Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-07, 18:34
  #1
Medlem
Vänsterpartiets nye partiledare Jonas Sjöstedt säger sig nu vara beredd att stå bredvid Jimmie Åkesson under TV-debatterna. "Jag kommer ta alla debatter jag kan," säger Sjöstedt.

Citat:
Jonas Sjöstedt kommer inte att låta Sverigedemokraterna hindra honom från att delta i tv-debatter.
Även om han placeras bredvid Jimmie Åkesson.
– Jag kommer ta alla debatter jag kan, säger han.
Vänsterpartiets nyvalde ordförande Jonas Sjöstedt är noga med att betona avståndet till Sverigedemokraterna. Men till skillnad från sin företrädare Lars Ohly kommer han inte att strunta i en tv-debatt för att han ställs bredvid Jimmie Åksesson (sic!).

Vad ska då Juholt göra nu? Har sossarna råd att även i fortsättningen bojkotta TV-debatterna? Eller bör Juholt bita i det sura gräser - och göra en liten Juholtare även i detta sammanhang? Eller spelar det ingen roll vad Juholt gör, det blir ändå bara fel?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14178214.ab
__________________
Senast redigerad av Tomteboda 2012-01-07 kl. 18:43.
Citera
2012-01-07, 18:39
  #2
Avstängd
StorKapitalistens avatar
Nog för jag ogillar Vänsterpartiet och tycker Jonas är högsjud, aggressiv och tjurig i debatter så var det ett bra sätt att markera att SD är inte så dåliga ändå.

Detta normaliserar SD mer och V tar sosse-röster. Två flugor i en smäll.

Men jag kommer ogilla Jonas mer om han kommer bete sig som ett svin mot Jimmie Åkesson t.ex ljuga att det finns ingen utanförskap, mångkultur är bra, eller Jimmie är en borgerlig rasist osv. Det är något som vänsterledare är bra på.

Jag har en känsla att Jonas Sjöstedt kommer ha mer hat mot Åkesson, än mot Alliansen.
Något som han kommer förlora på.
__________________
Senast redigerad av StorKapitalisten 2012-01-07 kl. 18:51.
Citera
2012-01-07, 18:39
  #3
Moderator
Strix m/94s avatar
Slugt av Sjöstedt. Han försöker så klart locka ledsna sossar i konkurrens med SD. Alla vill nu ta för sig när S är i nedgång.
Citera
2012-01-07, 18:44
  #4
Medlem
maax500s avatar
Juholt och Ohly var båda dumma i huvudet som vägrade delta i debatten för att de inte ville stå bredvid Åkesson. Givetvis är det rätt av Sjöstedt att inte tramsa lika hårt, att Juholt inte tar avstånd från det misstaget är bara korkat
Citera
2012-01-07, 18:58
  #5
Medlem
IntoTheVoids avatar
Juholt kan göra vad fan han vill, det spelar ingen roll. Vi vet ju sedan tidigare att SD tjänar på att bli ignorerade och nertystade. Och om Juholt debatterar invandring med SD så får han stryk.

Alltså, för att SD inte ska bli större krävs det att sossarna (och övriga partier) ändrar sin invandringspolitik. Det hjälper inte att Juholt skippar TV-debatterna.

Känns väl ändå rätt positivt att Sjöstedt vågar stå bredvid den livsfarliga biffen Jimmie Åkesson.
Citera
2012-01-07, 19:01
  #6
Avstängd
StorKapitalistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IntoTheVoid
Juholt kan göra vad fan han vill, det spelar ingen roll. Vi vet ju sedan tidigare att SD tjänar på att bli ignorerade och nertystade. Och om Juholt debatterar invandring med SD så får han stryk.

Alltså, för att SD inte ska bli större krävs det att sossarna (och övriga partier) ändrar sin invandringspolitik. Det hjälper inte att Juholt skippar TV-debatterna.

Känns väl ändå rätt positivt att Sjöstedt vågar stå bredvid den livsfarliga biffen Jimmie Åkesson.

Men då vinner SD.
Det räcker bara med invandringspolitiken så har man uppfyllt resten av deras väljares krav.
__________________
Senast redigerad av StorKapitalisten 2012-01-07 kl. 19:03.
Citera
2012-01-07, 19:02
  #7
Medlem
Usch, nu normaliserar Sjöstedt Sd. Vart ska detta sluta? Med regeringssamarbete?
Citera
2012-01-07, 19:04
  #8
Avstängd
StorKapitalistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Usch, nu normaliserar Sjöstedt Sd. Vart ska detta sluta? Med regeringssamarbete?

Tycker du inte det är bra att någon från riktig vänster, kan acceptera och stå bredvid SD-ledaren, utan att spy? Jag önskade att fler politiker kunde göra det. SD tjänar på det att bli accepterad.
__________________
Senast redigerad av StorKapitalisten 2012-01-07 kl. 19:07.
Citera
2012-01-07, 19:13
  #9
Medlem
Galen-extremists avatar
Är jag den enda som tror att Jonas Sjöstedt kan plocka en och annan röst från Sverigedemokraterna?
Citera
2012-01-07, 19:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galen-extremist
Är jag den enda som tror att Jonas Sjöstedt kan plocka en och annan röst från Sverigedemokraterna?

Nej, jag gör det med och tror att det finns fler som tror det. Sjöstedt har potential att sno väljare från många partier, i första hand (S) men sedan även från (MP), (SD) och (C).
Citera
2012-01-07, 19:18
  #11
Avstängd
StorKapitalistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galen-extremist
Är jag den enda som tror att Jonas Sjöstedt kan plocka en och annan röst från Sverigedemokraterna?

Ja. Säg mig varför en Sverigedemokrat skulle rösta på just Vänsterpartiet? Finns det något som är likt?

Vänsterpartiet kan endast ta röster från MP eller Socialdemokraterna för dessa står närmast i alla sina frågor.
Citera
2012-01-07, 19:25
  #12
Medlem
HugoStieglitzs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=7eYNrm2aWco

Ohly har tagit debatten med Åkesson.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback