Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-06, 22:46
  #1
Medlem
Jag funderar på att starta ett nytt parti, stjäla massor från andras partiprogram men mest ha på agendan att göra det straffbart att slösa med skattemedel.
Förutom att bestraffa de som bryter mot den nya lagen med de två straff vi har i Sverige(böter och fängelse) önskar jag även sänkt lön och minskade förmåner(som deras övergegerösa pensionssystem) för riksdagsledamoter och andra anställda politiker, vill deras respektive partier att de ska fortsätta ha samma fördelaktiga ersättning får de lösa det inom partiet.

Vem är med mig för en valseger 2014?
Citera
2012-01-06, 22:49
  #2
Medlem
Kingen_kings avatar
Får du 100 röster så får du se det som en enorm framgång.

I senaste valet så var det ca 300 partier som ställde upp. Ska vi gissa på att åtminstone 30 st tycker som du gör?
Citera
2012-01-06, 22:51
  #3
Medlem
Det är nästan hälften av vad Linda Rosing fick och får jag den uppmärksamheten hon fick är jag nöjd!
Citera
2012-01-06, 23:04
  #4
Medlem
Är väl i princip omöjligt att starta ett parti och slå sig in i riksdagen. Bara Moderaterna och sossarna har ju ca 60% av väljarna.

Tror att det finns en enormt stor grupp i Sverige som röstar på samma parti i alla vall i alla år och som inte ens skulle överväga att rösta på ett helt nytt parti. Det kan man ganska enkelt se då moderaterna och sossarna är så överlägset störst och har varit det så länge.
Citera
2012-01-06, 23:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Är väl i princip omöjligt att starta ett parti och slå sig in i riksdagen. Bara Moderaterna och sossarna har ju ca 60% av väljarna.

Tror att det finns en enormt stor grupp i Sverige som röstar på samma parti i alla vall i alla år och som inte ens skulle överväga att rösta på ett helt nytt parti. Det kan man ganska enkelt se då moderaterna och sossarna är så överlägset störst och har varit det så länge.

Sossarna har ju nästan tappat halva sitt väljarstöd på 10 år, jag tror folk vill ha mindre korruption inom politiken ganska desperat och att sossarna har fått känna på det eftersom de är de mest skenheliga i riksdagen.
Citera
2012-01-06, 23:14
  #6
Medlem
Fris avatar
Ett parti som positionerar sig mellan Folkpartiet och Centern, kanske? Saknas det inte ett sånt?
Citera
2012-01-06, 23:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Ett parti som positionerar sig mellan Folkpartiet och Centern, kanske? Saknas det inte ett sånt?

Inte omöjligt, jag vill inte starta ett parti helt själv utan är helt öppen för förslag!



Förslag på mansskatt undanbedes vänligen men bestämt, Gudrun!
Citera
2012-01-06, 23:51
  #8
Medlem
lumpkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Ett parti som positionerar sig mellan Folkpartiet och Centern, kanske? Saknas det inte ett sånt?

Heehehee!!!
Citera
2012-01-07, 00:56
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Är väl i princip omöjligt att starta ett parti och slå sig in i riksdagen. Bara Moderaterna och sossarna har ju ca 60% av väljarna.

Tror att det finns en enormt stor grupp i Sverige som röstar på samma parti i alla vall i alla år och som inte ens skulle överväga att rösta på ett helt nytt parti. Det kan man ganska enkelt se då moderaterna och sossarna är så överlägset störst och har varit det så länge.
Ny Demokrati lyckades ju 1991, varför skulle det inte vara möjligt?

Personligen tror jag det finns många därute som attraheras av Sverigedemokraternas politik vad det gäller invandring och rättsystemet men som inte ställer upp på deras värdekonservativa linje samt inte gillar dess nynazistiska bakgrund och därför röstar på Alliansen. Vill TS ha ett tips på vilka idéer han bör driva så tycker jag att han bör ställa sig positiv till mångkultur, positiv till hårdare straff, positiv till EU men negativ till den rådande integrationssituationen, negativ till EMU och negativ till monarkin.

Lyckas du värva ett antal erkända politiker från andra partier, skapar en publikvänlig, lättförståelig samt stor kampanj vilket är A och O för att lyckas, samt undviker att bli kallad rasist, så kan du ha goda möjligheter.
Citera
2012-01-07, 01:02
  #10
Medlem
ojskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uhuhu
Det är nästan hälften av vad Linda Rosing fick och får jag den uppmärksamheten hon fick är jag nöjd!
Uppmärksamheten hon fick för det unika partiet var inte direkt... positivt. Hur många av alla partier som ställde upp 2010 vill exakt det du vill, uppskattningsvis?
Citera
2012-01-07, 01:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfadern
Personligen tror jag det finns många därute som attraheras av Sverigedemokraternas politik vad det gäller invandring och rättsystemet men som inte ställer upp på deras värdekonservativa linje samt inte gillar dess nynazistiska bakgrund och därför röstar på Alliansen. Vill TS ha ett tips på vilka idéer han bör driva så tycker jag att han bör ställa sig positiv till mångkultur, positiv till hårdare straff, positiv till EU men negativ till den rådande integrationssituationen, negativ till EMU och negativ till monarkin.

Lyckas du värva ett antal erkända politiker från andra partier, skapar en publikvänlig, lättförståelig samt stor kampanj vilket är A och O för att lyckas, samt undviker att bli kallad rasist, så kan du ha goda möjligheter.

Personligen tror jag att det är snömos. Rösta på mig 2018. Eftersom 40% av svenskarna drömmer om att vinna på lotto misstänker jag att det slirar lite i logiken. Jag anser att 90% av populationen bör avrättas. Arbetslöshet? Fixat. Bostadsbrist? Fixat. Kriminalitet? Fixat.

Vad mer finns det att tillägga?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback