Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-04, 03:07
  #6481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Jag kommer aldrig förstå mig på pro wrestling så ni får gärna hjälpa mig.

1.

Om allt är uppgjort vad är då vitsen med dessa bälten? Klart som fan att en manager vill ha sin brottare champion och ännu bättre blir det ju om allt är uppgjort

2.

Vad är åldersgruppen för pro wrestling?

3.

Vilka tittar på pro wrestling och varför? Är det enligt er bättre än MMA?

En stor fördel jag kan tänka mig som pro wrestler är att det borde vara busenkelt att komma in i Hollywood om man är ett stort namn (The Rock), hitills finns det dock ingen känd skådis som alla känner till med denna bakgrund.


Vad är vitsen med filmer? Väldigt svårt att förklara wrestling för någon som inte fattar men jag ska försöka göra mitt bästa.

Pro wrestling har funnits sen sent 1800 tal och i den tiden var det riktiga matcher (catch wrestling) som det deltogs i men efter ett tag upptäckte promotersen att man kunde tjäna mer pengar till en mycket lägre risk om man gjorde upp matcherna i förväg och således kunde hålla de som drog publik på topp. Enda fram till 50-talet säkert trodde alla att det var riktiga brottningmatcher och det såg väldigt äkta ut. Om man söker Lou Thesz exempelvis på youtube och kollar hans matcher ser det ut som vilken riktig brottningsmatch som helst.

Det var när Gorgeous George Kom under sent 40-tal/50 tal som dagens moderna wrestling föddes. Han gillade att snacka mycket skit och klä sig i rockar och annat. Han blev en av de populäraste personerna på planeten och var 50-talets bäst betalda idrottare i världen. Muhammad Ali har sagt själv i intervjuer att hans inspiration för hans stil var gorgeous george och sättet fighters idag som Floyd och McGregor promotar sina fighter kommer från pro wrestling och gorgeous george är gudfadern.


Vad är vitsen med wrestling? Att bli underhålld. Det är inte bara två köttskallar som slår varandra på låtsas. Nej det finns tidningar som rankar matcher i stjärnor. Det finns tekniker som tar flera år att lära sig. Det är så svårt att förklara men jag älskar det och önskar fler hade respekt för det. Tror om fler var pålästa om det hade de slutat dissat det så hårt.


Åldersgruppen är allt möjligt. Hade sagt att den största demografen är barn och män upp till 30 men finns även tjejer i blandade åldrar och äldre.

Gillar mma och wrestling. Den enda skillnaden är att en är "shoot" och den andra "work" mma har växt ur pro wrestling och bygger på samma stil. Mma kom ur japansk brottning. Pancrase uwf etc var mycket mma blandat med pro wrestling. Olika men väldigt lika. Gillar bägge
__________________
Senast redigerad av jarrelka 2015-10-04 kl. 03:11.
Citera
2015-10-04, 20:06
  #6482
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
http://www.wrestlinginc.com/wi/news/...arrett-update/

Läste också der nu!

Tror tyvärr det kommer att floppa hårt, Wrestling ses fortfarande ner på här eftersom det är "fake". Dessutom har det inte sänts på TV på en väldigt väldigt lång tid. Kommer ihåg att jag som barn alltid kollade när det gick på ZTV (?) under ruthless aggression eran.

Ska dock försöka att vara på plats eftersom det blir första och troligtvis ända gången som WWE är live i Sverige.

Det finns heller ingen inhemsk stjärna som kan locka publik, England/Irland har haft många lyckade stjärnor, till och med Schweiz och Italien har ju Cesaro och Santino.

Kommer definitivt att gå och se. Om de nu inte är så djävla korkade och sätter 18-års gräns som de gör på STHLM Wrestling. Har ingen lust att gå själv, då blir det inget kul.
Citera
2015-10-04, 21:01
  #6483
Medlem
harvey.dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Kommer definitivt att gå och se. Om de nu inte är så djävla korkade och sätter 18-års gräns som de gör på STHLM Wrestling. Har ingen lust att gå själv, då blir det inget kul.

GBG, SWS och Sthlm kör alla på 18 års-gräns eftersom det finns alkohol tillgänglig. Sen har Sthlm och Gbg ofta valt att köra en kids show tidigare på dagen medan SWS har valt att släppa in barn om de kommer tillsammans med en vuxen.

OM WWE kommer hit så kommer showen äga rum inne på någon arena och inte på en nattklubb. Alltså kommer det inte vara 18 årsgräns.
Citera
2015-10-04, 21:26
  #6484
Medlem
Normgivarens avatar
Det här kan nog vara något för er, "Resurrection of Jake the Snake". Ser ganska intressant ut.

https://www.youtube.com/watch?v=Lc7eK8C94wM
Citera
2015-10-05, 23:19
  #6485
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harvey.dent
GBG, SWS och Sthlm kör alla på 18 års-gräns eftersom det finns alkohol tillgänglig. Sen har Sthlm och Gbg ofta valt att köra en kids show tidigare på dagen medan SWS har valt att släppa in barn om de kommer tillsammans med en vuxen.

OM WWE kommer hit så kommer showen äga rum inne på någon arena och inte på en nattklubb. Alltså kommer det inte vara 18 årsgräns.


Tack så mycket för svaret, jag har länge undrat över varför det var så. Men vad bra då, då slipper jag och sonen åka till England när vi vill se på WWE. Fast det är egentligen en bra ursäkt för att åka ut och resa. Vi kommer att vara i L. A. den 25/10.
Citera
2015-10-11, 22:08
  #6486
Medlem
Någon som har VHS band med Hoa Hoa och Bruno till salu?
Citera
2015-10-26, 14:39
  #6487
Medlem
BernardLoutres avatar
Har precis varit i LA och sett Hell in a Cell. Vill inte spoila men oj vad taket lyfte när Cenas motståndare kom in. En riktigt uppskattad comeback.
Citera
2015-11-08, 09:41
  #6488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steantera
Någon som har VHS band med Hoa Hoa och Bruno till salu?


Inte vhs men har en del av deras program på eller i datorn
Citera
2015-11-20, 20:30
  #6489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hollower
Inte vhs men har en del av deras program på eller i datorn

Du råker inte ha Summerslam 93?
Citera
2016-01-05, 18:49
  #6490
Medlem
Guti14s avatar
WWE World Heavyweight Championship titeln verkar stå på spel under kommande Royal Rumble.

Kanske WWE vill testa på något nytt efter senaste RR matcherna som har floppat stort, frågan är bara vem som vinner det hela? Vore personligen inte kul ifall Roman Reigns försvarar titeln mot 29 man
Citera
2016-01-05, 21:59
  #6491
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guti14
WWE World Heavyweight Championship titeln verkar stå på spel under kommande Royal Rumble.

Kanske WWE vill testa på något nytt efter senaste RR matcherna som har floppat stort, frågan är bara vem som vinner det hela? Vore personligen inte kul ifall Roman Reigns försvarar titeln mot 29 man

Angående Royal Rumble... Om Reigns vinner så tappar jag hoppet totalt, snubben har varken "mic skills" eller "in the ring skills".

Vad ser Vince i Reigns? Hade hellre sett Dean Ambrose som top dog.. Bara hoppas Seth Rollins återvänder nästa år. Han tror att Roman är den nästa Stone Cold, skillnaden är att Vince är för gammal för att kunna återspegla en trovärdig tuff boss, och stirrar hellre på när färg torkar än att lyssna på Roman.

För att inte tala om Stepahnie...

https://www.youtube.com/watch?v=jx8WGlJQASI

Feminism gone wrong, hon verkar inte fatta att poängen med en heel karaktär är att denne för eller senare får stryk. Stephanie är helt untouchable, så hennes karaktär är ingen heel man älskar att hata, utan helt enkelt bara hatar/stör sig på.
__________________
Senast redigerad av -Mystic 2016-01-05 kl. 22:13.
Citera
2016-01-06, 14:31
  #6492
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guti14
WWE World Heavyweight Championship titeln verkar stå på spel under kommande Royal Rumble.

Kanske WWE vill testa på något nytt efter senaste RR matcherna som har floppat stort, frågan är bara vem som vinner det hela? Vore personligen inte kul ifall Roman Reigns försvarar titeln mot 29 man

Som när Ric Flair vann titeln med andra ord?

Angående Reigns så har han utseendet och attityden som drar in fans. Kanske inte de riktigt hardcore wrestling-fansen men de som är på gränsen mellan att titta ifall det är bra eller inte.


Apropå wrestling får jag ta och rekommendera nyaste avsnittet från TNA denna vecka. Bra show, jag var underhållen i varje fall. Tror dock inte den har kommit ut på diverse nedladdningssajter ännu men borde göra det ikväll eller imorgon någon gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback