• 1
  • 2
2012-01-07, 17:39
Medlem
Nu tar jag ut mina pengar frn Nordea och byter till en annan bank som frhoppningsvis har kontanthantering kvar.

Vill gra mina kp utan att bli registrerad.

Max Orwells 1984 nrmar sig med stormsteg.

Bojkotta banker som inte stder kontanthantering och tvingar vra gamla att utsttas fr
rn och vld vid och kring bankomater!
Citera
2012-01-07, 18:19
Medlem
Happymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcobo
Bojkotta banker som inte stder kontanthantering och tvingar vra gamla att utsttas fr
rn och vld vid och kring bankomater!

Jag tycker att det inte finns ngon anledning att ta ut kontanter, vljer man att handla dr man inte tar kort s fr man skylla sig sjlv.
Citera
2012-01-07, 18:53
Medlem
Funkar inte bankomaten d?

kan hlla med frvrigt om att mnga r alldeles fr naivt instllda till vervakningssamhllet. slutade med icakort efter att dom skickat riktagad reklam till mig, baserat p vad kpt p ica tidigare.

sen hette Orwel george inte max!
Citera
2012-01-07, 19:27
Medlem
Happyme!

Ls inlgget en gng till innan du kommenterar och ta grna bort
underskriften "din dumme jvel" s slipper du att gra sjlvml!

Suck, visste att "en dum jvel" skulle kommentera
Citera
2012-01-07, 21:59
Medlem
Happymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcobo
Happyme!

Ls inlgget en gng till innan du kommenterar och ta grna bort
underskriften "din dumme jvel" s slipper du att gra sjlvml!

Suck, visste att "en dum jvel" skulle kommentera

Jag frstr bara inte var problemet ligger, gamlingarna blev rnad ven nr det gick inte p banken och hmtade ut pengarna.
Men d handlade det oftast om strre summor.
S tycker man inte att kortet duger att handla med s tycker jag gott att man fr skylla sig sjlv om man blir rnad.
Trkigt ja men eftersom det finns andra alternativ s tycker jag att gamlingarna ska anvnda de.
Citera
2012-01-07, 22:17
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happyme
Jag frstr bara inte var problemet ligger, gamlingarna blev rnad ven nr det gick inte p banken och hmtade ut pengarna.
Men d handlade det oftast om strre summor.
S tycker man inte att kortet duger att handla med s tycker jag gott att man fr skylla sig sjlv om man blir rnad.
Trkigt ja men eftersom det finns andra alternativ s tycker jag att gamlingarna ska anvnda de.

Man skall inte anvnda kortet till varenda transaktion, s ltt skall inte pappa staten f det.

Nej, jag har ingenting att dlja men jo jag ogillar vervakningssamhllet nd. Cash is king, kommer alltid att frbli det i en eller annan form.
Citera
2012-01-07, 23:37
Medlem
Happymes avatar
Vissa saker registreras ju nd man vill ha ett namn fr garantins skull pstr man.
Jag tycker att ts r paranoid och frsker vinna sympati genom att hnvisa till risken att gamlingarna blir rnade.
Du kan ju ska vrd fr din paranoia vrdavgiften kan du betala med cash men registreras kommer du att gr i vilket fall.
Hur gr du frresten fr att inte bli filmad av alla vervakningskameror ute i samhllet?
Citera
2012-01-08, 00:10
Medlem
deaners avatar
Tyvrr ser trenden ut s, de flesta banker kommer inom 5-10 r att endast hantera digitalt kapital... Sjukt tycker jag d jag driver en rrelse som r beroende av kontanter.

http://www.time.com/time/magazine/ar...103289,00.html

Intressant artikel om just "The End of Cash"
Citera
2012-01-08, 01:33
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happyme
Vissa saker registreras ju nd man vill ha ett namn fr garantins skull pstr man.
Jag tycker att ts r paranoid och frsker vinna sympati genom att hnvisa till risken att gamlingarna blir rnade.
Du kan ju ska vrd fr din paranoia vrdavgiften kan du betala med cash men registreras kommer du att gr i vilket fall.
Hur gr du frresten fr att inte bli filmad av alla vervakningskameror ute i samhllet?

r du verkligen s ignorant? Det r givetvis alltid bttre att minimera mjligheterna till informationssamlande n att som ett offerlam frivilligt foga sig. Ja det finns kameror verallt, nej det r inte ett argument fr att betala med kort hela tiden.

Tillbaks till ritbordet med din argumentation.
Citera
2012-01-08, 01:35
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deaner
Tyvrr ser trenden ut s, de flesta banker kommer inom 5-10 r att endast hantera digitalt kapital... Sjukt tycker jag d jag driver en rrelse som r beroende av kontanter.

http://www.time.com/time/magazine/ar...103289,00.html

Intressant artikel om just "The End of Cash"

Ingen fara, det kommer alltid finnas ngon form av kontanter, guld och silverstycken som vgs i vrsta fall...
Citera
2012-01-08, 10:27
Medlem
deaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Ingen fara, det kommer alltid finnas ngon form av kontanter, guld och silverstycken som vgs i vrsta fall...

Det har jag alltid undrat ver. Hur r guld ngot av vrde egentligen? Det fyller ju ingen funktion, du kan inte bygga verktyg eller hus av det, d det r fr omformligt, du kan inte ta det och faktum r att det endast ser fint ut. Diamanter frstr jag, d det r det hrdaste materialet som kan anvndas i borrar/andra verktyg.
Citera
2012-01-08, 12:57
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deaner
Det har jag alltid undrat ver. Hur r guld ngot av vrde egentligen? Det fyller ju ingen funktion, du kan inte bygga verktyg eller hus av det, d det r fr omformligt, du kan inte ta det och faktum r att det endast ser fint ut. Diamanter frstr jag, d det r det hrdaste materialet som kan anvndas i borrar/andra verktyg.

I vrt moderna samhlle har guld ftt mnga anvndningsomrden d det r ett grundmne med mnga unika egenskaper.Historiskt och ven idag r det dock dess sllsynthet som pverkar vrdet. Frsk tillverka guld, diamanter tillverkar man industriellt..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in