Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-07, 01:29
  #1
Medlem
M40A3s avatar
Tjenare! Min yngre bror köpte ett Battlefield 3 till xbox 360 tidigare idag, med tillåtelse av våran kära farsa. Min lillbrorsa är 14 och när han ska lira multiplayer så står det: Player is too young. Det verkar inte finnas några svar på internet och att ta bort all data är inte ett alternativ, då han har spelar VÄLDIGT mycket CoD och har massor av saker där. Nu kanske det är så att det står PEGI16 på fodralet men om han kan köpa det själv i affären så borde han ju få spela det också? Tacksam för hjälp då han är för ung för att göra en egen tråd på flashback.

(Notera att han har spelat COD4, 5, MW2, Black Ops och MW3 på sitt konto och lite andra spel från 18+)
Citera
2012-01-07, 01:31
  #2
Medlem
Byt ålder till 18? Måste väl gå att ändra inställningar på kontot? annars bara gör ett nytt konto som han använder specifikt för bf3
Citera
2012-01-07, 01:38
  #3
Medlem
M40A3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Byt ålder till 18? Måste väl gå att ändra inställningar på kontot? annars bara gör ett nytt konto som han använder specifikt för bf3

Det betyder ju att han (någon) måste betala för två konton i månaden, plus mitt.
Citera
2012-01-07, 01:43
  #4
Medlem
NUKEWARs avatar
Kan inte säga mer än att det var ju dumt att fylla i hans riktiga ålder
Citera
2012-01-07, 01:59
  #5
Medlem
Erikons avatar
varfor skrev du ner hans riktiga âlder? inte skriver man att man er under 16 ner man reggar sig po xbox?
Citera
2012-01-07, 02:01
  #6
Medlem
ChefRamsays avatar
Pegi16 är väll bara en rekommendationsålder?
Citera
2012-01-07, 02:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M40A3
Det betyder ju att han (någon) måste betala för två konton i månaden, plus mitt.
Plus ditt?
Så han kan inte köra på ditt då?? (antagligen inte)
Annars är det väl bara att lämna tillbaka. Korkat system om du frågar mig, men de vill väl inte att det ska bli som cod antar jag.
Citera
2012-01-07, 02:15
  #8
Medlem
M40A3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChefRamsay
Pegi16 är väll bara en rekommendationsålder?

Det är det, det är det. Men man tycker ju att man iallafall borde få spela spelet om man kan köpa det?


Jag vet att det är dumt, men det var inte jag som gjorde hans acc.
Citera
2012-01-07, 02:19
  #9
Medlem
M40A3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiBoB
Plus ditt?
Så han kan inte köra på ditt då?? (antagligen inte)
Annars är det väl bara att lämna tillbaka. Korkat system om du frågar mig, men de vill väl inte att det ska bli som cod antar jag.

Det får jag ju hålla med om. Har man använd 350 svenska riksdaler på ett spel så måste man ju liksom få använda det också, tycker jag. Ja, asså, han kan ju lira på mitt xbox men det är ju för det mesta upptaget om man säger så...
Citera
2012-01-07, 02:19
  #10
Medlem
FEFBGs avatar
Testa att ändra hans EA-accounts ålder.
Citera
2012-01-07, 02:21
  #11
Medlem
M40A3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEFBG
Testa att ändra hans EA-accounts ålder.

Hur gör man det? På EA's hemsida, I suppose. Jag försöker logga in ifrån en av hans mail-adresser och det står att den inte används, men när vi försöker göra ett EA account på den mailen så funkar det inte för att den mailen är använd.


Citera
2012-01-07, 02:30
  #12
Medlem
FEFBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M40A3
Hur gör man det? På EA's hemsida, I suppose. Jag försöker logga in ifrån en av hans mail-adresser och det står att den inte används, men när vi försöker göra ett EA account på den mailen så funkar det inte för att den mailen är använd.


Jag har också haft problem med EA, vänta bara tills ni möter deras hopplösa servrar...
Försök ändra hans xbox's accounts mail-adress, gör en ny mail-adress och använd den.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback