Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-01-09, 15:00
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Har också superlångt hår (till knävecken typ) men vet att det finns folk som tycker så långt hår blir skabbigt eller fult, oavsett hur välskött det är.

Själv verkar jag inte kunna få risigt hår, hur än mycket jag "försöker". Klipper mig i princip aldrig (mer än att jag knipsar av det själv ibland), kan gå år utan sax. Det kan dock bli lite "risigt" i topparna... det blir ju som inte rakt direkt, om man låter bli att klippa det. Tunnare längst ned liksom. Därför knipsar jag av det någon dm ibland då, när jag orkar. Ett par kompisar har knipsat det några ggr också och då har jag passat på att klippa lite mer, till rumpan typ. När jag gör det själv så blir det ju inte rakt direkt =) Men det syns inte eftersom jag aldrig har det utsläppt.

Mitt hår är som "för" fint nästan, alltså mjukt och lent. Känns som krossad sammet. Önskar jag hade lite grövre hår liksom. Pga att det är så "fint" (mjukt alltså) så kan jag som inte göra något med det och jag kan sällan ha det utsläppt. En vindpust och det kan ringla sig runt skallen typ. Därför sätter jag alltid upp det. T.o.m. frisörer reagerar på hur mjukt det är, kan inte sluta stryka det liksom. De få ggr jag varit till en sådan då.

Har inte långt hår för att jag tycker det är fint utan för att jag... är lat typ, och inte tycker jag passar i nån speciell frisyr. Bättre då att bara ha det uppsatt och då kvittar det om det är halvlångt, långt eller jättelångt, förutom att det blir lite drygare att ha det långt då.

Har dock klippt av det några ggr genom åren. En gång klippte jag någon slags kort page, typ som Robin hade förr... längre fram och kortare i nacken då. Men gud vad jag hatade det! Efter typ 7 år (minns fan inte) så var det som vanligt igen.

En annan gång knipsade jag det till en bit under axlarna, eller typ till brösten... då hade jag det utsläppt nästan jämt.

Mitt hår är likadant - spikrakt, glatt och mjukt. Det är inte den lättaste hårtypen att sätta upp.
Citera
2012-01-09, 15:46
  #26
Medlem
Har också långt hår. När jag var yngre hade jag det så långt att jag kunde sitta på det, nuförtiden brukar jag ha det till midjan. Det börjar bli dags för mig att toppa det lite nu, snart torkar man väl röven med det annars... Mitt hår är helt spikrakt, lent och väldigt tunna hårstrån så jag har väldigt svårt att få till någon frisyr. Har det alltid lössläppt. Själv anser jag att så länge man har friskt hår så får det vara hur långt som helst, folk kan väl tycka att det skulle vara skabbigt ändå men de kan ta sig i röven.
Citera
2012-01-09, 17:05
  #27
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypnotica
Mitt hår är likadant - spikrakt, glatt och mjukt. Det är inte den lättaste hårtypen att sätta upp.

Nej, jag kan inte sätta upp det i någon snygg frisyr... det blir bara en knut i nacken eller en fläta liksom. Orkar inte bry mig om håret alls... för mycket jobb =)
Citera
2012-01-09, 20:31
  #28
Medlem
Miss.Saxobeats avatar
Ojojoj blir lite små skrämd när jag läser denna tråd...:P
Jag har blont vågigt, tjockt, välvårdat hår ned till rumpan och jag har alltid fått komplimangen av frisörer, vänner och randompersoner. Men nu när jag ser att många killar/tjejer tycker det är osnygg, blir jag tveksam om jag kanske ska klippa mig...Jag har alltid haft långt hår och jag älskar det men jag funderar på att klippa det. Men det känns ändå lite trist att bli som alla andra Och ni som sagt har gillat långt hår verkar har sagt att de föredrar brunt. Så blont långt hår, big no no?
Citera
2012-01-09, 21:09
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Nej, jag kan inte sätta upp det i någon snygg frisyr... det blir bara en knut i nacken eller en fläta liksom. Orkar inte bry mig om håret alls... för mycket jobb =)

Hojta på PM om du vill ha lite inspiration och idéer på uppsättningar. Jag har en YT-kanal dedikerad till sånt.
Citera
2012-01-09, 21:10
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.Saxobeat
Ojojoj blir lite små skrämd när jag läser denna tråd...:P
Jag har blont vågigt, tjockt, välvårdat hår ned till rumpan och jag har alltid fått komplimangen av frisörer, vänner och randompersoner. Men nu när jag ser att många killar/tjejer tycker det är osnygg, blir jag tveksam om jag kanske ska klippa mig...Jag har alltid haft långt hår och jag älskar det men jag funderar på att klippa det. Men det känns ändå lite trist att bli som alla andra Och ni som sagt har gillat långt hår verkar har sagt att de föredrar brunt. Så blont långt hår, big no no?

