någon som håller lite koll på mig om inte annat.

Jag har planerat att injicera på helger, lediga dagar och högtider, och fortsätta med oralt intag under veckodagar. I alla fall så länge jag klarar av det.

Jag förstår att jag förr eller senare kommer trappa ner på min nuvarande försiktighet, men det känns helt klart bättre att starta från en stabil och så säker grund jag kan. Jag är också medveten om att jag försätter mig i en stor risk för att hamna i ett missbruk, jag är både "kicktorsk" och har ett ganska svagt psyke enligt mig själv.

Ja, jag vet att jag är en jävla kärring, men så får det vara.

Ber om ursäkt om jag inte ställde någon vettig fråga, jag har försökt gå igenom texten men jag börjar av någon lustig anledning att plocka med annat eller läsa artiklar på Wikipedia istället.
Citera
2017-05-26, 08:03
  #310
Medlem
Blue_berrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sacrilegium
Hur kommer det sig att man inte bör injicera i axeln? För nära hjärtat?
Förövrigt så håller jag inte med om att kicken inte förändras om man rör sig neråt.
Tycker det är enorm skillnad på t.ex handen och armvecket. Foten har jag bara testat en gång då kicken i stort sett uteblev helt (visserligen inte benet) men ändå.

Antingen så har du missat dina lösningar, eller så är du bara full av skit.

Om jag injicerar i handen eller i armvecket gör 0 och ännu mindre skillnad. Med din teori så får vi ju dubbelt så bra kick om vi sätter den högre upp mot biceps..
Citera
2017-05-27, 12:30
  #311
Medlem
Sacrilegiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue_berry
Antingen så har du missat dina lösningar, eller så är du bara full av skit.

Om jag injicerar i handen eller i armvecket gör 0 och ännu mindre skillnad. Med din teori så får vi ju dubbelt så bra kick om vi sätter den högre upp mot biceps..


Åh nej nej, hand/armveck är enorm skillnad. Pratar bara om personliga erfarenheter nu hur du upplever skillnaden kan jag ju givetvis inte svara på.

Borde ju inte låta allt för långsökt ändå. Jag menar det är ju ändå en bit och sen så färdas ju inte blodet så fruktansvärt snabbt i vener, desto mindre i dom små och delikata venerna i händer.
Citera
2017-05-28, 06:08
  #312
Avstängd
klonazepam90s avatar
4f-pet IV.

Närmare 4MMC/Mephedrone kommer ni INTE!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback