2022-04-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
De sakkunniga som läser domen tycker den haltar betänkligt. Att det sedan var den dömde hustrumisshandlaren och blinda domaren Tommy Eriksson som dömde gör inte saken bättre. Han skulle kunna ha en egen tråd. Inte en enda advokat i örebro har det minsta förtroende för den stollen
Tingsrätt, hovrätt och prövning i HD med fem lagråd. Det är ganska många sakkunniga som har avgjort skuldfrågan. Att förtala en av domarna kommer inte att ändra domen. Det är bara lågt och oetiskt.
Citera
2022-04-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Det blir för svårt för vissa här att förstå.
Som dig och Champagneoclock?
Citera
2022-04-22, 08:12
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Sorgligt är väl när man som dej sitter på höga höstar och dömer allt och alla utan att blinka.
Tror du på fullaste allvar att det inte finns dömda människor vilka blivit oskyldigt dömda eller för hårt dömda?

Och det gäller då i två fall?
Båda gångerna lyckades man dupera domstolarna?
Citera
2022-04-22, 10:43
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Och det gäller då i två fall?
Båda gångerna lyckades man dupera domstolarna?

Intelligent inlägg, eller inte!

Givetvis passerar alla ev oskyldigt dömda både tingsrätten och hovrätten, om man anser sej oskyldigt dömd stannar man väl inte efter tingsrättsdom utan man överklagar ju till hovrätten.
Citera
2022-04-22, 11:00
Medlem
Citat:
Intelligent inlägg, eller inte!

Givetvis passerar alla ev oskyldigt dömda både tingsrätten och hovrätten, om man anser sej oskyldigt dömd stannar man väl inte efter tingsrättsdom utan man överklagar ju till hovrätten.
Sen söker man resning hos HD och om det finns omständigheter som talar för en felaktig dom så får man en ny rättegång. Det har inte framkommit något sådant trots ett flertal ansökningar.

Domen är prövad och fastslagen av ett stort antal domare, nämndemän och lagråd.

Dina känslor för Binninge har inte så stor betydelse i sammanhanget, han är dömd och därmed skyldig bortom allt rimligt tvivel i samtliga rättsliga instanser i detta land.
Citera
2022-04-22, 13:27
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Sen söker man resning hos HD och om det finns omständigheter som talar för en felaktig dom så får man en ny rättegång. Det har inte framkommit något sådant trots ett flertal ansökningar.

Domen är prövad och fastslagen av ett stort antal domare, nämndemän och lagråd.

Dina känslor för Binninge har inte så stor betydelse i sammanhanget, han är dömd och därmed skyldig bortom allt rimligt tvivel i samtliga rättsliga instanser i detta land.
Du har ingen susning vad du pratar om.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...viljas-resning
Men du vet väl bättre.....
Du kan ju alltid kolla utredningen som Axberger gjorde för JK:s räkningen 06, Felaktigt dömda heter den.
https://www.advokaten.se/Tidningsnum...l-av-systemet/
Citera
2022-04-22, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Du har ingen susning vad du pratar om.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...viljas-resning
Men du vet väl bättre.....
Du kan ju alltid kolla utredningen som Axberger gjorde för JK:s räkningen 06, Felaktigt dömda heter den.
https://www.advokaten.se/Tidningsnum...l-av-systemet/
Men nu är ju Binninge inte felaktigt dömd, han har bara övertygat sig själv om att flickan fick vad hon förtjänade. Det är så psykopater ursäktar sitt beteende. ”Jag slår av kärlek” och ”Det är du som gör mig arg”. Sen, när psykopaten övertygat sig själv om att det i själva verket är han som är offret så är rättshaveristen född. Då blir det ett livskall att övertyga hela världen.
Citera
2022-04-22, 23:11
Citat:
Men nu är ju Binninge inte felaktigt dömd, han har bara övertygat sig själv om att flickan fick vad hon förtjänade. Det är så psykopater ursäktar sitt beteende. ”Jag slår av kärlek” och ”Det är du som gör mig arg”. Sen, när psykopaten övertygat sig själv om att det i själva verket är han som är offret så är rättshaveristen född. Då blir det ett livskall att övertyga hela världen.

Hur vet du att JB inte är felaktigt dömd, var du närvarande vid de påstådda brottstidpunkterna?
Jag har viss insyn i omständigheter runt dessa påstådda brott och jag skulle inte satsa en enda krona på att de är helt korrekta.
Citera
2022-04-23, 03:54
Medlem
Citat:
Hur vet du att JB inte är felaktigt dömd, var du närvarande vid de påstådda brottstidpunkterna?
Jag har viss insyn i omständigheter runt dessa påstådda brott och jag skulle inte satsa en enda krona på att de är helt korrekta.
Men du kan väl tipsa Binninge att han kan meddela HD om att det faktiskt finns en Mr Seemen på Flashback som kan gå i god för att han är oskyldig? Då löser det sig säkert.
Citera
2022-04-23, 08:18
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Men du kan väl tipsa Binninge att han kan meddela HD om att det faktiskt finns en Mr Seemen på Flashback som kan gå i god för att han är oskyldig? Då löser det sig säkert.
Okej, så tipsa om dynghögen FB skulle hjälpa Binninge?
Citera
2022-04-23, 11:19
Citat:

Att du avgudar Sektdrottningen behöver ingen betvivla, du jobbar 24/7 på ditt sätt att städa upp all skit som kommer ur hennes framfart det är helt upp till dej, sekter fungerar väl på så sätt.

Men när det kommer till brott inom nära relationer med icke stabila tonårstjejer som ev BO är du helt novis, jag vet inte om det är för att du är för gammal att kunna förstå samhällets olika problem eller bara allmänt dum?

Likväl så är JB sannolikt oskyldigt dömd, det är ett faktum, att HR inte tar upp fallet är ett felaktigt beslut, jag får hoppas för svenska rättsväsendet skull att han får resning.
Att det har gått några år betyder inget, hellre bara en fördel för JB, för människor förändras, människor kommer till nya insikter i livet, att leva med en lögn vilka vissa i JBs fall sannolikt gör efter falska vittnesmål är inte lätt, man lättar gärna sitt hjärta så kan man gå vidare i livet.
Citera
2022-04-23, 11:25
Medlem
Citat:
Att du avgudar Sektdrottningen behöver ingen betvivla, du jobbar 24/7 på ditt sätt att städa upp all skit som kommer ur hennes framfart det är helt upp till dej, sekter fungerar väl på så sätt.

Men när det kommer till brott inom nära relationer med icke stabila tonårstjejer som ev BO är du helt novis, jag vet inte om det är för att du är för gammal att kunna förstå samhällets olika problem eller bara allmänt dum?

Likväl så är JB sannolikt oskyldigt dömd, det är ett faktum, att HR inte tar upp fallet är ett felaktigt beslut, jag får hoppas för svenska rättsväsendet skull att han får resning.
Att det har gått några år betyder inget, hellre bara en fördel för JB, för människor förändras, människor kommer till nya insikter i livet, att leva med en lögn vilka vissa i JBs fall sannolikt gör efter falska vittnesmål är inte lätt, man lättar gärna sitt hjärta så kan man gå vidare i livet.
Du resonerar som en som har hybris.

Bara för att du anser nåt där det inte ett faktum. Det är inte heller ett felaktigt beslut.
Vad det är är beslut DU anser fel. Hade det varit felaktigt hade det varit uppe och behandlats i HD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in