Du ska ha håret precis som du själv är bekväm med. Ingenting annat. Ett långt, vackert hår är en prydnad.
Citera
2018-10-16, 08:57
  #31
Medlem
Det finns ju inget bättre än långt hår på tjejer. Jag håller med vissa att till rumpan är bäst men längre går finfint det med, ännu mer att älska ju!
Jag har svårt att hitta något som är tråkigare än när tjejer klipper sig för att de är äldre eller skaffar barn, om det nu är jobbigt för att barnet drar i det så är det bara att sätta upp i en sexig hästsvans vilket är ÄNNU bättre!
Citera
2018-10-17, 18:05
  #32
Medlem
Uppskattar också långt hår på kvinnor. Sexigt när det är utslaget och snyggt när det är uppsatt.
Citera
2018-10-18, 18:11
  #33
Medlem
Tungsmets avatar
Riktigt långt hår är ofta väldigt snyggt enligt mig
Citera
2018-10-24, 01:01
  #34
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redgirl
Tjenare!

Har undrat en sak. Vad tycker ni killar om riktigt långt hår? Är det något skabbigt eller bara sensuellt?

Har skött mitt hår riktigt bra de senaste åren (vilket har kostat mig pengar och tid) men idag så har jag ett långt, mörkbrunt hår som går ner till rumpan på ryggen (då det ligger på ryggen). Jag vårdar det varje dag osv. Har dock fått känslan att många tycker detta ser typ skabbigt ut.

Jag tycker själv det är sexigt med långt hår ā la Rapunzel och har enbart såhär långt hår för min skull. Men nu undrar jag vad ni andra tycker?
Jag tydker att du ska ha samla ihop håret till en snygg knut (förutsatt att du har ansiktsform som är gynnsam för sådan uppsättning med manliga tinningar och snygg käklinje etc) och ha det löst hängande endast i särskilda sammanhang, och då helst med skjorta och kostym åtminstonde kavaj , då jag utgår från att du har långt hår men för den skull inte automatiskt snyggt. Snyggt långt hår, som är friskt ska dessutom matcha/balansera ditt ansikte som gärna ska se lika fint ut som håret om inte, ser det enbart löjligt typ omanligt ut.

Så din övriga stil, eller utseendemässigt att håret ser ut att inte hänga ihop med det övriga... dvs är du t.ex för fet så ser det inte klokt ut oavsett.. håret ska smälta ihop med din karaktär, vilket 99,9% av de långhåriga männen inte fixar. Men visst, är du en outlaw så ska det ju se sunkigt ut, vilket är poängen där, där håret mest är en markör och inte så mkt mer. Långt hår i hästsvans ser patetiskt ut, med hårsnoddar som ska "piffa upp" ser urbota tramsigt ut och helt oseriöst.

Att håret är långt, räcker inte.
Citera
2018-10-24, 01:10
  #35
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavhinken
Det finns ju inget bättre än långt hår på tjejer. Jag håller med vissa att till rumpan är bäst men längre går finfint det med, ännu mer att älska ju!
Jag har svårt att hitta något som är tråkigare än när tjejer klipper sig för att de är äldre eller skaffar barn, om det nu är jobbigt för att barnet drar i det så är det bara att sätta upp i en sexig hästsvans vilket är ÄNNU bättre!
De klipper sig troligtvis för att det är skönt med kort, och lättskött samt stiligt och ger karaktär åt redan fint ansikte. Hatr sett många snygga tjejer som blir supersnygga i kort frissa.. men då är de snygga redan och snygga även om de skulle gå i sopsäck och snygga oavsett vad de har på sig och vilka smycken de än har i öronen och vilken färg på läpparna de än har, så får de mest karaktär av en riktigt snygg kort frisyr, som ska klippas på rätt salong och inte bara hos någon som kan hålla i en sax.

Så jag håller inte med om att alla dessa tjejer och damer som låter håret hänga som om håret var av guld för den skull passar i sina stripor, de skulle bli dubbelt så snygga att fixa till gardinfladdret, eftersom de flesta efter ca 35, helt enkelt inte själv inser hur fula de är i sitt stripiga hår som blivit såååå långt så det böjer sig vid axlarna men wooow.. sexigt? absolut INTE. de ser ut som förvuxna dagisbarn, och så fort håret fettar andra dan efter hårtvättardagen ser de bara trötta ut.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback