Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-07, 12:22
  #1
Medlem
Tja!!

Jag gick på enbart mirtazapin 45mg några månader. Jag hade svårt att se om den fick mig att må bättre. Kanske ja kanske nej men det var ingen jätteskillnad i vilket fall. Nu när jag började med voxra också med först 150mg för att sedan höja till 300, så kan ja faktiskt säga med full säkerhet att den fick mig faktiskt att må bättre. Jag mår bra och är inte längre mer deppig än vem som helst.

Saken är att jag har velat trappa ner på mirtazapinet rör att se om jag klarar mig utan det, men jag vet inte om jag vågar detta, särskilt med tanke på att jag genomgår en del förändringar. Å andra sidan vill jag som sagt se om jag klarar mig utan!

Så min fråga är: Tror ni att mirtazapinet på något sätt fick bättre effekt med voxra kombinerat? Eller är det mest sannolikt att det bara var voxrat? Voxra: wellbutrin med ett annat ord). Har ju hört att detta ska vara någon sorts bra combo.

Tack
Citera
2012-01-07, 12:34
  #2
Medlem
En till fråga är om någon vet om det går att kompensera, alltså kanske köra på 450mg voxra enbart istället... Antagligen nej ^^
Citera
2012-01-07, 12:35
  #3
Medlem
jag åt voxra+venlafaxin (efexor) under ett tag, sen plockade jag bort venlafaxinet och står nu bara på 300mg voxra som antidepressivt. måste säga att det är en riktigt bra medicin som har gjort mig mycket piggare och gladare jag tycker du ska prova ta bort mirtazapin. du kan ju alltid sätta in den igen om du börjar må sämre. tror det blir en liten krock med voxra eftersom voxra gör dig pigg och ohungrig och mirtazapin gör dig trött och hungrig. värsta motpolerna haha. kanske därför det kan vara en bra kombo, jag vet inte. har aldrig provat mirtazapin.
Citera
2012-01-07, 12:49
  #4
Medlem
Haha jo frågan är om den krocken är bra då =] jag har alltid sovit för mkt så piggheten är ett stort plus. Aptiten hoppas jag bara inte blir för usel av voxran...
Citera
2012-01-07, 12:54
  #5
Medlem
jag har fått riktigt usel aptit av voxra. äter abilify också som också drar ner aptiten dock. men jag har massa zyprexakilon att gå ner, så det gör mig inte så mycket, haha. skönt att inte vara konstant hungrig som ett jävla bottenlöst hål som på zyprexa. LÖMSK medicin. jävligt effektiv mot psykoser, men fan vad man lägger på sig.
Citera
2017-03-30, 21:40
  #6
Medlem
oggethedoggs avatar
Jag ska börja med denna medicinering eftersom att mirtan gör så att jag inte kan sluta sova, jag återkommer när blandningen börjat verka. Men mirtazapin är det bästa läkemedlet mot ångest/sömnsvårigheter som finns kan jag med rak arm säga, PUNKT SLUT.
Citera
2017-03-30, 21:45
  #7
Medlem
oggethedoggs avatar
Enligt min läkare som är distriktsläkare/psykolog i en STOR kommun hävdar att den här "blandningen av mediciner" är den mest effektiva för sömnproblem och depression. Han är gammal och väl respekterad av alla inom vården, jag arbetar även inom vården. Jag är sjuksköterska.
Det är den bästa möjliga kombinationen.
Om den inte funkar för dig är det väldigt synd
Men om den funkar är det väldigt bra, den funkar för majoriteten av folk som lider av besvären dessa mediciner motverkar.
Citera
2018-09-15, 16:01
  #8
Medlem
Jag ska träffa min läkare på måndag och föreslå denna kombination, käkar jag Mirtazapin på kvällen så kanske jag kan ta bort Imovane som jag inte vill beroende av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback