Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-08, 14:31
  #6553
Medlem
Swedensmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomeStone
Kevin Owens är inte ``småfet``,han är Fetare än en kossa.Ogillar honom starkt(hans karaktär i WWE).Jag tycker inte han är underhållande alls,bara riktigt tråkig som de flesta i WWE just nu.Helt ointressant.

Det finns typ ingen som är bra på micen just nu i WWE. Att vara bra på micen är nästan bättre än att vara en bra wrestlare.Det finns nästan ingen story i WWE längre,de bara släpper in random wrestlare och låter de wrestla mot varandra.

Någon som vet vad som hände med Sting? han kom och körde 1-2 matcher och bara försvann?

Kevin Owens är en "full package" Wrestlare med större potential än 95 % av övriga i omklädningsrummet. Genetisk storlek borde egentligen inte spela någon roll, ser du hellre ett 140 kilos muskelberg (t ex Ryback) som mest bara går runt i ringen och flexar utan någon direkt talang, eller en till utséendet ganska vardaglig person MEN som har spenderat sitt liv i ringen & har erfarenhet av olika tekniker som denne lärde sig under sina resor runt alla kontinenter?

Superstars: Ryback, Roman Reigns, Randy Orton, Triple H mm...

Wrestlare: Kevin Owens, Aj Styles, Sami Zayn, Seth Rollins, Cesaro mm...
Citera
2016-06-08, 20:37
  #6554
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Swedensmoker
Kevin Owens är en "full package" Wrestlare med större potential än 95 % av övriga i omklädningsrummet. Genetisk storlek borde egentligen inte spela någon roll, ser du hellre ett 140 kilos muskelberg (t ex Ryback) som mest bara går runt i ringen och flexar utan någon direkt talang, eller en till utséendet ganska vardaglig person MEN som har spenderat sitt liv i ringen & har erfarenhet av olika tekniker som denne lärde sig under sina resor runt alla kontinenter?

Superstars: Ryback, Roman Reigns, Randy Orton, Triple H mm...

Wrestlare: Kevin Owens, Aj Styles, Sami Zayn, Seth Rollins, Cesaro mm...

Håller faktiskt inte med.Eller iförsig så suger WWE så hårt just nu.För många nya wrestlers som är helt ointressanta. Sedan av de du nämnt så är de bara Randy Orton och Tripple H jag verkligen gillar.De resterande ogillar jag verkligen speciellt Cesaro.WWE satsa ganska mycket på honom ett tag,tur att de la av nu.

Jag tycker ett WWE blev mycket sämre efter 2006.Saknar verkligen Eddie Guerrero,Rey Mysterio,Chris Benoit,den``gamla`` John Cena.

Gillar verkligen även Tripple H,The Undertaker,Brock Lesnar och The Rock.Synd att de är``gäst`` wrestlers nu,och visar upp sig 1-3 gånger per år.

Men kul att Brock Lesnar är tillbaka till UFC nu och ska köra match nästa månad,sedan återvänder han till WWE och ska medverka i Summerslam.Hoppas han åker tillbaka till UFC sedan och skiftar mellan WWE och UFC.
Citera
2016-06-08, 21:36
  #6555
Medlem
Swedensmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomeStone
Håller faktiskt inte med.Eller iförsig så suger WWE så hårt just nu.För många nya wrestlers som är helt ointressanta. Sedan av de du nämnt så är de bara Randy Orton och Tripple H jag verkligen gillar.De resterande ogillar jag verkligen speciellt Cesaro.WWE satsa ganska mycket på honom ett tag,tur att de la av nu.

Jag tycker ett WWE blev mycket sämre efter 2006.Saknar verkligen Eddie Guerrero,Rey Mysterio,Chris Benoit,den``gamla`` John Cena.

Gillar verkligen även Tripple H,The Undertaker,Brock Lesnar och The Rock.Synd att de är``gäst`` wrestlers nu,och visar upp sig 1-3 gånger per år.

Men kul att Brock Lesnar är tillbaka till UFC nu och ska köra match nästa månad,sedan återvänder han till WWE och ska medverka i Summerslam.Hoppas han åker tillbaka till UFC sedan och skiftar mellan WWE och UFC.

Tror din åsikt hade ändrats om du såg dessa brottare under tidigare perioder än deras WWE karriärer.

Är faktiskt av en helt annan åsikt. WWE börjar gå ifrån sin bodybuilding fetish där bara steroidmonster likt Batista passar in. Detta pga att en majoritet av fansen börjat tröttna på ständiga Cena vs Orton liknande matcher där avgöraren av matchen är den som sög Vince Mcmahons kuk bäst.

Ta en titt på promotions som Dragon Gate, Ring Of Honor, Pro Wrestling Guerilla och New Japan Pro Wrestling. Precis som med alla andra sporter så började dessa brottare längst ner och klättrade sig upp. Några indys som tog sig till toppen är Daniel Bryan, Cm Punk, Seth Rollins, Dean Ambrose och Jeff Hardy. =)
Citera
2016-06-09, 01:31
  #6556
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomeStone
Jag tycker ett WWE blev mycket sämre efter 2006.Saknar verkligen Eddie Guerrero,Rey Mysterio,Chris Benoit,den``gamla`` John Cena.

Mina favoritår är faktiskt 2004-2005 (ztv sände) och slutet på 2010-2011. 1998 var också ett otroligt år men det har jag fått uppleva mer I efterhand

Fö. Orton är ju en klinisk brottare, allt han gör ser bra ut. Han tar inte stora risker men han har bäst timing i hela wwe
Citera
2016-06-10, 18:32
  #6557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedensmoker
WWE börjar gå ifrån sin bodybuilding fetish där bara steroidmonster likt Batista passar in.
WWE kommer aldrig helt gå ifrån den inställningen så länge Vince sitter vid rodret. Roman Reigns är det perfekta exemplet.
Citera
2016-08-03, 07:42
  #6558
Avstängd
WWE blev lite intressantare nu när de delade på varumärket i 2 delar igen som det var några år sedan. Raw för sig och Smackdown för sig.Några wrestlers från NXT gjorde WWE debut.Bl.a Finn Bailor som verkar vara väldigt populär som WWE verkar komma satsa stort på.

Får se ifall WWE verkligen blir intressantare nu.För de senaste åren har WWE varit så otroligt dåligt.Ganska otroligt att de sålde över 100.000 platser på Wrestlemania 32.

Kul att Randy Orton är tillbaka efter 9 månaders frånvaro.Han är verkligen saknad(av mig iallafall).Tycker han är en av de få(5 st) intressanta WWE wrestlers i hela WWE just nu.Jag ogillar i princip alla de som kommit in i WWE de senaste åren.Ingen är intressant.Tror dock att Randy Orton kommer att vinna mot Brock Lesnar på Summerslam dock inte på pinfall eller submussion utan på DQ eller Countout eller liknande.De kommer inte låta Brock Lesnar förlora genom att bli uträknad.De vill inte att han ska ``tappa värde``.Han är och förblir The Beast.

En person som verkar vara lite underhållande är Enzo Amore.WWE behöver fler entertainers som är bra på micen.

Saknar verkligen Tripple H.Någon som vet vart han tagit vägen?Skadad?Han wrestlar knappt längre typ 1-2 gånger per år bara så han borde vara skadefri.

Ogillar verkligen Chris Jericho.Har aldrig gillat honom.Tycker han har 0 i underhållningsvärde.Han sluta från WWE men av någon anledning är han tillbaka.Hatar även The New Day.Tycker de är de absolut töntigaste wrestlersen i hela WWE. Spolar fram när de visas.Så töntiga och tråkiga och har 0 i underhållningsvärde.Konstigt att WWE verkar satsa på de.

Sedan angående Rusev så storsatsa WWE på honom när han börja i WWE,han ingen kunde vinna mot honom,sedan efter att John Cena vann mot honom så verkar WWE ha dragit tillbaka honom.De gjorde honom stor och sedan lät de John Cena vinna mot honom,för att bygga John Cena och sedan låta Rusev halka efter.

Av alla wrestlers i hela WWE så är de enda jag verkligen gillar är John Cena,Randy Orton,Triple H,Brock Lesnar och The undertaker.Dock är det synd att The Undertaker kör 1-2 matcher högst per år.Ungefär samma med Brock Lesnar.Triple H har kört i snitt 1-2 matcher per år. Randy Orton kom precis tillbaka efter 9 månader.John Cena var borta i 5 månader.

Så av dessa anledningar så tycker jag WWE har minskat i underhållningsvärde.

Saknar fler entertainers som är bra på micen som t.ex. The Rock,Eddie Guerrero,Stone Cold Steve Austin,(den gamla John Cena).

Någon som tror John Cena kommer att återvända till att vara heel som när han gjorde sin debut?Alla verkar tycka att han var bättre och mer underhållande då.Dock så tror jag WWE tjänar mer pengar på att göra honom face och bli en hjälte för små barn/ungdomar.

Sen är jag lite förvånad att Rusev och Lana var tillsammans och nu är de gifta.Trodde de aldrig.
En sak till är att Bo Dallas(Bolieve) och Bray Wyatt var syskon.Trodde det aldrig då de har helt olika karaktärer i WWE.Och WWE aldrig nämnt att de är syskon.
__________________
Senast redigerad av HomeStone 2016-08-03 kl. 07:47.
Citera
2016-08-07, 12:41
  #6559
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomeStone
WWE blev lite intressantare nu när de delade på varumärket i 2 delar igen som det var några år sedan. Raw för sig och Smackdown för sig.Några wrestlers från NXT gjorde WWE debut.Bl.a Finn Bailor som verkar vara väldigt populär som WWE verkar komma satsa stort på.

Får se ifall WWE verkligen blir intressantare nu.För de senaste åren har WWE varit så otroligt dåligt.Ganska otroligt att de sålde över 100.000 platser på Wrestlemania 32.

Kul att Randy Orton är tillbaka efter 9 månaders frånvaro.Han är verkligen saknad(av mig iallafall).Tycker han är en av de få(5 st) intressanta WWE wrestlers i hela WWE just nu.Jag ogillar i princip alla de som kommit in i WWE de senaste åren.Ingen är intressant.Tror dock att Randy Orton kommer att vinna mot Brock Lesnar på Summerslam dock inte på pinfall eller submussion utan på DQ eller Countout eller liknande.De kommer inte låta Brock Lesnar förlora genom att bli uträknad.De vill inte att han ska ``tappa värde``.Han är och förblir The Beast.

En person som verkar vara lite underhållande är Enzo Amore.WWE behöver fler entertainers som är bra på micen.

Saknar verkligen Tripple H.Någon som vet vart han tagit vägen?Skadad?Han wrestlar knappt längre typ 1-2 gånger per år bara så han borde vara skadefri.

Ogillar verkligen Chris Jericho.Har aldrig gillat honom.Tycker han har 0 i underhållningsvärde.Han sluta från WWE men av någon anledning är han tillbaka.Hatar även The New Day.Tycker de är de absolut töntigaste wrestlersen i hela WWE. Spolar fram när de visas.Så töntiga och tråkiga och har 0 i underhållningsvärde.Konstigt att WWE verkar satsa på de.

Sedan angående Rusev så storsatsa WWE på honom när han börja i WWE,han ingen kunde vinna mot honom,sedan efter att John Cena vann mot honom så verkar WWE ha dragit tillbaka honom.De gjorde honom stor och sedan lät de John Cena vinna mot honom,för att bygga John Cena och sedan låta Rusev halka efter.

Av alla wrestlers i hela WWE så är de enda jag verkligen gillar är John Cena,Randy Orton,Triple H,Brock Lesnar och The undertaker.Dock är det synd att The Undertaker kör 1-2 matcher högst per år.Ungefär samma med Brock Lesnar.Triple H har kört i snitt 1-2 matcher per år. Randy Orton kom precis tillbaka efter 9 månader.John Cena var borta i 5 månader.

Så av dessa anledningar så tycker jag WWE har minskat i underhållningsvärde.

Saknar fler entertainers som är bra på micen som t.ex. The Rock,Eddie Guerrero,Stone Cold Steve Austin,(den gamla John Cena).


Någon som tror John Cena kommer att återvända till att vara heel som när han gjorde sin debut?Alla verkar tycka att han var bättre och mer underhållande då.Dock så tror jag WWE tjänar mer pengar på att göra honom face och bli en hjälte för små barn/ungdomar.

Sen är jag lite förvånad att Rusev och Lana var tillsammans och nu är de gifta.Trodde de aldrig.
En sak till är att Bo Dallas(Bolieve) och Bray Wyatt var syskon.Trodde det aldrig då de har helt olika karaktärer i WWE.Och WWE aldrig nämnt att de är syskon.

Det är därför man kollar på TNA istället. De har varit smarta att se när WWE går åt hållet med att underhålla folk som bara vill ha wrestling-matcher, så satsar de på större snubbar som kan snacka. Har bland de bästa på att snacka just nu i Ethan Carter 3, E-Li Drake och överlag väldigt duktiga och underhållande snubbar såsom James Storm, The Bromans, Jeff Hardy etc.

Och sedan har de kanske den absolut mest underhållande wrestlern i världen just nu, Matt Hardy.

Ta en titt på den här: https://www.youtube.com/watch?v=hBCU8wELJAA
Citera
2016-08-09, 03:22
  #6560
Medlem
Guti14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov

Och sedan har de kanske den absolut mest underhållande wrestlern i världen just nu, Matt Hardy.

Ta en titt på den här: https://www.youtube.com/watch?v=hBCU8wELJAA

Kanske det mest löjligaste jag har sett på länge. Känns som en parodi från segments som Lucha Underground håller på med.
Citera
2016-08-09, 19:27
  #6561
Medlem
TieDomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomeStone
Sen är jag lite förvånad att Rusev och Lana var tillsammans och nu är de gifta.Trodde de aldrig.
En sak till är att Bo Dallas(Bolieve) och Bray Wyatt var syskon.Trodde det aldrig då de har helt olika karaktärer i WWE.Och WWE aldrig nämnt att de är syskon.

Inte bara syskon, dom har världens elakaste skattmas (I.R.S) som pappa
Alberto Del Rio är ihop med Paige också, Carmella med Colin Cassidy (Big Cass), Natalye-Tyson Kidd osv osv. Dom har en förmåga att hitta partners i omklädningsrummen
Citera
2016-08-18, 21:14
  #6562
Medlem
Antar att ämnet har varit uppe tidigare men jag tänker inte gå igenom 540 sidor flashback inlägg.

Jag bor i Sthlm och vill börja med Wrestling. Vart vänder jag mig?

Det verkar inte finnas någon information om detta någonstans.
Man kan ju tycka att om du nu vill göra Wrestling mer mainstream i sverige som dom säger så borde dom ju åtminstone försöka uppmuntra folk genom att göra det möjligt att ansöka någonstans.
Varför detta hemlighetsmakeri?

Har vänner i Göteborg som börjat inom det senaste året. Där går det iaf att anmäla sig online(eller gick iaf).

Jaja, någon som vet något hur det funkar?
Citera
2016-08-18, 21:59
  #6563
Medlem
harvey.dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockyJohan
Antar att ämnet har varit uppe tidigare men jag tänker inte gå igenom 540 sidor flashback inlägg.

Jag bor i Sthlm och vill börja med Wrestling. Vart vänder jag mig?

Det verkar inte finnas någon information om detta någonstans.
Man kan ju tycka att om du nu vill göra Wrestling mer mainstream i sverige som dom säger så borde dom ju åtminstone försöka uppmuntra folk genom att göra det möjligt att ansöka någonstans.
Varför detta hemlighetsmakeri?

Har vänner i Göteborg som börjat inom det senaste året. Där går det iaf att anmäla sig online(eller gick iaf).

Jaja, någon som vet något hur det funkar?

Har du försökt kontakta Sthlm Wrestling via facebook?
Citera
2016-08-20, 01:46
  #6564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harvey.dent
Har du försökt kontakta Sthlm Wrestling via facebook?

Efter en del detektivarbete så lyckades jag komma i kontakt.
Bifogar kontaktuppgifterna om någon är intresserad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback