Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 01:40
  #6757
Medlem
Hwals avatar
Dag 2 av G1 är över och som förväntat var det Omega mot Naito som stal showen. Vilken match! Personligen tyckte jag att Naito förtjänade att vinna, han dikterade större delen av matchen men ändå lyckades Omega på något sätt hitta sin "champion-spirit" och ta segern efter ett väldigt dramatiskt slut. Oförtjänt men ändå väl kämpat, bägge två visar varför de är i toppen och även fast Naito står på 0 poäng tror jag att han kan vinna turneringen om flytet vänder. Frågan är, kan denna matchen göra det svårare för både Naito och Omega att plocka poäng de närmaste dagarna? De pushade verkligen vara ut till fingerspetsarna idag .

En annan match att njuta av var Ibushi mot brittiska Zack Sabre Jr. där vi bjöds på imponerande teknisk wrestling, förhandsfavoriten Ibushi vann dock matchen välförtjänt och han kommer definitivt kämpa om en finalplats i år. Men kan han hålla sina personliga känslor om Omega till sidan när deras match vankas i Augusti? Det återstår att se.

Imorgon har vi tre väldigt intressanta matcher att se fram emot:

Jay White som tog en överraskande seger mot Okada under första dagen ställs mot Tanahashi som vann mot Suzuki. Tanahashi har i många år varit "the ace" i NJPW och förlorat ytterst sällan men har nu kommit till åren och hans högerben såg väldigt svag ut mot Suzuki, något som jag tror den fuskande Jay kommer utnyttja. Om Jay vinner denna matchen har han mött de 2 tuffaste motståndarna i block A och om han då står på full pott måste han ses som favorit att ta sig till final men något säger mig att det måste till mycket för att Tanahashi skall förlora.

Okada, han som var mästare i 700+ dagar möter Bad Luck Fale som förlorade sin första match mot outsidern Hangman Page pga diskvalifikation. Något säger mig att Okada kommer få det svårt, men han borde vinna denna annars ligger han pyrt an för att ta sig tillbaka som mästare.

Den tredje stora matchen imorgon är mellan veteranerna Makabe och Suzuki, väldigt ovisst vem som vinner här enligt mig. Suzuki är alltid grym i ringen och räds aldrig att använda fula tricks för att vinna, men! Makabe som vanligtvis verkar vara ganska medioker brukar alltid ge det lilla extra i G1 och kan utmana vem som helst. Mitt kort ligger på Suzuki, men vad som helst kan hända.
__________________
Senast redigerad av Hwal 2018-07-16 kl. 01:46.
Citera
2018-07-17, 20:02
  #6758
Medlem
Hwals avatar
G1 Climax 28 | Dag: 3

Matcherna


Dag 3 var igår vilket betyder andra matchen för brottarna i Block A.

Först ut var min personliga favorit Hangman Page i en väldigt bra match mot den mindre sköna Michael Elgin som jag har svårt för, men i denna matchen visade han en hel del pondus och en snygg "slingshot cutter" - en slags modifierad RKO som Randy Orton kör. Det blev väldigt spännande framåt slutet men tyvärr så drog Elgin det längsta strået, Hangman ligger kvar på 2 poäng medan Elgin faktiskt har fullpott efter två matcher.

Jag rekommenderar också att ta en titt på matchen mellan Togi Makabe och Minoru Suzuki som var en riktig rallarfest med många hårda slag och manliga "stand offs", Suzuki drog flera gånger in stolar i matchen till domarens stora förtret, men Makabe ville inte vara sämre och vi fick se en stolfäktningsduell, alltid trevligt! Makabe med sina gigantiska blomkålsörong lykades tillslut visa sina muskler i denna kraftmätning av en match och vann välförtjänt. Något säger mig att Suzuki är riktigt förbannad nu, blir jobbigt för hans motståndare i nästa match eftersom Suzuki kan vara ett riktigt sadistiskt svin när han är arg. 0 poäng på Suzuki! Oväntat.

Okada fick stryk igen! Som sagt, NJPW's största stjärna och längsta mästare någonsin har verkligen fallit ned i träsket och mot Bad Luck Fale fick han ytterligare en förlust. Men som mot Jay White så var det fusk som gjorde att han förlorade igen, Bad Luck Fale fick nämligen hjälp av sina kumpaner Tama Tonga och Tanga Roa som smög sig in i ringen och gav ett oväntat hårt slag när domaren såg åt ett annat håll (samma sak hände mot Hangman Page dag #1 men Fale blev då diskvalificerad eftersom sådant här inte är tillåtet). Okada ligger på chockerande 0 poäng efter två matcher, kan han återhämta sig eller är detta slutet för honom? Jag vill tro att han kommer tillbaka så länge hans motståndare håller sig borta fusket i de kommande matcherna.

Jay White imponerar, han har nu mött de 2 stora favoriterna för att vinna Block A och gå till final och han står med full pott och 4 poäng efter en stark seger mot Tanahashi. Som jag skrev hade Tanahashi problem med sitt ben emot Suzuki, något som jag förutspådde att White ville utnyttja och som den fula fisk han är gjorde han det, samt andra fula tricks som slag i pungen och andra otillåtna medel när domaren inte hängde med. Men segern var ett faktum och han ligger nu på full pott. Kommer han fortsätta starkt i denna turneringen eller kommer han slås av hybris? Det återstår att se.

Tabell Block A efter 2 omgångar


Nu är det paus fram till torsdag då dag 4 startar och det är B-blockets tur att köra sin andra omgång, vi kommer se följande matcher:

Juice Robinson vs. Kota Ibushi
Hirooki Goto vs. Kenny Omega
Tomohiro Ishii vs. Tetsuya Naito
Toru Yano vs. Zack Sabre Jr.
SANADA vs. Tama Tonga

Här ser jag framemot Juice Robinson mot Kota Ibushi mest, Juice påminner mig mycket om Macho Man-Randy Savage som är min absoluta favorit i ringen någonsin, så jag håller lite på honom men också Ibushi är känd för sin otroliga stil och sin riskabla taktik, kan bli underhållande. Tror också SANADA mot Tama Tonga kan bli bra, de ser i vart fall tuffast ut i denna gruppen.
__________________
Senast redigerad av Hwal 2018-07-17 kl. 20:08.
Citera
2018-07-29, 23:45
  #6759
Medlem
Hwals avatar
Ny update från G1 kommer på tisdag

Idag vill jag bara nämna att Jerry Lawlers son, Brian Lawler -mest känd som Grand Master Sexay- tog livet av sig i sin fängelsecell efter att tidigare i veckan blivit tagen för fyllekörning. Helt sjukt. Killen verkade uppenbarligen haft stora problem under hela sitt liv, men att hänga sig i en fängelsecell...Magstarkt.
Citera
2018-07-30, 09:31
  #6760
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Ny update från G1 kommer på tisdag

Idag vill jag bara nämna att Jerry Lawlers son, Brian Lawler -mest känd som Grand Master Sexay- tog livet av sig i sin fängelsecell efter att tidigare i veckan blivit tagen för fyllekörning. Helt sjukt. Killen verkade uppenbarligen haft stora problem under hela sitt liv, men att hänga sig i en fängelsecell...Magstarkt.

Det var väl hans brorson eller liknande, inte hans son i alla fall
Citera
2018-07-30, 10:10
  #6761
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Det var väl hans brorson eller liknande, inte hans son i alla fall

Jo han var den äkta sonen till Jerry, bara att Jerry förnekade det, både på riktigt och i keyfabe under en stund. Men hans son det var han. Bara att gå in på deras respektive wikipediasidor och se.
Citera
2018-07-30, 22:08
  #6762
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Ny update från G1 kommer på tisdag

Idag vill jag bara nämna att Jerry Lawlers son, Brian Lawler -mest känd som Grand Master Sexay- tog livet av sig i sin fängelsecell efter att tidigare i veckan blivit tagen för fyllekörning. Helt sjukt. Killen verkade uppenbarligen haft stora problem under hela sitt liv, men att hänga sig i en fängelsecell...Magstarkt.


Trist!

Tyckte Too Cool var ett roligt och helt ok tag team. Att de fick vinna mot självaste Legion of Doom är ju bara det ganska stort. Tråkigt. hade nog mycket problem mentalt.

Här är artikeln från aftonbladet om det.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...a-dod--blev-46
Citera
2018-08-03, 10:36
  #6763
Medlem
BigFatCones avatar
Glenn "Kane" Jacobs går i Jesse Venturas fotspår och vann just valet för att bli borgmästare i Knox County, Tennessee.
Citera
2018-08-11, 01:34
  #6764
Medlem
Hwals avatar
Snart är G1 färdigt (på söndag), inte fått sett så mycket som jag önskat efter att semestern var färdig men fick sett sista dagen för A blocket ifag, rekommenderar att spana in sista matchen mellan de två bittra rivalerna Tanahashi och Okada, 5/5 på den matchen. Jävligt spännande hela vägen!

*spoiler*

Matchen slutade oavgjort efter att tidsfristen på 30 minuter tog slut, det betydde att A Blocket slutade på följande vis:

Tanahashi 15 poäng
Okada 13 poäng
White 12 poäng

Imorgon avslutas B-Blocket, där Naito, Omega eller Ibushii kan stå som segrare beroende på resultat. Finalen går på söndag förmiddag. Ett måste att se oavsett vem som vinner b-blocket men mina tummar hålls för Naito. Han mot Tanahashi kan bli riktigt, riktigt bra.
Citera
2018-08-14, 23:52
  #6765
Medlem
Hwals avatar
Wow! Vilket avslut på en fantastisk turnering Tanahashi mot Ibushi hade verkligen allt. Det är helt otroligt hur NJPW kan spotta ur sig så otroligt bra matcher hela tiden, det blir aldrig gammalt. Tanahashi blev dessutom en värdig segrare och otroligt roligt att se lite luftgitarrspelande på slutet haha, sicken rockstjärna!
Citera
2018-09-03, 19:49
  #6766
Medlem
Parkers avatar
Jag kan varmt rekommendera All In, galan som Young Bucks och Cody fixade. Ingen match var sämre än bra, men favoriten är Kenny Omega mot Penta El Zero.
Citera
2018-10-17, 20:33
  #6767
Medlem
Hoppas få svar av er wrestling proffs här.

Söker klippet på nätet då två wrestlings fightas (killar) och en brud kliver in i ringer och börjar puckla på de tävlanden( ja hon ska göra det) sen kommer managern in under repen får tag i brudens höna (könsorgan ) och nyper till.
Domarna jublar och publiken.

Nån som vet om det klippet?
Ca 4år gammalt

länka gärna
Citera
2018-10-20, 07:03
  #6768
Medlem
redmoon-cats avatar
Fribrottning/wrestling på gatan.

Någon som har testat att träna wrestling här?

Jag tror i alla fall att en duktig wwe-kille tar de flesta.
Håll till godo med denna lilla video: https://www.youtube.com/watch?v=GvmCnKzK-lc

Att möta Batista eller bröderna Matt & Jeff Hardy i ett slagsmål - hur tror du att du skulle klara det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback