Citat:
Ursprungligen postat av a.einstein
Skulle behöva tips och råd på lätta inspelningsprogram som skulle kunna funka för att spela in lite tracks på hemmaplan vid min dator. Gärna ett program som inte har en hel vetenskap bakom sig som jag kan tycka Cubase är t.ex.
Egentligen skulle jag helst vilja ha ett program där man bara trycker på "rec" så att säga fast med flera spår, och också en möjlighet att kunna lägga in drumbeats. Någon som har något lättlärt program tillhands som ni använder där hemma som fugnerar bra?
EDIT
Skall spela in gitarr bas osv, så inget DJ'ande här inte
Har du tillgång till mac så är garageband hur enkelt att använda som helst. Är tyvärr inte så jätteinsatt i program till windows, men vill minnas att när man väl kommer in i Cubase (hittar record knappen osv

) så går det ganska mjukt fram därifrån. Det är, i längden, mycket mer värt att lära sig också. Jag tycker du ska köra på det i alla fall, och eventuellt kolla ett par nybörjarvideos på youtube. Det enda (jag tror) du behöver lära dig i början är egentligen hur man använder VST, får ljud in i programmet från diverse instrument, spelar in och i ett senare skede litegranna om EQs och kompressorer.
Det är nog omöjligt att komma ifrån känslan av att vara totalt bortkommen hur du än gör.