Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2012-01-10, 01:53
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Slutklämmen var ju pricken över iet. Så att säga. Kan du inte bara hålla käften och vara söt?

Nej, jag kan ju inte det. Det är lika svårt för mig som för dig.

Äh, jag fattar inte var det är synd om mig men skit samma. Det tycker jag inte att det är i alla fall, jag är medveten om att jag har mycket att vara tacksam för och försöker uppskatta det jag har och ägna minimalt med energi åt det jag inte har. Jag har t.ex. talgbollar vilket = nöjda fåglar imorgon, vilket = glad Varmare. Det är inte det sämsta!
Citera
2012-01-10, 01:55
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Nej, jag kan ju inte det. Det är lika svårt för mig som för dig.

Äh, jag fattar inte var det är synd om mig men skit samma. Det tycker jag inte att det är i alla fall, jag är medveten om att jag har mycket att vara tacksam för och försöker uppskatta det jag har och ägna minimalt med energi åt det jag inte har. Jag har t.ex. talgbollar vilket = nöjda fåglar imorgon, vilket = glad Varmare. Det är inte det sämsta!
Jag försöker ju bara skoja med dig fattar du väl.
Citera
2012-01-10, 02:01
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jag försöker ju bara skoja med dig fattar du väl.

Nej, jag är tydligen trög inatt och nu vill jag höra ljudet av ritade kors i taket som tecken på att alla förstår hur ovanligt det är.

Det kan bero på talgbollarna. Man vet aldrig.
Citera
2012-01-10, 02:04
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Nej, jag är tydligen trög inatt och nu vill jag höra ljudet av ritade kors i taket som tecken på att alla förstår hur ovanligt det är.

Det kan bero på talgbollarna. Man vet aldrig.
Det kanske är något mystiskt kvinnligt vodooo, typ det som kallas hårmånjellt eller vad det heter. Har du blivit skengravid? Mår du illa?
Citera
2012-01-10, 02:11
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det kanske är något mystiskt kvinnligt vodooo, typ det som kallas hårmånjellt eller vad det heter. Har du blivit skengravid? Mår du illa?

Nu när du säger det så... Du har väl inte skenimpregnerat mig, lillskrot?! Ta ditt ansvar!

Jag vet inte varför, men det känns som om jag är lite OT. Off Talgbollar.
Citera
2012-01-10, 11:25
  #42
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigris.of.gaul
Framförallt har man ju på senare tid fått intryck att just svenska åklagare är djupt inkompetenta.

Fr allt saknar alla tusentals kvinnliga åklagare i Sverige den där medfödda rättvisekänslan, och man genomskådar enkelt åklagarens högre vilja att vinna ett mål än att plädera för ett proportionellt straff å den åtalades vägnar.
Omvänt saknar alla tusentals manliga advokater den där naturbegåvade förmågan att skjuta argument i sank, och att med retorisk briljans framställa åklagaren som en elak skitstövel - vilket ju många åklagare är i Sverige !
Citera
2012-01-10, 14:17
  #43
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Du får ge det ett par generationer så våra mossiga gamla ärvda idéer om vad en man och kvinna är hinner dö ut. Den som är fattig får se till att göra sig till för den som är rik om han vill fånga henne, män kommer att göra på precis samma vis som kvinnor har gjort och kvinnor som män. Och då kommer det att heta att det är ju natuuuurligt att män ska måla naglarna och gå i högklackat och det ligger i deras geeener att dammsuga och laga mat, och så kommer drinkludren i trådarna hädanefter att självklart vara enbart män. Vänta får du se! (Ifrån himlen/helvetet.)

Jagande mellan man och kvinna kommer aldrig att upphöra än mindre bli omvänt.

Av den enkla anledningen att det föds 51% män och 49% kvinnor. Teoretiskt sätt så blir 70,000,000 män utan kvinna. Förr i tiden så dog dock mycket fler män än kvinnor så det var inget reelt problem. Men framtiden med mer fred, vaccin och potäter kommer innebär en enorm sorg för ett stort antal män. Nå, nu så skiljer ju folk sig till höger och vänster och har typ 10 relationer under en livstid, så ingen man blir väl helt utan. Men det kommer knappast gå nån nöd på er kvinnor.

Samtidigt. Det kommer ske en förskjutning som du säjer, om 100 år kommer mansidealet att stå brevid eller över sin kvinna i den sociala hiearkin att försvinna, det kommer finnas andra saker som attraherar honorna. Men, det hjälper ju inte mannen som idag är en omega-male. Och det måste alltid finnas en omega-male så det spelar ingen roll ifall man säjer åt den enskilde individen att ta tag i saken och fixa en utbildning, jobb, börja träna, börja umgås mer med kvinnor, för du förskjuter bara problemet ändå, för det kommer, som sagt alltid att vara 2% män som inte "får nått".

(I Sverige)
Kvinnor har den sociala, sexuella, politiska, rättsliga makten.
Män har den ekonomiska, fysiska makten.

Kan ju tilläggas att det sker enorma ansträngningar att eliminiera mäns ekonomiska makt med. Ja det var ett torrbolls-inlägg från mig i en annars humorberikad tråd.
Citera
2012-01-10, 15:29
  #44
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Det kommer ske en förskjutning som du säjer, om 100 år kommer mansidealet att stå brevid eller över sin kvinna i den sociala hiearkin att försvinna, det kommer finnas andra saker som attraherar honorna.

Knappast.
Kvinnor kommer fortsätta söka män högre upp i hierarkin. Om något kommer detta förstärkas och det kommer tydligare finnas alfa- och betamän, i takt med att tidigare relationsformer försvagas.

Men sociala hierarkier behöver inte baseras på pengar.
Högstadiet hade starka sociala hierarkier som inte baserades på pengar. Det kvinnor attraheras av är inte pengar utan status (vilket man många gånger kan få av pengar).

Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
(I Sverige)
Kvinnor har den sociala, sexuella, politiska, rättsliga makten.
Män har den ekonomiska, fysiska makten.

Den sociala makten är lätt att återta på gräsrotsnivå då kvinnor av naturen är submissiva. Därför går tofflar bort och kvinnor kommer söka sig till män med alfa-egenskaper.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback